כדאי לדעת

מכוכב נולד ועד האירוויזיון: דורון מדלי מסביר למה הוא רצה דרכון פורטוגלי

דורון מדלי הוא כנראה השגריר הטוב ביותר של פורטוגל וספרד בישראל. הקשר שלו לחצי האי האיברי מתחיל לפני כ-20 שנה והוא השפיע על חייו באופן מהפכני מאז ועד היום. תהליך האזרחות הפורטוגלית סגר את המעגל, ואישר סופית את הקשר הקוסמי לפורטוגל וספרד.

לפני 20 שנה, עם שחרורו מהצבא, נסע דורון מדלי לטיול בספרד ופורטוגל, ומאז הפכו למקומות האהובים עליו בעולם, שגם השפיעו רבות על הקריירה המוזיקלית והטלוויזיונית שלו. במשך שנים רבות היה מדלי על הקו בין תל אביב לחצי האי האיברי, ומספר פעמים בכל שנה נסע לביקור במדינות האהובות עליו. 

באחד הביקורים הראשונים במקום, בשנת 2002, נחשף לתוכנית טלוויזיה ספרדית ששילבה בין תחרות שירה לבין ה"אח הגדול", והוא המשיך לעקוב אחריה גם כשחזר לישראל. התחרות הזו, חשיפה למדלי את הפופ הספרדי ושינתה את חייו בשני מובנים: הוא החל לכתוב ולתרגם שירים ספרדיים והוא הציע לצביקה הדר להפיק תוכנית דומה גם בישראל.

השאר הפך להיסטוריה, כשמדלי הפך לאחד הכותבים המצליחים בישראל ולחלק מצוות ההפקה של התוכנית הטלוויזיונית הכי מצליחה באותם ימים ,"כוכב נולד". 

המשימה: דרכון פורטוגלי

כדי להפוך את הקשר של דורון לפורטוגל לקוסמי עוד יותר, הוא מספר שכבר מילדות, בתור חובב אירוויזיון מושבע, הוא נמשך לשירים בספרדית ובפורטוגזית מבלי להבין את משמעותם – 30 שנה מאוחר יותר הוא כתב את השיר הזוכה של נטע ברזילי לאירוויזיון – "Toy", שגם זיכה אותם במקום הראשון בתחרות, שנערכה איך לא – דווקא בפורטוגל אהובתו. 

מדלי ידע שהקשר שלו לפורטוגל חייב לבוא לידי ביטוי גם דרך קבלת אזרחות פורטוגלית, שתוכיח לו באופן סופי שהוא חלק מהמדינה. "כבר בעבר הרחוק ניסיתי לבדוק את הזכאות שלי לדרכון ולא הצלחתי", הוא מספר. "רק באירוויזיון עשו לנו כצ'ופר בדיקות גנטיות לגילוי השורשים שלנו, וככה  גיליתי שיהדות חלב, (המוצא של אימי) הגיעה לסוריה דרך צפון אפריקה ושהמקורות שלה הם בגירוש ספרד".

דורון מדלי פנה לפורטוגליס, החברה הגדולה בישראל להוצאת אזרחות פורטוגלית, ומייד מצא בספר השמות ובמקורות הגנאולוגיים של החברה את שם משפחתה של אימו (נקש) והחל סוף סוף בתהליך המיוחל. "בשבילי הדרכון הפורטוגלי הוא הרבה מעבר לעוד דרכון – הוא ההוכחה מבחינתי לקשר העמוק שיש לי לפורטוגל. זה באמת המקום האהוב עליי בכל העולם", מדגיש מדלי.

"יהפוך את כל הנסיעות שלי לקלות יותר"

בנוסף למשיכה והקשר של דורון למקום, הוא מספר כי רוב הזמן הוא נמצא בנסיעות ברחבי העולם ובמיוחד באירופה. לכן, עבורו קבלת הדרכון הפורטוגלי הינה כלי חשוב להקלת הנסיעות בעולם והיא תפתח לו אופציה לשיתופי פעולה מוזיקליים נוספים ברחבי היבשת ולעבודה במדינה. "החיים שלי מלאי הפתעות, אני נוסע המון ומשתתף בסדנאות של כתיבה בספרד, בפורטוגל ובכלל באירופה ואין לי ספק שדרכון אירופאי יהפוך את הנסיעות שלי ליעילות ונוחות יותר – כל העניין של ביקורת גבולות ,רישיונות עבודה ומגבלות העסקה ייחסך ממני". 

בסיום הראיון, כשנשאל מדלי לגבי תהליך הוצאת הדרכון, הוא סיפר בהתרגשות כי "פורטוגל היא מקום שכשאני ממריא אליו, אני ישר מחייך. אני יודע שמחכים לי שם רוגע ואושר, זו תפיסה אחרת של חיים, בלי המירוץ המודרני שאנחנו מכירים מכאן. היופי בחוויית הטיפול של פורטוגליס, שהצוות המקצועי מתבטא בכך  – מחייך, נעים ורגוע – כל התהליך היה נעים וזורם והיום אני וכל המשפחה שלי ממתינים בקוצר רוח ליהנות מהמתנה הזו".

"הסיפור של דורון מדלי והקשר המיוחד שלו לפורטוגל, הם בהחלט מרגשים עבורנו", אומר שי כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות של פורטוגליס. "כמי שיש לו קשר עמוק למקום ואהבה גדולה אליו, אני שמח שדורון בחר בנו לליווי התהליך המשמעותי הזה . גם דורון ומשפחתו יוכלו להנות משירות האיזור האישי באתרינו, להתעדכן אוטומטית בסטטוס הבקשה כמו כל לקוחותינו .אנו מקווים שבקרוב הוא ומשפחתו יזכו ליהנות מכל ההטבות המגיעות עם קבלת הדרכון". 

בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית נעשית ללא תשלום על ידי פורטוגליס. לבדיקת זכאותכם מלאו את הפרטים הבאים:

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"