בריאות ולייף סטייל

תוכנית האונליין החדשה של חלי ממן נותנת מענה גם לסובלים מבעיות בריאותיות

חלי ממן, האישה הבולטת ביותר בתחום הדיאטות בישראל, השיקה תוכנית אונליין לכל הלקוחות שלה לתקופת הקורונה ומספרת על הפתרונות הייחודיים שפיתחה לאנשים עם בעיות בריאותיות הקשורות בהשמנה כמו סוכרת, בעיות פוריות, אורתופדיה ועוד. "אנחנו מתאימים תפריטים שעונים על הצרכים הבריאותיים".

"השמנה היא כבר מזמן בעיה עולמית", אומרת חלי ממן, שמובילה את אחת הדיאטות הפופולריות והמוצלחות בישראל. "כמי שמתעסקת בתחום כבר 20 שנה, אני רואה את השינוי שקרה עם הזמן: יותר ויותר אנשים מגיעים אלינו עם עודף משקל רציני, לאחר שהם כבר אובחנו כסובלים מבעיה בריאותית כלשהי כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, בעיות פוריות ואפילו בעיות אורתופדיות.

"השפע שיש לעולם המודרני להציע לנו בא לידי ביטוי גם באוכל. כמו שיש לנו יותר בגדים, משחקים או נעליים ממה שצריך, יש לנו גם קילוגרמים יותר ממה שצריך. הזמינות של המזון והמבחר העצום, גורמים לנו לקנות יותר ולאכול יותר, וברוב המקרים מדובר על מזון מתועש או מעובד שמגיע באריזות יפות אך עם ערכים תזונתיים נמוכים במיוחד שמזיקים לבריאות.

"עם השנים הבנו שאנחנו חייבים להתאים את הדיאטה שלנו גם לאנשים הסובלים מבעיה בריאותית כזו או אחרת. אנשים עם סוכרת למשל מקבלים אצלנו תפריט מיוחד שמתחשב במצבם הבריאותי ועוזר להם לבצע שינוי הדרגתי ומבוקר שיחזיק לאורך זמן, כך גם מי שיש לו צליאק או רגישויות אחרות למזון", מסבירה ממן. 

"תפריט מיוחד המתחשב בצורך הבריאותי"

ממן חוותה בעצמה את תהליך הירידה במשקל ומעידה, שהייתה ילדה מלאה שניסתה עשרות דיאטות עד שהצליחה להגיע למשקל תקין לאורך זמן. היא ידועה בגישתה הבריאה לעולם הדיאטות ולא נותנת יד למודלים של רזון קיצוני. "מי שיש לו BMI תקין של עד 24 לא יכול להיכנס לקבוצות שלנו. אנחנו לא פה בשביל זה", היא אומרת.

בימים אלו, לאור המגבלות על מפגשים בקבוצה, השיקה ממן את תוכנית האונליין שלה, שנותנת מענה מלא לאלפי לקוחותיה הקיימים והחדשים, שלא רוצים לסיים את התקופה עם כמה קילוגרמים נוספים. התוכנית של ממן מציעה בשנים האחרונות גם התייחסות פרטנית לאנשים הסובלים מבעיות בריאותיות כתוצאה מעודף המשקל ומתאימה להם תפריט המתחשב בצורך הבריאותי שלהם בליווי אישי של מנחה המכיר את הבעיות הרפואיות השונות של המשתתפים.

"אנשים שמגיעים עם בעיה בריאותית הקשורה להשמנה מגיעים כי הם רוצים לעשות שינוי אמיתי בחייהם. בדרך כלל יש להם מוטיבציה פנימית חזקה ואנחנו עובדים קשה מאוד כדי לשמר אותה ולא לאפשר להם להתייאש בדרך. דיאטה היא לא תהליך קל אבל הסוד שלנו הוא בהצבת יעדים קטנים ואפשריים ובחיזוקים חיוביים כל הזמן", אומרת ממן.

 "אנשים עם עודף משקל סובלים שנים מהקנטות, מהלקאה עצמית ומחוסר ביטחון שגורם להם לחשוב שאין להם את היכולת לרדת במשקל – אנחנו נותנים להם את הכוח ומחדירים בהם את האמונה שזה אפשרי. כל המנחים שלנו, שמלווים גם את התוכניות אונליין, הם הוכחה חיה למי שהיו שמנים והצליחו לשנות את חייהם באופן דרמטי ולרדת עשרות קילוגרמים", היא אומרת. 

ציינת בעיות פוריות, איך זה קשור להשמנה?

"אצל גברים ונשים בעודף משקל יש לפעמים שיבוש הורמונלי שעלול לפגוע בפוריות. היום כשמתחתנים גם בגיל מאוחר יותר, גם ככה חלון ההזדמנויות קטן ומי שעובר טיפולי פוריות עובר תקופה קשה מאוד עם הרבה אתגרים. הרזיה ואכילה בריאה ונכונה יכולה לשפר את הפוריות גם של הגבר וגם של האישה".

איזה עוד בעיות בריאותיות קשורות למשקל ותזונה?

"סוכרת כמובן היא הבולטת ביותר, אבל היום אפילו לסרטן יש קשר להשמנה. יש מחקרים שמראים ששמירה על משקל תקין יכולה למנוע חצי ממקרי הסרטן שקשורים להשמנה ביניהם סרטן השד, המעי הגס, הכליה והשחלות. ומעבר לכל המחלות הנוראיות האלו, ברגע שאדם מצוי במשקל תקין שמתאים לו הוא קליל יותר, יש לו יותר אנרגיה, מצב הרוח משתפר, הביטחון עולה – זה תהליך שמשפיע על כל ההוויה ולכן שווה להשקיע בו. 

"בנוסף, זה תהליך שכל הזמן מניע את עצמו – אין רגע בירידה במשקל שהוא לא כיף, גם ירידה של 2 קילו מתוך 20 היא משמחת ונותנת כוח להמשיך, ירידה של 4 קילו כבר משנה את המידה במכנסיים – התוצאות הן מידיות". 

חלי ממן

התוכנית של חלי ממן ידועה כמבוססת על תזונה מאוזנת ואכילה מבוקרת של 6 ארוחות ביום. לחלי יש אתר ואפליקציה שבהם ניתן לקבל מגוון רחב של תפריטים המשלבים באופן מדויק בין קבוצות המזון השונות ותוכנית האונליין החדשה כוללת שלושה מסלולים בהתאמה אישית לכל משתתף. "הרזיה היא תהליך שקורה כאשר מכניסים לגוף פחות קלוריות ממה שמוציאים – ברגע שיש פער כזה מתחילה הירידה במשקל. יחד עם זאת, בגלל הדגש הבריאותי אצלנו, אנחנו מקפידים שבכל ארוחה יהיה שילוב של קבוצות מזון שונות כמו שומנים, פחמימות וחלבונים באופן שיזין את הגוף ויתרום לירידה מאוזנת במשקל ולתחושת השובע". 

הנרשמים לתוכנית האונליין יקבלו תמיכה מלאה בתהליך, סרטוני עידוד וחיזוק, הנחייה לייב ממנחה, יומן אכילה דיגיטלי, צ'ט, מגוון מתכונים ועוד המון הפתעות – בלי לצאת מהבית.  "הקמתי את תוכנית האונליין במהירות כי הבנתי שזה הזמן הרגיש ביותר עבור אנשים ואני חייבת לספק להם פתרון חדשני שניתן ליישם בתקופה הזו. התוכנית תואמת את המסרים שהאמנתי בהם תמיד ואין לי ספק שהיא תיתן לאנשים את כל הכלים כדי להצליח בתהליך", מסבירה ממן.

"מבינים שזו התחנה האחרונה במסע – שכאן ישנו את חייהם"

מה הטיפ שלך למי שרוצה להתחיל דיאטה?

"אני חושבת שאחד האלמנטים שהכי תורמים ליכולת להצליח הוא האמונה של האדם שהוא יכול להיות רזה. אם הוא אפילו לא יכול לדמיין את עצמו רזה – זה לא יקרה, הוא לא ישקיע בזה את כל כולו ויישבר באמצע. לכן, הדגש שלנו הוא על הרוח, אנחנו נותנים המון חיזוק". 

"אנחנו רוצים להביא אנשים למצב בריאותי שנוח להם איתו, שירגישו חיוניים וקלילים יותר, שלא ירגישו שהם צריכים לוותר על משהו בחייהם בגלל השומן. אדם שרוצה להתחיל דיאטה צריך המון חיזוק, השראה, אמונה ומוטיבציה – אנחנו יודעים לעשות את זה ולכן אנשים מתחברים אלינו. הם מבינים שזו התחנה האחרונה במסע שלהם, שכאן הם ישנו את חייהם".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"