יותר ויותר ישראלים דואגים לילדים לדרכון פורטוגלי-אירופאי

דרכון של האיחוד האירופי קורץ לישראלים רבים, במיוחד בהקשר של דאגה לעתיד הילדים. לפי הערכות דמוגרפיות, מיליוני ישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית, ביניהם צאצאים לעולים ממרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב, ארצות הבלקן, יוון, טורקיה, דרום אמריקה ועוד. אולי גם אתם ביניהם. תתפלאו כמה פשוט לבדוק את זה.  

הילדים מעל הכל

כנראה שאין הורה שהשאלה הזו אינה מעסיקה אותו: איך אוכל לדאוג עכשיו לעתיד הילדים שלי וכיצד אוכל כלכלית לעזור להם בהמשך חייהם? בזמן שבישראל שכר הלימוד באוניברסיטאות מגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה, האפשרות לקבל סבסוד משמעותי ואפילו מימון מלא של לימודים אקדמיים בחו"ל קוסמת מאד. כך גם היכולת לגור ולעבוד במדינות האיחוד האירופי, ללא צורך בכל אישור מיוחד. זו, בין היתר, הסיבה שישראלים רבים נוהרים לאחרונה אל עבר הדרכון הפורטוגלי והדרך אליו כלל אינה ארוכה ומסובכת.

מה מקנה לילדים שלי האזרחות הפורטוגלית?

בשנת 2015, תוקן חוק האזרחות הפורטוגלי באופן המאפשר קבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. היתרון הענק של החוק הפורטוגלי (להבדיל ממקבילו הספרדי שגם הוא חוקק באותה שנה) הינו בפרוצדורה פשוטה וקלה הרבה יותר. אז מה מקנה לכם ולילדכם האזרחות הפורטוגלית?

לימודים גבוהים

הטבות משמעותיות בעת קבלה לאוניברסיטאות ציבוריות ברחבי האיחוד, עד כדי סבסוד משמעותי או מלא של שכר הלימוד.

מגורים ועבודה

הזכות לשהות ולעבוד בכל מדינות האיחוד ללא צורך באישור מיוחד, לרבות זכאות לכל ההטבות הסוציאליות הנהוגות עבור תושבי האיחוד.

כניסה למדינות רבות (כולל ארצות הברית) ללא אשרה

כניסה ללא אשרה למאות מדינות, ובכלל זה לארצות הברית ואף למדינות רבות נוספות, שבעלי דרכון ישראלי אינם רשאים להיכנס אליהם.

חופש תנועה

מעבר חופשי בין מדינות האיחוד ללא אשרה או הצגת דרכון.

האם אני זכאי לאזרחות פורטוגלית?

עכשיו אתם בודאי רוצים לדעת האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי. שי כהן, מנכ"ל חברת פורטוגליס המתמחה בהליך, משיב על שאלת הזכאים: "צאצאי המגורשים מגיעים מארצות מוצא רבות ומגוונות בהרבה מאלה שרוב האנשים מעלים על דעתם. מעדים יודעים כי לרוב המוחלט של יוצאי צפון אפריקה, מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב ומצרים, ארצות הבלקן, יוון, בולגריה, יוגוסלביה של פעם, טורקיה, סוריה ולבנון ודרום אמריקה, קיימת זכאות מובהקת.

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לחץ לבדיקת זכאות >>

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

ומה הסיבה העיקרית אשר בגללה קיים ביקוש כה גדול לקבלת האזרחות?

מוסתר בכל המכשירים->

"משיחות שערכתי עם לקוחות, רבים מציינים שהסיבה העיקרית היא באמת הדאגה לעתיד הילדים. במציאות של הנוכחית מאד לא פשוט לממן לילדים לימודים גבוהים למשל, שלא לדבר על עלויות דיור. האפשרויות מעבר לים מספקות שקט  – שיהיה לנו דרכון, ליתר ביטחון."

בנוסף, בעולם גלובאלי גם הסיכוי הממשי להקל על יכולת הילדים לפתח קריירה בעתיד כמחזיקי דרכון אירופאי בחברות בינלאומיות וליהנות מפוטנציאל אדיר של הזדמנויות עבודה דוחפת רבים לעבר הדרכון האירופאי. "רבים מלקוחותינו מבינים את ההזדמנות הנדירה והחד פעמית שניתן כעת לקבל אזרחות אירופאית להם ולבני משפחותיהם ומצטרפים כמשפחות שלמות" מוסיף כהן.

יוסף בן ברוך, אשר לאחרונה קיבל את האזרחות הנכספת ואשר בנו עתיד גם לקבלה בשבועות הקרובים מציין כי אכן הדאגה לעתיד המקצועי והכלכלי של בנו על ההזדמנויות הגלומות בדרכון הפורטוגלי היא שהניעה אותו לתהליך. "אין ספק כי כעת יפתחו בפניו אופקים חדשים ללימודים וקריירה שלא יכולנו לחשוב עליהם קודם. מבחינתי נתתי לו יתרון אדיר לחיים בהליך פשוט יחסית"

שי כהן, מנכ"ל פורטוגליס

אז מאיפה מתחילים?

"כעת, ההליך פשוט יחסית, מסכם כהן, אולם לדעתי כדאי לנצל את ההזדמנות ולהזדרז מכיוון שקיים סיכוי  שיתווספו תנאים נדרשים נוספים, אשר יהפכו אותו למורכב יותר."

השלב הראשון בתהליך הינה הגשת בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל, שהוסמכה על ידי הרשויות בפורטוגל להכיר רשמית במבקש כצאצא למגורשי ספרד ופורטוגל. לאחר קבלת ההכרה שהינה החלק המהותי בתהליך, המשך התהליך מתבצע מול הרשויות. גופים רבים מציעים ייעוץ וליווי בתהליך ברמות שונות, אולם חשוב לבחור בגוף מקצועי המתמקד ספציפית בהליך הפורטוגלי, בעל קשרים עם נציגי הקהילות היהודיות והרשויות בפורטוגל ומעניק ליווי אקטיבי ומלא בתהליך.  

"אין צורך לרוץ לשום מקום או להיתקל בבירוקרטיה" מסביר כהן, "אנחנו מטפלים עבור הלקוח בכל ה"טופסולוגיה" והגשת הבקשות, פועלים באמצעות נציגות ישירה שלנו בפורטוגל ועורכי דין מקומיים מובילים ומנהלים קשר ישיר עם הרשויות עד לקבלת האזרחות."   

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לבדיקת זכאות חינם השאירו פרטים:

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"