בריאות ולייף סטייל

איזה שטויות: תשכחו מכל מה שמכרו לכם על קניית מזרן

במשך שנים נפוצו לא מעט אגדות בקשר לבחירת מזרן. ומי שילם על כך ביוקר? אנחנו, הרוכשים. זה הזמן לנפץ מיתוסים ולהבין שקניית מזרן פרימיום זה לא כזה סיפור ואפילו לא צריך להיות יקר. דני יאברי, מייסד ומנכ"ל רשת הריהוט הוותיקה Simply Wood ומי שמכיר את הענף לפני ולפנים, מבקש לערער את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על מזרנים ועל הדרך "הנכונה" לקנות מזרן.  

מי שדואג לגב שלו בוחר במזרן אורתופדי

לתיאורים "מזרן אורתופדי", "מזרן בריאותי" "מזרן היברידי" או "הנדסת שינה" – אין קשר אמיתי לבחירת מזרן, לבריאות או לנוחות. חברות המזרנים אוהבות להשתמש במושגים מקצועיים לכאורה, שנשמעים משמעותיים, אבל בפועל מעורפלים לגמרי. "לכל הביטויים הגבוהים הללו אין שום כיסוי או משמעות", מסביר דני יאברי, "ויעידו על כך אורתופדים, מדענים ורופאים. ל'תכונות' ול'מעלות' האלו אין כל קשר לתועלת שהמשתמש מפיק מהמזרן. לדוגמה, מי שמע על תחום מדעי ששמו 'הנדסת שינה'? אין כזה דבר. ארבעת הפרמטרים היחידים שרלוונטיים לשינה איכותית הם: נוחות, תמיכה, אוורור ואורך חיי המזרן. כל שאר הסופרלטיבים הם סיסמאות סרק שיווקיות שמטעות את הצרכנים".

מזרן טוב חייב להיות יקר

החנויות מלאות במזרנים ממותגים שנמכרים במחירים מופקעים. חברות המזרנים ונציגי המכירות משכנעים אותנו שמזרן בריאותי ואיכותי חייב להיות יקר, והרי על בריאות לא מתפשרים.

רובנו משתכנעים וקונים מזרנים יקרים מאוד רק מתוך חשש שמזרן במחיר סביר והוגן יזיק לגב שלנו. בפועל אין לזה כיסוי.  "מזרן זוגי איכותי צריך לעלות בין 2,500 ל-4,500 שקלים", מבהיר יאברי. "כשהמחיר יקר יותר אנחנו משלמים על הוצאות שיווק, פרסום, תדמית וסטטוס. יצרניות מותגי המזרנים עודדו במשך שנים את הטירוף שהתפתח ברמת המחירים, תוך ניצול התפיסה שעל בריאות (כביכול) אסור לחסוך. במציאות, עלויות חומרי הגלם והייצור לא הצדיקו את פערי המחירים ההזויים שאליהם טיפס השוק. הגיע הזמן להפריך את הקונספירציה  של ענף המזרנים. בעולם המערבי כבר עושים את זה בהצלחה רבה".

מגיע לך מזרן בהתאמה אישית

במשך שנים הורגלנו לחשוב שלכל אדם מתאים מזרן אחר ואם אנחנו רוצים לישון טוב – אנחנו צריכים לברור מתוך עשרות דגמים את המזרן המתאים לנו. בפועל, מחקרים וסקרי נוחות מוכיחים שמזרן איכותי בדגם אחיד המותאם לטעמי נוחות קולקטיביים, יכול לספק ל-98% מהאוכלוסייה שינה מעולה. "העובדה שמזרן אחד יכול להתאים לכולם הוכחה בפועל בשוק האמריקאי בארבע השנים האחרונות", מציין דני יאברי. "התפיסה החדשה מצליחה כל כך, שכיום כ-80 חברות בשוק האמריקאי משווקות ומספקות מזרנים בהתאם לקונספט הזה, וביניהן כל יצרניות המזרנים הגדולות. 'התאמה אישית' היא סיסמה של משווקים ופרסומאים ותו לא. אין לה כל בסיס סטטיסטי, בוודאי לא בקרב אנשים בריאים".

בחירת מזרן היא החלטה קריטית לעתיד שלך

כחלק מאסטרטגיה מכוונת יצרו חברות המזרנים את התפיסה שקניית מזרן היא החלטה משמעותית כמו קניית רכב, למשל. התוצאה: התרגלנו להתייעץ, להתרוצץ, לבחון ולהתלבט בין עוד ועוד דגמים בניסיון לפצח את "מדע המזרנים" המורכב כביכול. בפועל, אין סיבה להפוך את בחירת מזרן לפרויקט. "יצרניות מותגי המזרנים ניהלו לאורך השנים קמפיינים בתקציבי ענק כדי להנחיל את התפיסה שקניית מזרן היא החלטה הרת גורל", מספר יאברי. "לאורך זמן היצרניות הצליחו להטמיע את 'חשיבות ההיבט הבריאותי' כביכול, עד כדי כך שסקרים שבוצעו בישראל מראים תוצאות מדהימות: 52% מהצרכנים מחפשים מזרן נוח, שזו שאיפה חיובית ומתבקשת. בעוד ש-33% מחפשים מזרן 'בריאותי', מונח שכאמור אין לו שום אחיזה במציאות".

מי קונה מזרן אונליין בלי להתנסות?

נציגי המכירות בחנויות המזרנים משכנעים אותנו לנסות כמה שיותר מזרנים עד שנמצא את "האחד". כי אם לא נתנסה, איך נדע מה נוח? אבל תזכרו בסיטואציה הזו של "התנסות" על מזרן (ועל עוד מזרן ועוד מזרן בעוד חנות ועוד חנות) במבוכה, בצורך להחליט, עכשיו ומהר, איזה מזרן הכי נוח לך.

"התנסות של דקה-שתיים על מזרן במטרה להשוות אותו לאחרים לא רלוונטית בזמן קצר כל כך", מסביר דני יאברי. "לעומת זאת התנסות בבית שנמשכת לפחות חודש מאפשרת לגוף להחליט אם המזרן נוח. מחקרים מוכיחים שלרובם המוחלט של האנשים הבריאים יהיה נוח לישון על מזרן שבנוי נכון ושמיוצר מחומרים איכותיים, וזאת ללא כל צורך בהשוואה, שנעשית כיום בדרך שגויה ומטעה".

בארצות הברית התחולל בשנים האחרונות שינוי דרמטי בענף בזכות חברות שבחרו להכניס חדשנות לתחום המסורתי ולשנות את הדרך בה משווקים מזרנים – את המיתוסים שטופחו היטב במטרה להצדיק מחירים גבוהים – החליף מודל איכותי, פשוט, שקוף וחסכוני, שיצר מהפכה של ממש: מזרן פרימיום אחד, מבוסס טכנולוגיה מתקדמת, שמותאם למרבית האנשים, מוצע במחיר לואו קוסט וניתן לרכישה מהבית, בלחיצת כפתור מהמחשב או הטלפון הסלולרי.

את המהפכה הזו הביאה לאחרונה לישראל רשת העיצוב והריהוט הוותיקה – Simply Wood תחת המותג Better Sleep:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"