האם יש מתכון לדיאטה מנצחת? מה עומד מאחוריה ובעיקר – מה קורה אחריה…?

דיאטת כסאח, דיאטת בזק, כמוסות, טיפות… ההבטחות לחולל מהפך ולרדת במהירות תמיד מפתות. אנחנו רוצים לראות תוצאות מידיות ל"סבל" הזה שנקרא דיאטה. אבל גם בתחום הדיאטות אין פתרונות קסם וגם אם יורדים במהירות, קשה מאד לשמור על משקל תקין לאחר מכן. אנחנו יכולים להזדהות בקלות עם משפטים כמו: "נתקעתי עם כמה קילוגרמים וזה לא זז", "ירדתי הרבה בזמן הדיאטה, הרגשתי רעב כל הזמן ואחר כך העלתי את הכל". האם יש באמת מתכון לדיאטה שעובדת לאורך זמן?  

לכל אחד מתאימה דיאטה אחרת

כנקודת מוצא חשוב להבין שאין דיאטה שעובדת על קבוצה של אנשים בצורה זהה. לכל אחד מתאימה דיאטה אחרת וכדי שהתהליך יצליח, הדיאטה צריכה להיות מותאמת באופן אישי – לאורח החיים שלכם, לשריפת האנרגיה לאחוזי השומן שלכם ולנתונים איתם נולדתם. דיאטה קיצונית שאינה מתאימה יכולה להיות מאד מסוכנת.

כדי לרזות צריך לרצות

ד"ר נסטור ליפובצקי, אחד הדיאטנים הקליניים הוותיקים בישראל העוסק במשקל יתר מעל 25 שנה, הוא גם אחד המתנגדים החריפים ביותר לתרבות הדיאטות המהירות והמסוכנות. ד"ר נסטור פותח את דבריו ומדגיש כי "קל מאוד להתעשר ממכירת דיאטות בגרוש וחצי. הציבור צמא לקיצורי דרך ותמיד יופיעו החברות שיספקו את הצורך הזה. מי שמגיע לקליניקה שלי הוא בדרך כלל בשל יותר לתהליך אמיתי של אבחון מדעי והתאמה אישית לצרכים שלו. במהלך השנים למדתי שמרבית האנשים רוצים לרזות ולסגל לעצמם אורח חיים בריא ולפעמים צריך להמתין בסבלנות עד שיגיעו להחלטה שהם באמת רוצים לעשות את זה. וזה בדיוק הרגע להגיע אלי ולהתחיל את התהליך. כמובן שאני לא הדיאטן היחיד בישראל שעושה עבודה יסודית, בריאה ומאוזנת עם המטופלים שלו."

ירדתם במשקל? מצוין. אבל איך שומרים על התוצאה?

שרה אליהו הייתה בדיוק מאותן נשים שסוחבות 5-6 קילוגרמים עודפים שנשארו אחרי הלידות. היה לה קשה להיפטר מהם לבד. לאחר שפנתה לדיאטנית ירדה במשקל, אבל זמן קצר לאחר מכן העלתה את הכל שוב. "הקטע הקשה הוא ללמוד איך להתנהל נכון לאורך זמן" אומרת אליהו, "לעשות סדר בתפריט, להתרגל אליו ולא לרדוף אחרי המתוקים כל הזמן."

מה שונה בשיטה של ד"ר נסטור?

"בשונה מהדיאטנית, ד"ר נסטור בודק בצורה מדויקת את הנתונים האישיים שלך ולפי זה מרכיב לך את התפריט. הוא מתייחס לאחוזי השומן ולמבנה גוף ומבצע מדידות בעזרת מכשור מיוחד. התפריט שהרכיב לי כולל מאכלים שאני אוהבת ואז אני לא מרגישה מתוסכלת וסובלת. הגעתי אליו עם בן זוגי, שגם הוא ניסה כל מיני דיאטות לפני כן. הוא לא היה שמן בתחילת התהליך, אבל אחוזי השומן בגופו היו גבוהים. כשאתה מוריד את אחוזי השומן, אתה גם בטוח חוסך לעצמך מחלות בעתיד. אנחנו עכשיו אחרי חצי שנה, שומרים על התוצאות שהשגנו."

ד"ר נסטור מסביר על השיטה שפיתח: "המטרה היא קודם כל לשנות דפוסי התנהגות ואת ההתייחסות שלך לאוכל ולגופך. כך אפשר לשמור על אורח חיים בריא ועל התוצאות לאורך זמן. השלב הראשון הוא אבחון מטבולי של המטופל ע"י מכשור מיוחד. אני בודק את אחוזי השומן ולומד מהי ההוצאה הקלורית היומית של המטופל, כמה אנרגיה הוא מוציא ביום וכך ניתן לדעת מהי ההכנסה האנרגטית הרצויה בכדי לרדת במשקל. בהתאם לתוצאות הבדיקות, בונים לכל אחד תוכנית תזונתית מאוזנת."

לא סופר קילוגרמים אלא אחוזי שומן

"אני מודד ירידה באחוזי שומן. מדד של משקל הגוף יכול להטעות. לפעמים אנחנו רואים עליות או ירידות במשקל הקשורות לעליה או ירידה בנוזלי הגוף, ללא קשר לשומן.  שרה אליהו למשל ירדה ב-8 אחוזי שומן, מ 34.5 אחוז הגיעה ל- 26.5 אחוז שזה כמעט הגבול התחתון באחוזי השומן התקינים שלה. ארבעה חודשים לאחר סיום הטיפול היא שיפרה בעוד אחוז."

"במהלך המפגשים אנו עובדים יחד על גישה חיובית כלפי אוכל ולומדים להיפטר מייסורי מצפון לגבי מה שאכלת. גם אם הולכים לאירוע או למסעדה, אפשר ליהנות ולאכול את מה שאנחנו אוהבים מבלי להרגיש רע אחר כך."

מעוניינים להתייעץ עם דוקטור נסטור?

השאירו פרטים וד"ר נסטור יחזור אליכם בעצמו:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"