בריאות ולייף סטייל

כל מה שלא ידעת על הזרקת חומרי מילוי לפנים ולא העזת לשאול

"הקשיבי לי, נפח זה דבר נהדר לפנייך.  את חייבת את זה כי זה ממש ישדרג אותך".  כל פעם שאת שומעת אמירה כזו – עצרי לשנייה!   לא כל מה שאומרת לך חברה שלך בביטחון מוחלט – הוא אמת אסתטית או מדעית. לפעמים – דווקא ההיפך הוא הנכון.

נכון, ההתקדמות בתחום טיפולי ההזרקות של חומרי מילוי לפנים – היא מדהימה. חמרים משופרים וגישות מתקדמות מאפשרים תוצאות שלפני מספר שנים יכולנו רק לחלום עליהן. אבל הכל כמובן תלוי באבחון הנכון וביישום הנכון. כאן כבר מדובר, כמו בכל הליך רפואי, באינדיקציות וקונטראינדיקציות לכל טיפול.

שום דבר איננו אוטומטי, אחרת – תמצאי את עצמך "בתוכנית כבקשתך."

זאת אחת מהסיבות שיותר מידי מטופלות בעולם נראות כמו סנאי שמאחסן אגוזים בפה, או כאלה שוויתרו על השפתיים לטובת זוג קסטנייטות.

בכל הכנסים האחרונים של החברה האמריקאית לכירורגיה אסתטית, מוצגים הנתונים הסטטיסטיים הבאים: רק  כ 15% – 17% מהרופאים המבצעים הזרקות חומרי מילוי בפנים הינם מנתחים פלסטיים (שנושא זה הינו ב DNA של התמחותם) ורופאי עור.  כל השאר (כ – 80%) הינם רופאי משפחה, גניקולוגים, כירורגים כללים ושלל מקצועות אחרים ברפואה. הנתונים הם נתונים עולמיים. בישראל המצב כנראה גרוע עוד יותר.

זהו אבסורד מסוכן: האם היית מניחה לחשמלאי שלך לרצף את הסלון בביתך?  או אולי היית מסכימה כי הגנן הנהדר שלך יבנה לך את המטבח החדש??  לא נראה לך?

זו בדיוק התובנה שעלייך להפעיל לפני שאת בוחרת את הרופא שהיית רוצה שיטפל בפנייך. טוב יהיה  שכל רופא ייתן שירות וטיפול בדיוק לפי תחום התמחותו.

בכל הכינוסים החשובים בעולם הכירורגיה הפלסטית, מוצגת התקדמות מדעית מרשימה, המאפשרת ליותר ויותר גברים ונשים ברחבי העולם – לרענן ולהצעיר את עור הפנים, לסלק את מראה הפנים העייף ולאפשר את מה שכולנו רוצות – פשוט להיראות טוב.  

החלטה פזיזה יכולה לעלות לך ביוקר...

אבל, וכאן יש "אבל" גדול. אבחנה לא נכונה, יישום מוטעה ולא מקצועי של הטיפול, יכולים לגרום לעגמת נפש רבה, כתוצאה ממראה מלאכותי ולא טבעי.

לכן – אם את רואה למשל מישהי, שנראית כאילו סיימה לאכול ארוחת בריום, ויש לה מראה של תאורת ניאון, מובן שהיא לא עונה בדיוק על ההגדרה של המראה הטבעי. יכול להיות שגם היא בין אלו שהעדיפו שהגנן שלהן יטפל באלרגיה של הילדים…  אנשי המקצוע האמיתיים יודעים למשל כי התגובה להזרקת חומרי מילוי לפנים, איננה אחידה בכל אזורי הפנים. יש אזורים המגיבים בצורה מבוקרת מאוד עם שליטה טובה על התוצאה, לעומת אזורים אחרים בפנים שנחשבים לפחות סלחניים עם תגובה פחות מדויקת לטיפול –  הן מהבחינה האסתטית והן מהבחינה הבריאותית.

הפופולאריות הגואה של הטיפול בחמרי מילוי, גרמה לתופעה מדאיגה של נהירה אופנתית אחרי טיפולים לא אחראיים. נשים רבות מידי מתפתות לבצע את הטיפולים בגלל לחץ חברתי, כולל החשש להחסיר משהו.  (F.O.M.O – Feeling of Missing Out).  מכאן הדרך לחשיבה ש"אם כולן עושות את זה, אז גם אני חייבת"  – קצרה מאד.

בשנים האחרונות אני שומע יותר ויותר את הביטוי "על הדרך".  "ליוויתי חברה שלי לטיפול, ועל הדרך החלטתי באופן ספונטני לבצע את הטיפול גם כן"!!!  משל היה מדובר בטיפול אצל קוסמטיקאית, בתספורת חדשה, או בצבע חדש לשיער.

מטופלות רבות מידי נגררות אחרי חברות, בלי להפעיל שיקול דעת ובלי לעצור לרגע.  הן נקלעות למצב שיותר מידי פעמים הן לא באמת יודעות מה הן רוצות, מה שעלול להסתיים באכזבה גדולה.  

"תקלה חמורה של שיקול דעת"

לא מזמן אמרה לי מטופלת חדשה: "כנראה שפעמים רבות מידי נהגתי בצורה לא אחראית שבאמת לא מאפיינת אותי ביום יום.  לאחר מכן אני יכולה להמציא איזה סיפור בולשיט שארצה, על למה ומה שעשיתי, לומר שהרגשתי טוב או רע, שאהבתי את זה או שנאתי את זה, שעשיתי את מה ששמעתי שכדאי לי לעשות עד שהגעתי למצב שלא יכולתי להתעלם ממנו שכל הסיפור שלי הוא בעיקר תקלה חמורה של שיקול דעת.  התחלתי להרגיש לא נוח עם איך שנראיתי, אפילו בעלי שאל אותי מה קרה לפניי."

אני נתקל יותר ויותר בשיח מהסוג הזה. ברוב המקרים מציאות זו מעידה שיותר מדי טיפולים מתבצעים על ידי רופאים שזה אינו תחום התמחותם.

גם טכניקה טיפולית ברמה סבירה, אם איננה מלווה בשיקול דעת אסתטי נכון (שמאפיין את הגישה  של מנתחים פלסטיים), יכולה להסתיים במפח נפש.

אז אולי כדאי שתאמצי את הגישה הבאה:

  1. מצאי לך מטפל, מהסוג שזה באמת המקצוע שלו. למשל – מנתח פלסטי.
  2. התרשמי משיקול הדעת האסתטי שלו, והגדירו ביחד את יעדי הטיפול. איך את רוצה להיראות – ולא פחות חשוב: איך לא היית רוצה להיראות!

בהצלחה!

למידע נוסף השאירי פרטים. מזכירות המרפאה תהיה איתך בקשר. 


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"