האם גם לכם יש נתח בקופת "הכספים האבודים"?

מכירים את הפרסומות שמסבירות שמעל 10 מיליארד שקלים מצויים בקרנות הפנסיה, בקופות הגמל וההשתלמות ובערוצי החיסכון השונים ושייכים לציבור הרחב? בשנים האחרונות אנשים רבים החלו לברר ולבדוק האם גם להם יש קופת גמל שנשכחה בבית השקעות כלשהו או קרן פנסיה ישנה עם 20,000 ש"ח שממתינים להם. ועדיין – בקופת ה"כספים האבודים" נצברו מיליארדים שממתינים לציבור הרחב שידרוש אותם. כיצד מאתרים את הכסף ומה עושים עם הכסף האבוד שנמצא?

"כספים אבודים" – מה זה בכלל?

שינוי מקום עבודה, מעבר דירה, החלפת סוכן ביטוח ועוד עשרות סיבות שונות הן אלו שגרמו למיליארדי שקלים מכספי הציבור להצטבר מבלי שמישהו יקום וידרוש את כספו בחזרה. מדינת ישראל הרימה את הכפפה וכעת קוראת לציבור לקום ולדרוש את כספו בחזרה. הסכום הוא עצום  ועומד כיום על כ-10 מיליארד (!) ₪, כך שהסיכוי שלכל אחד ואחד מכם קיימים כספים בקופת ה"כספים האבודים" הוא גדול מאוד.

מדינת ישראל פתרה את הבעיה באופן חלקי ובנתה מערכת שנקראת "הר הכסף", המסייעת לציבור לאתר את כספו. במקביל החלה המדינה בקמפיין אגרסיבי שמעודד אנשים לאתר ולדרוש בחזרה את כספם. אולם, מספר שנים עברו ועדיין יש מיליארדי שקלים שהם כספי הציבור הנמצאים בקופת ה"כספים האבודים". "הבעיה היא שלציבור הרחב אין את היכולת להתמודד עם הביורוקרטיה" מסביר שגיא חבסוב, מנכ"ל "שגיא תכנון פיננסי", אשר מכיר היטב את המערכת מבפנים. "כפי שמרבית האנשים זקוקים לרואה חשבון ולסוכן ביטוח, כך מרביתם שמחים לעזרה באיתור כספם. כדי לקבל את הפרטים האלו הציבור נאלץ לעיתים להקדיש ימים של טלפונים, התכתבויות ובירורים, בכדי לדעת האם מדובר ב-30 ש"ח או ב-30,000 ש"ח. ונניח שהצלחתם להגיע למידע על חיסכון משמעותי שלכם – מה תעשו אז? צריך להבין באיזה מסלול הכסף מנוהל, מהו גובה דמי הניהול, האם שווה בכלל לפדות את הכסף, האם צריך לאחד אותו עם קרן אחרת או שאולי לנייד את החיסכון לניהול של גוף אחר שישיג רווחים טובים יותר ועוד. מדובר בעניין מתיש, הגוזל זמן יקר ודורש הבנה מעמיקה וכושר מיקוח מול הגופים הפיננסים. מרבית האנשים לא טורחים לברר או לדרוש את הכספים ולכן הכספים הללו עדיין שוכבים בקופת האוצר."

כיצד אתם עוזרים לציבור להשיג את כספו?

"ראשית, אנחנו מבצעים בדיקות האם אכן קיימים כספים אבודים. במידה ומאתרים סכום כסף משמעותי אז מסייעים גם בסוגיות המורכבות יותר. אם כבר קיבלתם החלטה לאתר את כספכם, זאת הזדמנות מצוינת לתכנן את העתיד מחדש, כך שיהיה שווה יותר. לא מזמן התפרסמה בעיתונות הכלכלית ידיעה שמבהירה ש-40 מיליארד שקלים מכספי הציבור נזרקים לפח עקב תשלומים על ביטוחים לא מוצדקים ודמי ניהול עודפים. שווה לעצור רגע ולעשות סדר. אדם ממוצע יכול לאתר קופה ישנה של 25,000 ₪, ובמקביל להוזיל את דמי הניהול של קופת הפנסיה שלו וכך לשריין לעצמו עוד 150,000 ש"ח לקראת גיל הפרישה – וזו רק דוגמה אחת צנועה. מדובר בהרבה מאוד כסף שאנשים מפסידים בעקבות חוסר ידע או חוסר רצון להתעסק בנושאים הללו. אנחנו גורמים לכל התהליך המורכב הזה להיות פשוט, מובן ובעל ערך ממשי.

שגיא חבסוב, מנכ"ל "שגיא תכנון פיננסי"

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"