בריאות ולייף סטייל

תכירו: הבירה הכי מגניבה בתל אביב

מה יותר טוב מלשבת בבר עם ריקי בליך או לשמוע את אפרת בוימולד שופכת את הלב על צ'ייסר?!
דביר בנדק ואלון לוי מדברים ומזמינים אתכם לבילוי הכי טוב והכי מצחיק שיהיה לכם אי פעם

אם היינו עורכים סקר ובודקים איך נראה הבילוי האולטימטיבי, התשובה הייתה שילוב של מוזיקה טובה, אלכוהול משובח, חברים ותרבות. את הנוסחה הזו בדיוק פיצחה ההצגה 'שיחות עם הברמן', קונספט חדשני שמכניס לערב חווייתי אחד תיאטרון, ישיבה על הבר, התחככות בסלבס והרבה צחוק מעמקי הבטן.

'שיחות עם הברמן' מוצגת דווקא בפאבים, ולא על במה, ויוצרת ערב ייחודי המשלב בין חיי לילה לתיאטרון. השחקנים יושבים על הבר ממש בין הצופים, עד שהאור נדלק ומאיר בספוט את אחד השחקנים, שפוצח במונולוג מהחיים על אהבה, זוגיות, עבודה,
חלומות ואכזבות. בין השחקנים המוכרים והאהובים שמשתתפים בהצגה תוכלו למצוא את דביר בנדק, ריקי בליך, דב נבון,גבי עמרני,עופר חיון ואחרים. 'שיחות עם הברמן' היא ככל הנראה ההזדמנות היחידה שלכם לשבת בבר לצד יפית אסולין מ'זגורי אימפריה' ו'ישמח חתני', או להרים כוסית עם מאור שוויצר, כוכב 'שחקן זר' ו'חצויה'.

ההצגה הזו, שמתפוצצת מכישרון ואנרגיה, זכתה למעמד מחתרתי-פולחני ליודעי דבר תל-אביביים, אשר עובר מפה לאוזן. יש בה את כל מה שאנחנו אוהבים בפרינג': חדשנית, נטולת צנזורה, מצחיקה, שנונה ולעיתים מופרעת. קצת קשה לתפוס איזו חוויה יוצאת דופן זו, עד שמגיעים לפאב. אל ההפתעה והמיסתורין בציפייה למונולוג הבא מצטרפים צחוק משחרר ותובנות על החיים, יחד עם כוס בירה או כל משקה אחר שתזמינו מהבר, שהופכים את האווירה לכיפית וזורמת. 

'שיחות עם הברמן' היא הצגה יחידה במינה בארץ, ושנייה לפני שהיא יוצאת מגבולות סצנת חיי הלילה התל-אביבית ומגיעה לפאבים בכל רחבי הארץ, תפסנו את השחקן דביר בנדק ואת אלון לוי, ממנהלי ההצגה וגם אחד השחקנים בה, לשיחה על חוויות מהחיים.

מה סוד הקסם של הופעה על הבר?

לוי: "האווירה והקשר עם הקהל. אין תחושת ריחוק או שקט מנומס כמו בתיאטרון, השחקנים והמונולוגים מתחלפים, ולכן גם כל הופעה שונה מאוד מקודמתה. הקהל עושה את ההבדל, מכתיב את האווירה ונותן את הדלק לשחקנים, וזו הסיבה שכל כך הרבה שחקנים שמחים לקחת חלק בקונספט הזה. בנוסף למשתתפים הקבועים, יש גם שחקנים ידועים אחרים שמגיעים להופעות אורח. הידיעה שאתה חלק ממשהו חדשני שאין שני לו הופכת את זה לחוויה עבור השחקנים ועבור הקהל שמשתתף בהצגה".

בנדק: "בתיאטרון יש אליטיזם, בעוד שבבר יש חופש מוחלט. זו חוויה בלתי אמצעית עם קהל ישראלי חם, ואני איש של אנשים. 'שיחות עם הברמן' היא הצגה אחרת, והקהל מגיב לה בהתלהבות. אני אוהב את הפידבקים המידיים, את הסלפי עם מי שמבקש להצטלם איתי, את הקהל הצעיר שאני לא פוגש בדרך כלל בתיאטרון ואת השליחות להביא את התרבות והתיאטרון אל הסלון של כל אחד, והיום הסלון הוא הבר השכונתי".

איך זה לקחת חלק בקונספט כל כך חדשני של בילוי?

בנדק: "הקונספט הזה חדשני לא רק בעצם השילוב של הצגה, בר וקהל שמשתתף. החידוש הוא להביא את התיאטרון להיכלים חדשים ולקהלים חדשים. התיאטרון לא מצא איך לחדש את עצמו ואת הקהל שלו בעשורים האחרונים, וההצגה הזו בעצם מביאה את השינוי. יש סצנה שמעניינת אנשים צעירים והיא לא בהכרח על הבמה, אז אנחנו באים אל הקהל. אני מאמין שתיאטרון הוא כלי חברתי ושתרבות צריכה להיות נגישה בכל מקום. היום אנחנו חיים בעולם שלא מאפשר לאנשים בילוי של 5 שעות: קודם מסעדה, אחר כך תיאטרון ובסוף בירה. היום הכל קורה יחד, וההבנה הזו היא חלק מהשינוי בצריכת התרבות וחלק מהקסם של 'שיחות עם הברמן'. יש אווירה של חופש וצחוק, עירוב סגנונות וקהל שמגיב בחום".

רוני דואני מדברת בהצגה כזמרת שמשלימה הכנסה בעבודה בבר ומתוסכלת מהפלייליסט, ואם חשבנו שכואב הלב על הסיפור שלה, מגיע דביר בנדק כגבר המטרוסקסואל וחולק את כאבו מהסרת השיער בשעווה מהאזור האינטימי.

לוי: "המונולוגים הם לא בהכרח הסיפורים האישיים של השחקנים, אבל הם כן לקוחים מהחיים של כולנו. בלי מסכות ובלי פילטרים. הסיפורים מגיעים מבלוגים ומהמציאות של הכותבים והשחקנים שלנו, כך שכל אחד יכול להזדהות איתם. כשרוני דואני נכנסה להריון המונולוג שלה השתנה והיא דיברה על מה שהיא עוברת בתשעת החודשים שאמורים להיות החוויה של חייה, שחקן אחר סוגר חשבונות עם אבא שרצה להגשים את החלומות שלו דרך הילדים, ובכלל, אנחנו מדברים על למצוא אהבה, ועל כל מה שקורה לנו בחיים".

בכל הצגה אתם מצחיקים את הקהל. הקהל מצחיק אתכם בחזרה?

בנדק: "כשיושבים על הבר בין האנשים שהגיעו לבלות נוצרות הרבה סיטואציות מצחיקות. מאנשים שהטלפון שלהם מצלצל תוך כדי ההצגה, מה שלא קורה בדרך כלל בתיאטרון, ועד כאלו שמבקשים להצטלם ולעשות איתי סלפי במהלך המונולוג שלי. גם זה כבר קרה".

זוג חברים שהיה בשבת האחרונה בהצגה, כתב בפייסבוק ש"הייתה לנו חוויה מדהימה. ערב מהנה ביותר על הבר, מצחיק, שנון ופשוט קולע. שחקנים מצוינים שמפתיעים אותך מכל כיוון".

לוי: "ההפתעה היא חלק גדול מהחוויה. אנשים לא באים לצפות בהצגה, הם באים לחוות ערב יוצא דופן ולא יודעים מה הולך להיות. רוב האנשים שמגיעים להצגה עושים זאת בעקבות המלצות של חברים, אנחנו תמיד שומעים את המשפט 'חברים אמרו לנו שאנחנו חייבים לבוא'. חברים טובים, אגב, לא רק ימליצו על הערב, הם גם ישמרו בסוד את כל ההפתעות שמחכות לכם".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"