כדאי לדעת

כבר בדקתם האם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי?

מיליוני ישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית! כך עולה מהערכות המבוססות על נתונים דמוגרפיים עדכניים (יהודים שמוצאם מארצות המוצא המזכות).

אזרחות פורטוגלית מקנה זכות לקבלת דרכון אירופאי, ואנו לא מכירים ישראלים רבים אשר יתנגדו לקבלת דרכון אירופאי.

אז אולי גם לכם מגיעה אזרחות פורטוגלית?

בשנת 2015, תוקן חוק האזרחות הפורטוגלי באופן המאפשר קבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. היתרון הענק של החוק הפורטוגלי (להבדיל ממקבילו הספרדי שגם חוקק באותה שנה) הינו בפרוצדורה פשוטה וקלה. ואכן, בחודשים האחרונים יותר ויותר ישראלים מגלים את האטרקטיביות שלו ומזדרזים להתחיל בהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית.

כדי לעשות סדר בנושא, פנינו לשי כהן, מנכ"ל חברת פורטוגליס המתמחה בהליך והינה כיום החברה הגדולה והמובילה בתחום.

"החוק הפורטוגלי מתרכז בהוכחת זיקה למגורשים", מסביר כהן ומדגיש את היתרונות, "אינו דורש דרישות נוספות וההליך הינו קל, פשוט ומהיר, בוודאי ביחס להליכים אחרים".

"אין ספק שמדובר בהזדמנות ייחודית ודי חד-פעמית לקבלת דרכון אירופאי. כעת, ההליך פשוט יחסית, אולם לטעמי יש להזדרז במימושו מאחר וגובר הסיכוי שיתווספו תנאים נדרשים נוספים, אשר יהפכו אותו למורכב יותר."

שי כהן, מנכ"ל פורטוגליס

אז מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

שאלנו את כהן למי באמת יש סיכוי לקבל דרכון פורטוגלי. "צאצאי המגורשים מגיעים מארצות מוצא רבות ומגוונות בהרבה מאלה שרוב האנשים מעלים על דעתם", מבהיר כהן.

אם ככה, ליוצאי אלו ארצות כדאי לבדוק אם הם זכאים לדרכון?

"החזקה הינה שלרובם המוחלט של יוצאי צפון אפריקה (מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב ומצרים), ארצות הבלקן – יוון, בולגריה, יוגוסלביה של פעם, טורקיה, סוריה ולבנון ודרום אמריקה, קיימת זכאות מובהקת. צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל ניתן למצוא גם בהולנד וחלק מסוים של יהדות עיראק".

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לבדיקת זכאות חינם השאירו פרטים

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

למה כל כך משתלם להחזיק דרכון פורטוגלי ?

כמדינת איחוד אירופי, אזרחות פורטוגלית מבטיחה יתרונות משמעותיים לאזרחיה ולמחזיקי דרכון פורטוגלי, בדיוק כמו לבעלי כל דרכון אירופאי אחר:

# חופש תנועה: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד ללא אשרה או הצגת דרכון.

# כניסה למדינות רבות (כולל ארצות הברית) ללא אשרה: כניסה ללא אשרה למאות מדינות ובכלל זה לארצות הברית ואף למדינות רבות נוספות, שבעלי דרכון ישראלי לא אינם רשאים להיכנס אליהם.

# מגורים ועבודה: הזכות לשהות ולעבוד בכל מדינות האיחוד ללא צורך באישור מיוחד, לרבות זכאות לכל ההטבות הסוציאליות הנהוגות  עבור תושבי האיחוד.

# לימודים גבוהים: הטבות משמעותיות בעת קבלה לאוניברסיטאות ציבוריות ברחבי האיחוד, עד כדי סבסוד משמעותי או מלא של שכר הלימוד.

איך זה עובד ?

התהליך הפורטוגלי כולל שלבים שונים שתחילתם בהגשת בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל, שהוסמכה ע"י הרשויות בפורטוגל להכיר רשמית במבקש כצאצא למגורשי ספרד ופורטוגל. הכרה זו הינה למעשה הנדבך המהותי של ההליך. המשך ההליך מתבצע מול הרשויות בפורטוגל.

 

כיום, לא מעט גופים מציעים ייעוץ וליווי להשגת דרכון פורטוגלי, וחשוב מאד לבחור בגוף הנכון בכדי לנהל הליך יעיל, ממוקד ומהיר ובכדי לא להיקלע להוצאות מיותרות. חלק ניכר מהגופים הללו מלווים גם בקשות והליכי אזרחות של מדינות אחרות או פועלים בתחומי עיסוק נוספים ואינם מתמקדים ספציפית בהליך הפורטוגלי. עובדה זו פוגעת מטבע הדברים ביכולת ההתמקצעות וברמת היכרותם עם הרשויות והנהלים הפורטוגלים. יתר על כן, עסקים רבים מסתפקים בייעוץ, בעוד שמעטים בלבד מציעים ליווי אקטיבי ודינמי וניהול בפועל של הבקשה מראשיתה ועד למיצוי ההליך.

ליווי אקטיבי צמוד

בפורטוגליס מתמקדים בניהול בקשות לאזרחות פורטוגלית בלבד, מתוך אמונה שההתמחות הספציפית והניסיון הייעודי מביאים תוצאות בדרך היעילה, המהירה והזולה ביותר עבור אלפי לקוחות החברה. מטבע הדברים, הבינו בחברה שהדרך ההוגנת היחידה היא ליווי אקטיבי צמוד ומלא של מבקשי האזרחות. לכן, בפורטוגליס מנהלים באופן פעיל כל בקשה מתחילתה ועד סיומה. כל מה שנותר ללקוחות זה רק לאסוף את המסמכים הראשוניים לפי ההנחיות ולהעבירם לחברה. מי שנתקל בקשיים מקבל סיוע גם בהשגתם של המסמכים עצמם מהרשויות. בכדי לייעל עוד יותר את ההתנהלות, מפעילים בפורטוגליס נציגות ייעודית בפורטוגל, פועלים דרך עורכי דין מקומיים מובילים ומנהלים קשר ישיר עם נציגי הקהילות היהודיות והרשויות בפורטוגל שיש להם תפקיד מכריע בבחינת הבקשות.

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לבדיקת זכאות חינם השאירו פרטים

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"