לימודים וקריירה

כסף קל דרך האינטרנט? האם זה באמת אפשרי ומה זה (באמת) דורש מכם?

אנחנו מניחים שמרביתכם שמעתם את הסיפורים על "האנשים שעובדים חצי שעה ביום מחוף הים ומרוויחים 23,000 דולר בחודש". לטעמנו, זאת חוכמה קטנה מאוד לקחת את הדוגמאות הקיצוניות ביותר ולגרום לכולם להאמין שאוטוטו הם הופכים למיליונרים.

אורי לוי, שותף בחברת SoSimple המובילה את שוק הקורסים וההדרכות למסחר באמזון, מסביר: "אנשים שחושבים שהם הולכים להתעשר תוך שבוע הם הראשונים שלא יצליחו לייצר לעצמם הכנסה חודשית משמעותית בפלטפורמות כמו אמזון. הפרסומים הכוזבים על ההתעשרות הקלה מוציאים שם רע לתעשייה שלמה שאשכרה אפשר להרוויח בה המון כסף. אבל – זה כן מצריך משמעת, רצון והבנה".

אז כמה באמת מרוויחים אנשים שעברו קורס מקצועי למסחר באמזון?

לוי: "בתנאי שאלה אנשים רציניים, חדורי מטרה, בעלי משמעת עצמית ושמבינים את המדיה, הם יכולים להרוויח 5,000 דולר או 10,000 דולר בכל חודש ואפילו יותר, כמו שמרוויחים חלק מהתלמידים שלנו".

משב רוח רענן

אורי לוי חי, נושם ומרוויח (יפה למדי) אמזון כבר כמה שנים טובות. יחד עם חברו ושותפו אורי פירוז (התלמידים שלהם קוראים להם "האורים"), הם החליטו לשתף בידע שלהם אנשים רבים ככל האפשר, כדי שייהנו גם הם מנפלאות המסחר באינטרנט.
הם הקימו את אקדמיית SoSimple, שקורס הדגל שלה הוא הקורס המקיף ביותר בעברית שעוסק במסחר באמזון. הקורס האינטרנטי מלמד שלב אחרי שלב איך לבנות עסק רווחי מאוד במכירת מוצרים עם מיתוג פרטי באמצעות אמזון, ובהשקעה של כמה שעות שבועיות בלבד.

אז הלך לכם יופי באמזון. אבל איך נולד הרעיון לשתף את הידע עם כולם?

"לפני שלוש שנים אורי ואני ישבנו בחוף הים עם כוס בירה. בהברקה של רגע החלטנו להעלות ליוטיוב סדרת סרטונים חינמיים שתראה איך אנחנו מגיעים מאפס ל-6,116 דולר בתוך חודשיים וחצי ממכירת מוצר אחד בלבד באמזון. ממש לא ציפינו לאפקט כזה גדול. מעט מאוד ישראלים סחרו אז באמזון. אנשים דברו כל היום רק על איביי ואיביי. הסרטונים שהעלינו היו משב רוח רענן בשבילם. משהו חדש, מעניין, מאתגר ומסקרן. הסרטונים צברו עד היום מעל 400 אלף צפיות. הבום הזה הבהיר לנו את רמת הצמא למידע בתחום, וזה הביא אותנו לפני שנתיים להחלטה לפתוח קורס מקיף בנושא אמזון פרייבט לייבל".

הכי חשוב: לצאת לדרך

ללוי יש הבחנה מעניינת: "אנשים שמתחילים לחשוב על מסחר באינטרנט מתחלקים לשני סוגים: אלה שבטוחים בעצמם שמהרגע הראשון הם יצטיינו ושתיק-תק הם יהפכו למיליונרים. והסוג השני שמודע לתהליך ויש לו חששות מהכניסה לתחום. לרוב, הסוג הראשון הם אלה שנופלים ראשונים כי הם רצים מהר מדי ולא מתעכבים על לימוד השיטה. לסוג השני יש סיכוי גדול יותר להצליח כי הם טורחים לקבל מענה לחששות ופועלים בשיקול דעת שלב אחרי שלב".

מה הכי מטריד אנשים לפני שהם נכנסים לעסקי האמזון?

"חששות לא חסרים. אנשים תוהים איך מזהים מוצר מנצח; אם המסחר באמזון מתאים לכל אחד; מה הסיכונים; האם באמת אפשר להרוויח מזה יפה או שזו אגדה אורבנית; מה ההשקעה הראשונית שנדרשת כדי להצליח, ובת הדודה של אותה שאלה היא אם אין לי גרוש על התחת – האם יש לי מה לחפש שם. אגב, לשאלה האחרונה התשובה היא לא – אם זה הכסף האחרון שלך אל תשקיע אותו באמזון".

אתה יכול להבין את החששות האלה?

"כיום אנשים עובדים הרבה יותר שעות עבור כסף שקשה להם מאוד ליהנות ממנו. אצל רוב האנשים נוצר פער מאוד גדול בין הרצוי למצוי. מצד אחד אנשים משתפים בכנות שהם שואפים לצאת לעצמאות כלכלית ולהקים עסק אינטרנטי רווחי מאוד לטווח ארוך. מצד שני אותם אנשים מודים שהם לא מגשימים את החלומות האלה כי הם סקפטיים, או חוששים לטעות ולהפסיד את הכסף. זה טבעי לגמרי לחשוש ולהרגיש חוסר ביטחון סביב תחום חדש. גם אנחנו ורבים מתלמידנו היינו שם בעבר הלא רחוק".

אז איך מקבלים את האומץ?

"החוכמה הגדולה היא באמת להתגבר על החששות ולעשות את הצעד הראשון לקראת הגשמת השאיפות האמיתיות. לדעת שלמרות החששות, הקשיים והסקפטיות, רבים וטובים עשו את זה לפניך והצליחו להגשים את השאיפות שלהם. היופי הוא שכל מה שנדרש כדי לגשר על הפער בין הרצוי למצוי זה דבר אחד פשוט: לפעול לעבר היעדים, המטרות והשאיפות שלך! או כמו שאורי ואני אוהבים לומר: השלב הכי חשוב בתהליך – הוא קודם כל לצאת לדרך. וכשלומדים מראש את השטח, מקבלים מענה לכל החששות ואז הדרך סלולה לגמרי".

6,000 דולר בשלושה חודשים

לוי ופירוז מבינים שבדרך להגשמת השאיפות, לא לכל אחד מתאים לבחור בקורס המקיף. "רוב האנשים רוצים קודם כל לצפות, ללמוד ולצרוך תוכן טוב", אומר לוי. "ורק לאחר מכן להחליט מה לעשות עם המידע, להבין אם זה מתאים להם ולפעול בהתאם".

לכן מציעים ב-SoSimple פשוט לקבל טעימה חינמית לתיבת המייל שלכם. סדרת הסרטונים, שיאפשרו לכם להבין אם גם אתם קורצתם מהחומר שמאפשר לאלפי ישראלים לייצר הכנסה פאסיבית משמעותית. לדברי לוי, "קודם כל תראו את הסרטונים ואחר כך נדבר 😊".

עם יד על הלב אורי, זה עובד? על סמך הסרטונים, שאפשר לצפות בהם בלי להשקיע שקל, אפשר באמת להתחיל להרוויח?

"איזו שאלה. סדרת סרטוני הקייס סטאדי מבוססת בדיוק על השלבים שאנחנו אישית עברנו, על הניסיון המעשי שלנו, שאותו המרנו ל-12 צעדים מסודרים, ברורים וקליטים. מי שעובד לפי השיטה הסדורה הזאת יכול להרוויח 6,000 דולר בשלושה חודשים, רק משיווק של מוצר אחד.

"האמת שהרבה אנשים שאלו אותנו איך אנחנו כל כך בטוחים שהשיטה עובדת. לא שהיה לנו ספק, אבל  ליתר ביטחון בדקנו אותה שוב. אז שנתיים אחרי שהגדרנו את השיטה חיפשנו מוצר חדש לשיווק והתחלנו לרוץ – צעד צעד בדיוק כמו שאנחנו מלמדים. השיטה עבדה פיקס, והפעם כבר הרווחנו 43,013 דולר בשישה חודשים וחצי! אנחנו מזכירים שאלה סדרי גודל של מתקדמים, אבל שתבינו שיש לכל אחד לאן לשאוף. תתחילו בקטן, תלמדו את הפרטים, תהיו רציניים ותגיעו רחוק".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"