לימודים וקריירה

הכסף שוכב על הרצפה? כל המיתוסים שתשמעו על מסחר באמזון

"אחי, אתה לא צריך להשקיע שקל כדי להצליח באמזון. דוד של שכנה שלי השקיע 300 שקל והיום הוא מיליונר בווגאס". אם השתכנעתם, כנראה שלא מתאים לכם לסחור באמזון. ואם אתם רציניים בעניין, לפחות תבואו מוכנים..

פתחתי עם חבר עסק לשיווק מוצרי קפה. פתחנו חשבון באמזון, כי כולם אמרו ששם נמצא הכסף הגדול והקל. אבל מה הבנו מהחיים שלנו? קראנו באינטרנט ופגשנו כל מיני גורואים עם עדת מעריצים. השקענו את כל החסכונות שלנו, בזבזנו ים של מאמצים וזמן, ונתקענו עם מלאי גדול וחור בכיס. לא הלך לנו.

אבל הרגשנו שאם בכל 5 אנשים כבר השתכנעו לרכוש מאיתנו מוצרים אז אולי באמת ה-5 יכולים להיות 500. אז החלטנו ללמוד לעומק את כל הניואנסים, התקדמנו בהדרגה ובהמון עבודה קשה עד שלבסוף הצלחנו. כן כן – עבודה קשה(!). זה לא בושה להתאמץ בכדי להתפרנס.. בדיוק בגלל זה מטריפים אותי ה"מומחים" שמבטיחים הרים וגבעות, והקורסים שמבטיחים כסף שגדל על העצים

אז כדי שלא תפלו בפח גם אתם, בואו נעשה סדר עם המיתוסים הכי נפוצים בעניין:

1. "תאמין לי, אתה עובד חצי שעה ביום מחוף הים, ואתה מסודר."

חבר'ה, תלכו פעם לחוף הים באמצע השבוע, ותגידו לי אם אתם מצליחים לזהות את כל הסוחרים העשירים באמזון, שעובדים חצי שעה מהכיסא נוח ואז קופצים לתפוס גל. נו באמת, כל בעל עסק מצליח שמגלגל מיליונים יכול לעבוד מהים, אבל צריך לעבוד קשה בשביל להגיע לשם! כן, גם באמזון. מי שלא נכנס לעסק הזה עם מוטיבציה להשקיע, שלא יטרח בכלל לקרוא את הכתבה.

סוחרים באמזון עובדים מהים?

2. "תראו את הצ'ק האחרון שקיבלתי מאמזון על סך 64,000 דולר."

מכירים את אלה שמעלים לפייסבוק צילום מסך של צ'קים ושל כל מיני גרפים צבעוניים שלא אומרים לכם כלום, אבל הם טוענים שזה מוכיח את הרווחים המטורפים שלהם בתוך חודשיים? תעשו לי טובה, האמנתם להם? תשכחו מזה. בדרך כלל באמזון מחזירים את ההשקעה הראשונית בתוך חצי שנה, וגם זה רק אם ניהלתם את העניין ממש כמו שצריך. אז רדו מהפנטזיה. זה לא מציאותי.

3. "אם תעקבו אחר ההוראות הבאות תבינו במדויק כיצד לנצח את השיטה ולהתעשר"

נו באמת – מבחינתי זה זלזול בהגיון הבריא של האנשים. אתם באמת חושבים שיש חוברת הוראות פשוטה שמאפשרת למיליונים להתעשר באמצעות אותן הוראות ההפעלה? ברור שלא! הלמידה היא חלק מאוד חשוב, אבל אתם צריכים גם הון עצמי התחלתי של 5,000$, יכולת להיכשל וללמוד לקום מזה, קצת שכל בקודקוד והרבה סבלנות ועיקשות.

4. אתה לא צריך להשקיע שקל. דוד של שכנה שלי השקיע 300 שקל והיום הוא מיליונר בווגאס.

בחייכם, בכמה עסקים מצליחים נתקלתם שהתקדמו בלי שהשקיעו בהם שקל? אולי גוגל? מובילאיי? טבע? ווייז? איזה קשקוש. בכולם השקיעו הון עד שהגיעו לאן שהגיעו. כל עסק דורש השקעה! אין בזה קסמים. גם באמזון. אז יאללה תצאו מהחלום. אין לכם בכלל כסף להשקעה? תעבדו קשה, תצברו הון עצמי של לפחות (לפחות) 5,000$ ואז תחשבו אם אתם באמת הולכים על זה..

המסחר באמזון הוא הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה מבחוץ. מכל ההבטחות שרצות ברשת,  נורא קל להסתנוור ואחר כך ליפול בגדול. הצמד היחיד שאני מכיר בתעשייה שמכין את התלמידים שלו בצורה אמיתית לתהליך המאתגר של תחילת המסחר באמזון (לפני שהם נכנסים אליו!!) הוא צמד "האורים". אורי ואורי (לוי ופירוז) דאגו להכין לתלמידים הפוטנציאליים שלהם סדרת סרטונים מקדימה שמסבירה בצורה הכי ברורה על התחום. מי שצופה בסרטונים יוכל להבין אם זה באמת התחום הנכון בשבילו, או שעדיף שיוותר.

ואני כן אסיים בנימה אופטימית וגם היא מתוך החוויה האישית שלי: יש פוטנציאל ענק באמזון, ואפשר לעשות מזה המון (המון) כסף. אבל זה לא מתאים לכל אחד. ומי שכן הולך על זה חייב להיות מוכן לתהליך, להכיר את השטח, להגיע שאפתן ומלא מוטיבציה, להשקיע זמן, כסף ומאמצים. בדיוק כמו בכל עסק אחר. כי גם עסק באמזון הוא עסק לכל דבר.


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"