בריאות ולייף סטייל פיננסים

כשההבדל בין חיים למוות הוא 37 אלף שקל בחודש

מערכת הבריאות הישראלית היא כבר לא מה שהיתה פעם, ומי שרוצה לקבל את הטיפול הטוב ביותר – צריך לפתוח את הארנק. ביטוח הבריאות הפרטי, שאולי נחשב פעם למותרות, יכול לחסוך סכומי עתק ואפילו להציל חיים

עידו הוא אחד מתוך ארבעה ילדים במשפחה רגילה, ממש כמו כולם. אבא עובד הייטק, אמא מנהלת חשבונות, והחיים זורמים על מי מנוחות. אבל כל זה נקטע באחת, עם הגילוי שעידו סובל מסרטן קטלני.
הטיפולים הקשים החלישו את המערכת החיסונית שלו, והוא התקשה להילחם במחלה. אז גילו הוריו כי יש טיפול אחד שיכול לעזור לו – תרופה אימונו-תרפית, המחזקת את המערכת החיסונית ומעודדת אותה להילחם בתאים הסרטניים. היתה רק בעיה אחת: תרופת הקסם הזו עולה 37 אלף שקלים לחודש.

קופות החולים מסרבות לממן טיפולים או תרופות שאינן בסל הבריאות

כמו משפחות רבות אחרות במצב דומה, סביר להניח שגם הוריו של עידו היו קורסים תחת הנטל הכלכלי ונכנסים לחובות, כדי לממן את התרופה שתציל את חייו של בנם. זאת, למרות שהם מחזיקים במשרות טובות ומרוויחים משכורת גבוהה מהממוצע במשק. למזלם, איכות חייהם לא נפגעה בזכות העובדה שהחזיקה בביטוח בריאות פרטי – שמימן לעידו את עלות התרופה במלואה.

אלא שבניגוד למקרה של עידו, משפחות רבות בישראל עדיין אינן מבוטחות בביטוח בריאות, למרות שעלותו החודשית עומדת בסך הכל על כמה עשרות שקלים לאדם. במקרה של מחלה קשה של אחד מבני המשפחה, הן נאלצות להשתעבד להלוואות ענק, למכור את הבית ולאבד את כל רכושן, כאשר הטיפול או התרופות הנדרשות לא מצויות בסל הבריאות, וקופות החולים מסרבות לממן את הטיפולים – גם כשמדובר בתקווה היחידה להציל חיים.

משפחות הנקלעות למצב כזה ואינן מחזיקות בביטוח בריאות פרטי, עלולות להידרש למלחמה קשה לא רק במחלה – אלא גם במערכת הבריאות הציבורית ובקופות החולים, המעמידות קריטריונים נוקשים לקבלת סיוע בכל הקשור לתרופות יקרות, השתלות וניתוחים בחו"ל.

 

Hand of doctor comforting her female patient

העלויות הגבוהות גוררות משפחות לחובות ולהלוואות

יש טיפולים ותרופות שהם כה יקרים, עד שגם משפחות עשירות ממש אינן יכולות להרשות לעצמן לממן אותן. כך למשל, עלות התרופה קיטרודה לסוגי סרטן שונים היא 44 אלף שקל לטיפול יחיד, ומאות אלפי שקלים לסדרת טיפולים. תרופות אחרות עולות מאות אלפי שקלים לטיפול בודד. יש מי שנאלץ למשכן את ביתו, ואחרים נוטלים הלוואות ענק כדי שיוכלו לזכות בסיכוי נוסף לחיים.


החל משקל ליום ואתם מבוטחים:
קבלו הצעה משתלמת לביטוח בריאות פרטי!

עלויות כה גבוהות גוררות כמעט כל משפחה לחובות ענק. על כך יש להוסיף את העובדה שחולים רבים והקרובים להם מפסיקים לעבוד, כדי להתמקד במאבק במחלה. אך מה עושה מי שאין בחשבון הבנק שלו מיליוני שקלים, או נכסים יקרים שניתן למשכן? שיקולים אלה גרמו ליותר ויותר ישראלים להצטרף בשנים האחרונות לביטוח בריאות פרטי, שבעת הצורך – מבטיח להם טיפול ברמה גבוהה, בדומה לרפואה פרטית יקרה.

מעבר למימון תרופות יקרות שאינן בסל הבריאות, ביטוח בריאות פרטי מאפשר מימון ניתוחים בארץ ובחו"ל, כולל שהות במרכזים רפואיים מהטובים בעולם, בחירת מנתחים בישראל ובחו"ל, לצד השתלות וטיפולים מיוחדים, כולל מימון הוצאות נלוות. ביטוח פרטי מכסה גם בדיקות רפואיות רבות, ביניהן CT ו-MRI, סקירות הריון ובדיקות נלוות ועד בדיקות סקר סרטן ואבחון גנטי מתקדם.

המתנה ארוכה לבדיקות ולניתוחים

לדברי יאיר טהר מהמרכז למומחים לביטוחי בריאות, "מי שעוסק בביטוחי בריאות נתקל לא אחת במשפחה שזקוקה באופן נואש לתרופה יקרה להחריד, ואין בכוחה לממן זאת. מדובר בעלויות חריגות של עשרות ומאות אלפי שקלים לחודש, ולרוב הטיפול אינו חד-פעמי אלא רצוף וממושך, והכיסוי בקופות החולים לא קיים.

"לצערי אנו נתקלים לא פעם במשפחות שהתמוטטו כתוצאה מתשלומים עבור תרופות או טיפולים וניתוחים יקרים. זאת, למרות שמדובר בביטוח כלל לא יקר, המאפשר למבוטחים אבחון פרטי מהיר באסותא, רופא מלווה אישי, תרופות מיוחדות שלא בסל הבריאות, ניתוחים, השתלות, טיפולים מיוחדים בחו"ל ועוד".

הרופאים והאחיות בישראל אמנם נחשבים לטובים בעולם, אבל מי שנאלץ להסתמך אך ורק על המערכת הציבורית, צפוי להמתין חודשים ארוכים לכל בדיקה חשובה או אפילו ליעוץ רפואי. והגרוע מכל – במקרה של מחלה קשה, רוב הסיכויים שלא יוכל להרשות לעצמו לשלם על תרופה מצילת חיים, שאינה נמצאת בסל התרופות.

"ביטוח חיים פרטי נחשב פעם למותרות, אבל בימים אלה נכון יותר לומר שהוא בגדר חובה לכל אדם", מדגיש טהר. "הוא יכול לסייע בהצלת חיים, ועשוי לחסוך למבוטחים הוצאות עתק של מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים. במציאות כמו שלנו, זוהי הפוליסה החשובה ביותר לאדם ולמשפחה".

החל משקל ליום ואתם מבוטחים:
קבלו הצעה משתלמת לביטוח בריאות פרטי!

אבחון פרטי מהיר באסותא, רופא מלווה אישי, תרופות מיוחדות שלא בסל הבריאות, ניתוחים, השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל.

 


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"