רכב

העיתונאים בחרו בו לרכב השנה: כלמוביל תציע את ה-GV60 בהחל מ-3,400 לחודש

דגם ה- GV60 של חברת רכבי היוקרה ג'נסיס זכה לתשואות בכל העולם ובפרס היוקרתי של איגוד עיתונאי הרכב בשל הסטנדרט הגבוה שהוא מציב. חברת כלמוביל הישראלית, יבואנית המותג, מציעה כעת את החשמלי הקוריאני בהחל מ-3,400 שקל בחודש בלבד

אי אפשר להתעלם מהעובדות בשטח: העולם עובר לרכבים חשמליים. כיום, כמעט כל יצרני הרכב בעולם כבר הודיעו על רכבים חשמליים בתכנון או שכבר הציגו כאלה. אבל – יש רכב חשמלי ויש רכב חשמלי, כלומר – יש רכבים עממיים ויש רכבים יוקרתיים, יש רכבים ספורטיביים ויש רכבי שטח.

הבעיה היא שכדי לתכנן רכב חשמלי, צריך מצד אחד להיצמד לכללים הישנים שהמציאות מכתיבה (כלומר שיהיו לו ארבעה גלגלים, טווח נסיעה סביר, רמת גימור מכובדת וכיוצא בזה), אבל מאידך גם לייצר רכב חשמלי שיהיה הרבה יותר מרכב חשמלי: שיהיה מרתק, שיהיה מסעיר, שיצליח לגלם ערכים של מותג, כלומר שישר יהיה אפשר לזהות מי היצרן, וגם לאפשר ללקוחות דווקא לשכוח את העבר עם האגזוזים והעשן.

בדיוק למטרה הזו תוכננה ג'נסיס GV60, רכב הכביש-שטח חשמלי של ג'נסיס. כיום יש בעולם יצרני רכבי יוקרה רבים, חלקם מגרמניה, חלקם מבריטניה, אבל יצרן יוקרה קוריאני אמיתי יש רק אחד: ג'נסיס. ומכיוון שג'נסיס היא יצרנית רכבי היוקרה הקוריאנית היחידה, היה לה מאוד חשוב שדווקא מכונית הדגל שלה, זו שתגלם בתוכה את כל האיכויות של המותג, תהיה חשמלית.

שפה עיצובית לא שגרתית

מכונית יוקרה, אגב, לא חייבת להיות ענקית, וגם לא להיות סופר יקרה, רק להיות כזאת שמרגישה איכותית, ממוקדת, עם זהות מאוד ספציפית של יצרן הרכב שעומד מאחוריה. העובדות האלו שהופכות את GV60 לחבילה טכנולוגית כל כך מעניינת, לא עברו מתחת לרדאר של עיתונאי הרכב שהעניקו לה פרסים על עיצוב, ואפילו על מערכת הסטריאו שלה.

אבל עם כל הכבוד לפרסים, מה שמדבר בפועל הוא המוצר, האיכויות, המורשת של היצרנית שעומדת מאחורי המכונית החשמלית. כאן הפילוסופיה הקוריאנית הבלתי מתפשרת של ג'נסיס באה לידי ביטוי: יצרנית רכב צעירה שבאופן פרדוקסלי דווקא מתגאה בגב חזק בן עשרות שנים מאחוריה ובשפה עיצובית ותכנונית לא שגרתית, מה שחשוב במיוחד בעולם הרכב החשמלי – בו משום מה לא מעט יצרנים דווקא מעדיפים לייצר מכוניות דומות זו לזו.

אז מהי בעצם הג'נסיס GV60? זה רכב כביש שטח? זו מכונית משפחתית? התשובה היא שזה הכול, כחלק מהפילוסופיה שעומדת מאחורי ג'נסיס: להפוך את המכונית החשמלית שלה לא רק לביצועיסטית אלא גם לנגישה לכל אחד, לשימושית ברמת יום יום וגם למהנה.

איך הופכים נסיעה במכונית חשמלית להנאה?

התשובה אינה טמונה רק בתאוצה אלא גם באווירה: בג'נסיס מכנים את תא הנוסעים של GV60 "חלל לבן" – כלומר, תא נוסעים שמיועד רק למטרת הנאה מטכנולוגיה. החל במערכת השליטה שכוללת כדור מגע וכלה בחומרי הגימור שמגיעים ממקורות ממוחזרים. אווירה אינה רק ביצועים, חוויה היא לא רק נסיעה, זה עניין של תחושה כללית. בגלל זה ג'נסיס מסוגלת למשל להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים במקרה הצורך, כי מדובר במשהו שהוא חלק מחוויה, לא רק במכונית.

אבל  הסוד לא טמון רק בעיצוב או במאפיינים אלא בפלטפורמה, כלומר במערכת שעליה כל ה-GV60 מבוססת: הפלטפורמה של ג'נסיס היא פיתוח עצמאי שמיועד רק למערכת הנעה חשמלית, כלומר זו שלדה שמלכתחילה מיועדת להתאמה מושלמת למערכות הנעה חשמליות, גם בתצורה בעלת הנעה אחורית, כך שהכוח עובר לגלגלים האחוריים וגם בתצורת ההנעה הכפולה.

המחשבה והירידה לפרטים מתבטאת כמובן בהתאמה המושלמת לסוללה, שמאפשרת טווח נסיעה של עד 517 קילומטרים בדממה מוחלטת, אלא אם הנהג בוחר להפעיל את המערכת שמספקת צלילי ביצועים בזמן האצה.

בסופו של דבר, על הרבה מכוניות אומרים שהן יותר ממכוניות. אבל ג'נסיס GV60 היא מלכתחילה לא בדיוק מכונית – היא חוויה, היא עולם, היא יקום של זהות שמבוסס לא רק על רכב חשמלי אלא על כל מה שמסביב. היא מצביעה אל המקום אליו תעשיית הרכב צריכה לשאוף.


מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: