ישראלים משלמים בממוצע בין 5,000 ל-10,000 שקלים בשנה על עמלות ודמי ניהול מיותרים. חברת Better הישראלית הצליחה למצוא פיתרון ולהקטין את כל העמלות האלו למינימום האפשרי, בלי להתמקח בטלפון: “המטרה שלנו ברורה – לעזור לאנשים לחסוך כסף ולא לבזבז זמן על ביורוקרטיה, 99% מהשירותים שלנו הם בחינם ובעצם הלקוחות שלנו לא משלמים לנו כלום. אנחנו מרוויחים כשהם מרוויחים”
“הייתי בטוח שאני שולט בכספים שלי, טבלאות אקסל והשקעות במניות זה תחביב בשבילי”, מספר מיכאל שפיר, מנכ”ל בתעשיית ההייטק. “בדרך כלל אני עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור להוצאות הפיננסיות הגדולות – משכנתאות, החזרי מס, קרן פנסיה. העיקר לא לצאת פראייר.” אבל מיכאל גילה שכמו ישראלים רבים, גם הוא יצא פראייר, כששילם תשלומים מיותרים של אלפי שקלים בשנה על עמלות ודמי ניהול: בפנסיה, בביטוחים ובמשכנתאות. עם הזמן, מדובר בסכומי עתק שמצטברים למאות אלפי שקלים, שפשוט נעלמים לנו מהכיס.
“כולם כבר יודעים שצריך להתמקח בכל מקום כדי להוריד עמלות, אבל לרובנו אין כוח לעשות את זה, מה גם שלרוב זה נראה כמו כסף קטן”, מסביר טל עקרוני, אחד ממייסדי חברת Better הישראלית. “מי רוצה להתחיל להתמקח עם הבנק, לדבר עם שלוש חברות ביטוח שונות, להתעסק עם קרנות פנסיה? זה פשוט יותר מדי. אלא שכל הסכומים הללו יחד, כבר הופכים למשהו משמעותי מאוד שיכול לשנות לחלוטין את המצב הכלכלי שלנו”.
חיסכון גדול בפגישה של חצי שעה
בינתיים, אצל מיכאל, “הריביות עלו, החזרי המשכנתא תפחו, יצאתי למילואים וההוצאות המשיכו לזרום. ואז נזכרתי בחבר שלי, טל, ששירת איתי בצבא, המשיך לקריירה עצמאית ואז הקים את חברת בטר. כשנפגשנו לאחרונה הוא סיפר לי על הפיתרון שפיתח – אלגוריתם שמחפש לך את ההצעה הכי טובה בשוק לחיסכון ביחס למצב האישי ומתריע על כל הזדמנות שצצה בהודעת וואטסאפ.
“יצאתי לאפטר וניצלתי את ההזדמנות לפגישה עם נציג של בטר שיעבור איתי על כל ההוצאות שלי וינסה למקסם לי את החסכונות. ההחלטה להקדיש חצי שעה לסיפור היתה שווה לי הרבה מאוד כסף”. בסופו של דבר, מיכאל חסך לא פחות מ-348 אלף שקל בזכות צעדים כמו שינוי מסלול פנסיה, מיחזור הלוואה בריבית נמוכה יותר, וביטול כפל ביטוחים מיותר. “והיד עוד נטויה”, הוא מחייך.
רוצים לצמצם את העמלות ודמי הניהול למינימום, ובחינם?
השאירו פרטים >>
פיתחנו טכנולוגיה שעושה אוטומטית מה שכולים עושים ידנית
עקרוני, אחד משלושת המייסדים של בטר, הוא מומחה לחינוך פיננסי עם ניסיון של 15 שנים, שהקים שלושה סטארט-אפים בתעשיית הפינטק, בנה תוכניות לאומיות לחינוך פיננסי והוא גם מרצה לכלכלה.
“אנחנו שלושה מייסדים שמבינים בפיננסים. התרגלנו שבני משפחה וחברים פונים אלינו תמיד בשאלות על כסף – מה לעשות עם הפנסיה, האם למחזר את המשכנתא, איך להשקיע את החסכונות וכו’. כל הזמן קיבלנו לוואטסאפ מכתבים מהבנק שחברים שלנו לא הבינו, שאלו אותנו מה לעשות כששער הדולר יורד או כשהאינפלציה עולה, ותמיד עזרנו לכולם על הדרך”, משחזר עקרוני.
“בסוף נמאס לנו לעשות את זה בצורה ידנית, ופיתחנו טכנולוגיה שעושה את כל העבודה הזאת עבור הלקוחות שלנו. אנחנו משיגים את המידע וסורקים בכל רגע נתון איך אפשר לחסוך כסף בכל מקום: במס, בביטוח, בפנסיה, במשכנתא, בהשקעות, ובגדול – בכל תחום שקשור לפיננסים. ברגע שזיהינו פוטנציאל לחיסכון אנחנו מבקשים מהלקוח אישור כדי לבצע עבורו את הפעולה, והוא לא צריך לעשות כלום מעבר לזה. חסכנו עד היום סכום ממוצע של 200 אלף שקל ללקוח בעמלות ובדמי ניהול שמצטברים לאורך השנים”.
כולם שואלים: מה הקאץ'?
מאז שהוקמה, בטר הצליחה לחסוך הון ליותר מ-15 אלף לקוחות בישראל. “בהתחלה כולם שואלים מה הקאץ’ ואיך זה ש-99% מהשירותים שלנו הם לגמרי בחינם”, צוחק עקרוני. “התשובה פשוטה: הטכנולוגיה שפיתחנו עושה את רוב העבודה ואנחנו מרוויחים מהצד השלישי – חברות הביטוח והבנקים, כשאנחנו מעבירים אתכם למסלול טוב יותר”. למעשה, בטר גובה תשלום מלקוחות רק בשני מקרים: החזרי מס (10% מהסכום) ויעוץ משכנתא (3,000 שקל), ורק אם הלקוח מעוניין לממש את ההצעה.
"בלי טלפונים, הכל בווטסאפ"
“אנחנו מאמינים בשקיפות מלאה”, מדגיש עקרוני. “כל התקשורת נעשית דרך ווטסאפ, הכל מתועד ונגיש, בלי לבזבז זמן יקר ללקוחות. לא צריך לנסוע לסניף הבנק, להמתין שעות על קו הטלפון למענה, לנסות להבין מכתבים מלאים במושגים לא ברורים. אנחנו הופכים הכל לפשוט וקל יותר, המטרה שלנו היא שכולם ירוויחו יותר כסף. להפסיד? זה פשוט לא על הפרק. כולם יודעים שהגיע הזמן להפסיק לדחות את הטיפול בכסף שלנו – והפיתרון שפיתחנו מצליח לעשות את זה”.