בריאות ולייף סטייל

"מספיקים 5 מפגשים כדי להיפטר מהחרדות שמנהלות לכם את החיים"

תקיעות, חוסר יכולת להתמודד עם אתגרים בזוגיות או בקריירה ואפילו נטייה לדחיינות – אנשים רבים לא מודעים לכך שהמקור לכך הוא חרדה המנהלת אותם. הפסיכותרפיסטית אלה רבין, החוקרת את הנושא כבר מעל ל-20 שנה, פיתחה שיטה שסייעה כבר לאלפי ישראלים להגיע לשורש הבעיה – ולצאת מהמעגל האכזרי. "השיטה מתאימה למבוגרים, ילדים ומתבגרים, ומאפשרת לצאת ממשברים, להשקיט מחשבות טורדניות ולחזור לישון טוב בלילה – וכל זה אחרי 5 פגישות"

"אני קוראת לעצמי 'פסיכותרפיסטית מורדת'. אני בן אדם של תכל'ס, ומה שמעניין אותי זה תוצאות. ראיתי ששיטות הטיפול העכשוויות לא נותנות פתרון אולטימטיבי למי שסובלים מחרדות ודיכאון – אז פיתחתי אחת כזו בעצמי". כך אומרת הפסיכותרפיסטית המוסמכת אלה רבין, בעלת ניסיון של מעל 20 שנה בטיפול בחרדות ומפתחת השיטה הייחודית "שלושה מוחות".

"אנשים יכולים ללכת לטיפול במשך שנים, להוציא אלפי שקלים בחודש – ולהמשיך לסבול, אבל אפשר אחרת", אומרת רבין ומסבירה כי השיטה שפיתחה מאפשרת להגיע לתוצאות מסחררות לאחר אבחון מעמיק ומספר מפגשים בודדים. 

לדבריה, "יש מקרים בהם ניתן לסיים טיפול לאחר ארבעה מפגשים בלבד, ויש מקרים בהם נדרשים 12 מפגשים, אך הניסיון הקליני שלי מלמד שברוב המקרים אפשר להיפטר מחרדות שמנהלות את החיים ולהביא לשינוי אמיתי בחמישה-שישה מפגשים". 

"אומרים לנו שהכל בראש - וזה לא נכון"

לדברי רבין, "הגוף שלנו הוא מערכת חשיבה אוטונומית. מצד אחד היא זוכרת הכל, מצד שני – זו מערכת פרימיטיבית, אין לה תחושת זמן כרונולוגית ואין הפרדה בין דמיון למציאות, ולכן אדם יכול להרגיש חרדת נטישה אמיתית בגוף כאדם בוגר, גם אם חוויית הנטישה התרחשה כשהוא היה בן שנתיים.

"אומרים לנו שהכל בראש או ברגש, אבל האמת היא שיש לנו שלושה מוחות – שלוש מערכות חשיבה: הגיון, רגש וגוף. המערכות האלה מפעילות אותנו באופן רגשי ופיזיולוגי. רוב המטפלים הרגשיים עוסקים בחשיבה קוגניטיבית וברגש מבלי להתייחס לזיכרון גופני", היא אומרת. 

"אני מכנה את זה "רשות השידור". הגוף זוכר הכל ומשדר אלינו. דרך התחושות וכאבים הוא משדר לנו אותות של מצוקה. בזכות השידורים האלה ניתן להגיע אל מקור הבעיה – ולפתור אותה במהירות ויעילות".

לשכתב זיכרון טראומטי - גם בנפש וגם בגוף

בקליניקות של רבין בתל אביב ובמיתר מיישמת רבין את שיטת "שלושה מוחות". מדובר בטיפול ממוקד תת מודע המאפשר להגיע לתוצאות בארבעה שלבים. השלב הראשון הוא  אבחון מעמיק שנמשך כשעתיים. "במהלך האבחון אני מזהה את "המוקש" – אירועי עבר שהטביעו את חותמם ויוצרים את דפוס החשיבה של המטופל", מסבירה רבין.

"הקלה עצומה ושיפור ניכר באיכות החיים". מכתבי תודה של מטופלים בשיטת "שלושה מוחות"

"בשלב השני אני "חופרת" סביב ה"מוקש" ומביאה את האדם לרגש גבוה. ברגע שיש תגובה רגשית הגוף מופעל. אני משתמשת בכלים רבים כדי להגיע אל זיכרון מדויק, הזיכרון הבסיסי עליו מושתתת החרדה. 

"היתה לי מטופלת שהגיעה עם חרדות מאוד קשות שהפריעו לה לתפקד ביום יום. היא אמרה לי 'אני לא זוכרת שום דבר שקרה לי לפני גיל 17'. הצלחנו להגיע באמצעות השיטה אל זיכרונות מדויקים מגיל צעיר שבהם היא חוותה אירועים קשים, ולתת לאירועים האלה סוף אחר. סוף טוב". 

לשיחה ראשונית אישית עם אלה רבין
השאירו פרטים >>

מתאים לילדים, מתבגרים ומבוגרים

לדברי רבין בשלב השלישי קורה בעצם השינוי המהותי. "אחרי שהגענו לשורש הבעיה ושינינו את הזיכרון במערכת החשיבה ההכרתית – אנחנו מטמיעים את השינויים בזיכרון הפיזיולוגי. הרי כאשר אני חווה פחד או מועקה הגוף מתכווץ והשרירים זוכרים את הכיווץ שנים קדימה. כאשר אנחנו מגיעים לרבדים עמוקים בתת המודע אפשר לשנות את הזיכרון בגוף – ושם נפרדים לשלום מהחרדה", היא מסבירה.

"ברגע שסיימנו את העבודה הזו הגענו לשלב הרביעי. אנשים מדווחים על הקלה משמעותית בכל תחומי החיים. פתאום הם יכולים לישון טוב יותר, יש להם אנרגיה וחשק לעשות דברים, המחשבות הטורדניות מפסיקות, מדווחים על שיפור במערכות יחסים זוגית, משפחתית וחברתית. ה"פלונטר" נפתח. התהליך הזה נכון גם למבוגרים, אבל גם לילדים ולמתבגרים".

"מגיע לכם לחיות חיים מלאים וטובים"

לסיכום, אומרת רבין, "רוב האנשים חושבים שחרדות הן גזרה משמים שאין מה לעשות לגביהן, אבל זה פשוט לא נכון. אפשר לשנות את המציאות ולשחרר את עצמנו מהן באופן מלא. 

"מספיקים 5-6 מפגשים בלבד כדי להשתחרר מהחרדות שמנהלות לכם את החיים ולחזור להיות בשליטה מלאה – להצליח בזוגיות, בקריירה ובכל תחום אחר. הגיע הזמן להיפטר מהמעגל האכזרי הזה כי מגיע לכם לחיות חיים מלאים וטובים".

לשיחה ראשונית אישית עם אלה רבין
השאירו פרטים >>


אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"