השקעות נדל״ן

מחסור בקרקעות מזניק את המחיר ברחובות: "קרקע צמודה אלינו החלה הפשרה ב-2019. היום היא שווה פי 6"

מי שידע לרכוש קרקעות ברחובות לפני 4 שנים הצליח להרוויח מאות אחוזים על ההשקעה בעקבות הפשרת קרקעות מאסיבית. יחידות במתחם 'גן הנשיא', בצמוד לקרקעות שהופשרו, יוצאות עכשיו לשוק. גורם בכיר בתחום הנדל"ן בעיר: "המתחם מסומן כיעד ההפשרה הבא. אנשים שצברו הון עצמי צנוע של כ-199 אלף שקל, גם משקיעים מחו"ל, מעדיפים להשקיע פה – ולתת לכסף שלהם לעבוד"

למידע נוסף:

בעיריית רחובות הגיבו בשנים האחרונות לביקושים האדירים לדירות חדשות, ודחפו בכל הכוח תוכניות להפשרת קרקעות בחלק המזרחי של העיר, בצמוד לשכונות המבוקשות "אחוזות הנשיא" ו"רחובות המדע". גם בממשלה הבינו את הצורך וקידמו את תוכנית המתאר הלאומית – תמ"ל 3003 – להקמת שכונה חדשה ובה אלפי יחידות דיור.

מי שרכש קרקע בזמן, בחלק בו מקודמת תוכנית הענק, נהנה היום מהעלייה המטאורית בערך הקרקע. בתוך 4 שנים בלבד – זמן שיא בתחום הקרקעות – הצליחו המשקיעים לייצר רווח של מאות אחוזים על ההשקעה. 

"שוק הקרקעות ברחובות לא דומה לאף עיר בישראל, בגלל ביקושים אדירים והכוח של העירייה להוביל תוכניות חדשות לרמת ביצוע. זה מייצר למשקיעים שילוב של וודאות ורווח", מסביר גורם בשוק הקרקעות הפועל בעיר. "קרקע צמודה אלינו החלה הפשרה ב-2019. היום היא שווה פי 6".

בימים אלה נחתם הסכם שיתוף לקרקעות במתחם "גן הנשיא", הצמודות לקרקע שהופשרה. הקרקע מסומנת כקרקע צהובה (לפיתוח עירוני) ונכללת בתמ"מ 3. המחיר עומד על כ-199 אלף שקל ליחידה, ומשקף ציפייה להשבחה דומה.

רחובות מובילה בשביעות רצון התושבים

רחובות היא בין הערים המובילות בישראל במדד איכות החיים, כאשר תושביה מדווחים על רמה גבוהה במיוחד של שביעות רצון. בעיר שוכנים מכון וייצמן והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, ובפארקי התעסוקה שלה פועלות חברות הייטק וטכנולוגיה, לצד מגוון עסקים נוספים. העיר נהנית מחיבור נוח ומהיר למרכז, עם כביש 431, וכן מקו רכבת המאפשר הגעה מהירה לתל אביב. 

עם העלייה ברמת החיים בעיר נרשמה גם עלייה במחיר הדירות, כאשר היום, לפי אתר מדל"ן, דירות 4 חדרים בשכונות החדשות והמבוקשות בעיר נמכרות ב-3 מיליון שקל ומעלה.

"השקעה בטוחה בתקופה של חוסר וודאות"

אבל בעוד ששוק הדירות קפוא, שוק הקרקעות, בפרט בחלק המזרחי של העיר, ערני מתמיד – ומושך משקיעים מהארץ ומהתפוצות. "הרבה משקיעים מבינים את המגמה שמתרחשת ברחובות היום, ומעוניינים "לאבטח" את הכסף שלהם. דווקא כשחוסר הוודאות מחלחל, השקעה במקום יש הפשרת קרקעות מאסיבית ועירייה חזקה, נותנת תחושת ביטחון – שהכסף לא יילך לאיבוד", מסביר אותו גורם. 

לסיכום, הוא אומר: "מניסיון העבר, אחרי מלחמות ותקופות קשות מגיעות תקופות טובות, של שגשוג וצמיחה. הצורך שקיים היום בדירות חדשות, רק יילך ויגדל, ורחובות, כעיר איכותית, תידרש להפשיר עוד קרקעות. אנשים שצברו הון עצמי צנוע של כ-199 אלף שקל מעדיפים להשקיע פה – ולתת לכסף שלהם לעבוד, מתוך ידיעה שיחידות קרקע שכבר הופשרו מוערכות היום ב-750 אלף שקל".

למידע נוסף:

*הקרקע אינה זמינה לבניה


מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

Array ( [0] => 24686 ) 37919

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"