נדל״ן

הנדל"ן בדימונה בדרך למעלה: "בעוד כמה חודשים כבר לא יהיו מחירים כאלה"

דימונה, שסומנה כיעד השקעה חם, הפכה בעקבות המלחמה לעיר מקלט עבור אלפי מפונים המחפשים מקום בטוח – והביקושים לנדל"ן מזנקים. שכונת השחר החדשה כוללת תכנון מוקפד, פארקים רחבים ונחל מלאכותי. דירות פנטהאוז וגן 5 חדרים נמכרות בהחל מ-1.5 מיליון שקל, אך לפי הערכות בכירים בשוק הביקושים יעמיקו והמחירים יעלו בעשרות אחוזים בשלוש השנים הקרובות. "דימונה של היום היא כמו באר שבע לפני עשור, אבל המחירים הנמוכים לא יישארו פה לאורך זמן"

שנים ארוכות החזיקה באר שבע בתואר העיר האהובה על המשקיעים בישראל, אבל הגיע זמנה של היורשת – דימונה. העיר כבר הוכתרה ליעד ההשקעה החם ביותר ב"כלכליסט", ולמרות עלייה מסיבית של המחירים, עדיין מציעה דיור בר השגה למשפחות צעירות. 

דימונה אמנם נמצאת במרחק 20 דקות נסיעה בלבד מבאר שבע, אבל היא אטרקטיבית בהרבה. כלומר, אם בבאר שבע מחירי דירות 4 חדרים סטנדרטיות כבר חצו את רף ה-1.7 מיליון שקל, הרי שבדימונה ניתן להשיג דירות מיוחדות עם יותר מטרים רבועים ובמחירים נמוכים בהרבה. זאת, גם לאחר שהאוכלוסייה הוכפלה ב-15 השנים האחרונות, ל-40,000 תושבים. הביקוש לדיור בעיר שובר שיאים, כאשר מספר הדירות הפנויות נמוך במיוחד.

שכונת "השחר" מסמנת את העתיד של דימונה. השכונה החדשה בעיר נבנית מסביב לפארק המשתרע על פני 30 דונם של נוף ירוק ופתוח. אחד האחד הפרויקטים המעניינים בשכונה הוא פרויקט SHEVA של קבוצת ברזילי וגלעד מור, הכולל 7 בנייני בוטיק בני 8-9 קומות וכ-216 דירות מגוונות בנות 3,4 ו-5 חדרים ודירות מיוחדות (גן או פנטהאוזים). המחירים: החל מ-1.5 מיליון שקל, כשפוטנציאל עליית הערך גבוה במיוחד.

לשריון מקום והרשמה לפרויקט -
השאירו פרטים >>>

"הטבת מס שחוסכת 5,000 שקל למשפחה בחודש"

"יש הרבה סיבות לנהירה של המשפחות לדימונה: איכות חיים, מחירי דירות שעדיין סבירים ביחס לבאר שבע ומה שהכי חשוב – משפחה שעוברת פה נהנית מהטבת מס של 16%. המשמעות – מי שגר בדימונה, יכול לחסוך קרוב ל-5,000 שקל בחודש", אומרים בקבוצת ברזילי וגלעד מור, יזמי פרויקט SHEVA בשכונת "השחר".

"אנחנו מתמחים בזיהוי הזדמנויות בפריפריה, כדי לספק לרוכשים הזדמנות לעליית ערך אמיתית. לדוגמה, בפרויקט שבנינו בשכונת נווה שרון בנתיבות, דירות 3 חדרים שנמכרו בהתחלת השיווק  ב-800 אלף שקל, שוות כיום כבר 1.4 מיליון שקל. כלומר, עליית ערך של למעלה מ-80%. מבחינת המשקיעים, דימונה של היום היא כמו באר שבע לפני עשור – אבל המחירים הנמוכים לא יישארו כך לאורך זמן".

חדר כושר, פינת עבודה וחלל דיירים לאירועים

את פרויקט SHEVA החליטה הקבוצה להקים בשכונת "השחר". "זו השכונה הטובה ביותר בדימונה", מסבירים בקבוצה. "שכונה עם תכנון מיטבי, שיש בה הכל במרחק הליכה – בתי ספר, גנים, מרכז מסחרי, מתנ"סים, פארקים ואפילו נחל מלאכותי שחוצה אותה. לא פלא שהיא מבוקשת במיוחד".

הפרויקט, שהשלמתו צפויה בעוד שלוש שנים, מותאם לעולם החדש. לבניינים נוף מרהיב, והם כוללים דירות גן עם משרד וגינות גדולות, לצד דירות עם מרפסות, על מנת להציע מרחב אוורור וריענון לדיירים. 

הפרויקט כולל גם חללים משותפים עבור כל הדיירים, ובהם חדר כושר, פינת עבודה וחלל ייחודי לאירועים. הפרויקט ממוקם בנקודה הגבוהה ביותר בשכונת השחר, וקרוב לכל מוקדי העניין בה, כמו גם לנתיבי תחבורה ראשיים.

דירות ליום שאחרי המלחמה

הסטטיסטיקה הדמוגרפית של מדינת ישראל אינה ניתנת לוויכוח. מידי שנה מתווספים עוד כ-200 אלף ישראלים, כולל ריבוי טבעי מהגבוהים בעולם פלוס עולים חדשים, וזה אומר שמידי שנה מתווספים כ-70 אלף בתי אב בקירוב אם כיום השוק נזקק לכ-100-120 אלף התחלות בנייה לשנה על מנת להדביק את הפיגור, הרי שבעוד עשור שנים הוא יזדקק לכ-200 אלף התחלות לשנה לפחות.

עם ניסיון בבנייה של יותר מ-1,000 דירות בפריפריה, בקבוצת ברזילי וגלעד מור מבינים היטב את צרכי הרוכשים. "המחיר האטרקטיבי מתאפשר הודות לכך שמדובר במכירה מוקדמת", מדגישים בקבוצה. 

"דירה במחיר שאי אפשר יהיה למצוא בעתיד"

לסיכום, אומרים בפרויקט SHEVA: "זו הזדמנות להשקיע בעיר צומחת ואיכותית, ולרכוש נכס עם פוטנציאל השבחה גבוה וביקוש עולה להשכרה. התחזיות אומרות שבעוד שלוש שנים כבר אי אפשר יהיה לקנות דירת גן או פנטהאוז סביב 1.5 מיליון בכל רחבי ישראל, כך שהזדמנות זו לא תחזור על עצמה".

לשריון מקום והרשמה לפרויקט -
השאירו פרטים >>>

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"