כדאי לדעת

פרסום קמפיינים ממומנים בזמן מלחמה בישראל – מציאות מורכבת שמלווה בהזדמנויות עסקיות

בעלי עסקים פרטיים נמצאים כעת במצב כמעט בלתי אפשרי: מצד אחד המורל ירוד ויש תחושה שכולם, כולל הלקוחות, עברו ל"הולד" ומצד שני אם הם לא ידאגו להמשך פעילותם – אף אחד לא יעשה זאת במקומם. יהונתן ליבוביץ', מנהל הפיתוח העסקי של סוכנות הדיגיטל מרקטיזם, מסביר כיצד ניתן לנהל בחוכמה אסטרטגיית שיווק בעת משבר ומדוע הזמן הנכון לחזור הוא ממש עכשיו
יהונתן ליבוביץ', מנהל פיתוח עסקי בחברת מרקטיזם

ביום שאחרי מתקפת הטרור הנוראית של ה-7 באוקטובר עסקים רבים עצרו לחלוטין את הקמפיינים הממומנים שלהם בדיגיטל. חלקם העריכו שקהל הלקוחות שלהם טרוד בעניינים אחרים, חלקם חשו אשמה על עיסוק בשיווק בזמן שבו אחרים עוסקים בהישרדות קיומית.

יחד עם זאת, הימים חולפים ואט אט מחלחלת ההבנה כי מצב החירום יימשך לטווח ארוך. בסיטואציה כזו העסקים הפרטיים יידרשו להיערך לחזרה הדרגתית לפעילות ולחידוש נוכחותם במדיה. 

כמו בקורונה, עם יותר כאב ופחות תמיכה ממשלתית

"אנחנו נכנסים לסייקל שמזכיר מעט את משבר הקורונה, אבל הפעם יש בו הרבה יותר כאב וצער. בנוסף, תוכנית הפיצויים שהציגה הממשלה מבהירה שאף אחד לא יכניס את היד עמוק לכיס ויחלץ אותנו. העסקים מבינים שאם יבחרו לעצור את הפעילות שלהם הם ישלמו על כך מחיר כלכלי כבד", אומר יהונתן ליבוביץ', מנהל הפיתוח העסקי של סוכנות הדיגיטל מרקטיזם. 

לדברי ליבוביץ', עסקים שיצליחו להתאים את אסטרטגיית השיווק שלהם למצב עשויים לגלות שהמציאות המורכבת מלווה בהזדמנויות עסקיות.

החשיפה לקמפיינים גבוהה והמדיה במחירים נמוכים

"עצוב לומר זאת, אבל אנשים צורכים בתקופה הזו הרבה חדשות, ולכן גם החשיפה שלהם לקמפיינים ממומנים עולה. אנחנו רואים את זה באופן מובהק בנתונים של לקוחות שלנו – עסקים שהקמפיינים שלהם נמצאים באוויר מקבלים כעת חשיפה גבוהה, ובגלל שהמדיה ריקה ממפרסמים הם משלמים עבורה מחיר זול במיוחד".

אסטרטגיית שיווק מותאמת תזרים חמצן לעסק

בסיכומו של דבר, מסביר ליבוביץ', "ראינו כיצד החברה האזרחית דואגת לעצמה באופן מעורר השראה בשבועות האחרונים, וזה קורה עכשיו גם בקרב עסקים קטנים ובינוניים. חזרה לשגרה היא חיובית לעסק, לעובדים ולמשק כולו, אבל כדאי לעשות זאת בחוכמה וברגישות ולבצע התאמה של תכני הפרסום למצב הרגשי במדינה.

"אנחנו נמצאים עם היד על הדופק כל הזמן, וממשיכים לספק ללקוחות שלנו כתבות עיתונאיות שמייצרות לידים (בדיוק כמו זאת שאתם קוראים) ומשתמשים בכל הכלים שיש בידינו כדי לייצר אסטרטגיית שיווק ממוקדת ואפקטיבית לזמן המלחמה. זו הדרך היחידה להזרים חמצן לעסק ולעבור את המשבר".

רוצים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים >>>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"