בעלי עסקים פרטיים נמצאים כעת במצב כמעט בלתי אפשרי: מצד אחד המורל ירוד ויש תחושה שכולם, כולל הלקוחות, עברו ל”הולד” ומצד שני אם הם לא ידאגו להמשך פעילותם – אף אחד לא יעשה זאת במקומם. יהונתן ליבוביץ’, מנהל הפיתוח העסקי של סוכנות הדיגיטל מרקטיזם, מסביר כיצד ניתן לנהל בחוכמה אסטרטגיית שיווק בעת משבר ומדוע הזמן הנכון לחזור הוא ממש עכשיו
ביום שאחרי מתקפת הטרור הנוראית של ה-7 באוקטובר עסקים רבים עצרו לחלוטין את הקמפיינים הממומנים שלהם בדיגיטל. חלקם העריכו שקהל הלקוחות שלהם טרוד בעניינים אחרים, חלקם חשו אשמה על עיסוק בשיווק בזמן שבו אחרים עוסקים בהישרדות קיומית.
יחד עם זאת, הימים חולפים ואט אט מחלחלת ההבנה כי מצב החירום יימשך לטווח ארוך. בסיטואציה כזו העסקים הפרטיים יידרשו להיערך לחזרה הדרגתית לפעילות ולחידוש נוכחותם במדיה.
כמו בקורונה, עם יותר כאב ופחות תמיכה ממשלתית
“אנחנו נכנסים לסייקל שמזכיר מעט את משבר הקורונה, אבל הפעם יש בו הרבה יותר כאב וצער. בנוסף, תוכנית הפיצויים שהציגה הממשלה מבהירה שאף אחד לא יכניס את היד עמוק לכיס ויחלץ אותנו. העסקים מבינים שאם יבחרו לעצור את הפעילות שלהם הם ישלמו על כך מחיר כלכלי כבד”, אומר יהונתן ליבוביץ’, מנהל הפיתוח העסקי של סוכנות הדיגיטל מרקטיזם.
לדברי ליבוביץ’, עסקים שיצליחו להתאים את אסטרטגיית השיווק שלהם למצב עשויים לגלות שהמציאות המורכבת מלווה בהזדמנויות עסקיות.
החשיפה לקמפיינים גבוהה והמדיה במחירים נמוכים
“עצוב לומר זאת, אבל אנשים צורכים בתקופה הזו הרבה חדשות, ולכן גם החשיפה שלהם לקמפיינים ממומנים עולה. אנחנו רואים את זה באופן מובהק בנתונים של לקוחות שלנו – עסקים שהקמפיינים שלהם נמצאים באוויר מקבלים כעת חשיפה גבוהה, ובגלל שהמדיה ריקה ממפרסמים הם משלמים עבורה מחיר זול במיוחד”.
אסטרטגיית שיווק מותאמת תזרים חמצן לעסק
בסיכומו של דבר, מסביר ליבוביץ’, “ראינו כיצד החברה האזרחית דואגת לעצמה באופן מעורר השראה בשבועות האחרונים, וזה קורה עכשיו גם בקרב עסקים קטנים ובינוניים. חזרה לשגרה היא חיובית לעסק, לעובדים ולמשק כולו, אבל כדאי לעשות זאת בחוכמה וברגישות ולבצע התאמה של תכני הפרסום למצב הרגשי במדינה.
“אנחנו נמצאים עם היד על הדופק כל הזמן, וממשיכים לספק ללקוחות שלנו כתבות עיתונאיות שמייצרות לידים (בדיוק כמו זאת שאתם קוראים) ומשתמשים בכל הכלים שיש בידינו כדי לייצר אסטרטגיית שיווק ממוקדת ואפקטיבית לזמן המלחמה. זו הדרך היחידה להזרים חמצן לעסק ולעבור את המשבר”.