בריאות ולייף סטייל

חולי פרקינסון מפסיקים להתבייש ומתחילים לדרוש: הזכויות עשויות להגיע למיליוני שקלים

פרקינסון היא מחלה נוירולוגית הפוגעת בתנועתיות הגוף. רבים מאובחנים כחולים במחלה שנים לאחר התפרצותה, רובם מבוגרים – וחלקם אף מתביישים במצבם ומנסים להסתיר את התסמינים. התוצאה: אלפי ישראלים אינם מממשים את הזכויות הרפואיות המגיעות להם. מנכ"ל זכותי: "בהתנהלות נכונה מול חברות הביטוח ניתן לזכות בפיצויים, קצבאות ופטור ממס שיכולים להצטבר למאות אלפי שקלים ויותר"

פרקינסון היא אמנם מחלה מאוד נפוצה ומידי שנה אלפי ישראלים מאובחנים כסובלים ממנה, אך מדובר במחלה שאינה מתפרצת לחיי החולה בבת אחת, אלא מתגלה באופן הדרגתי. למעשה, לפי מחקרים, רוב החולים מקבלים את האבחון הסופי רק שנתיים לאחר התחלת ההתדרדרות במצבם. בנוסף, המחלה סובלת מ"יחסי ציבור" בעייתיים, מה שמביא חולים רבים, להסתיר את התסמינים, הכוללים לעתים חוסר יציבות, קושי בדיבור, אי שליטה במתן שתן וכו'.

גיל החולים (המבוגר בד"כ), נסיונות ההסתרה וגם האבחון היחסית מאוחר עשויים להוביל לחוסר מודעות של חולי פרקינסון אודות זכויותיהם הבסיסיות. "חולי פרקינסון רבים הפונים אלינו מופתעים כי הם זכאים לקצבה חודשית של אלפי שקלים מהביטוח הלאומי או לפטור ממס שיכול להגיע למאות אלפי ואף מיליוני שקלים. הטבות אלה יכולות להקל במידה רבה על חייהם", אומר אלון אהרונוב, מנכ"ל "זכותי" המומחים לזכויות רפואיות. "לכן חשוב מיד עם קבלת האבחון לפנות לגורם מקצועי כדי לברר מהן הזכויות שלהן הם זכאים".

המדביר חלה בפרקינסון וקיבל פיצוי של 2.2 מיליון שקל

לדברי אהרונוב מחלת הפרקינסון עשויה להופיע לא רק בשל סיבה גנטית-תורשתית, אלא על רקע חשיפה לחומרים רעילים או פגיעות ראש. כך למשל, היה במקרה של ש', בן ה-55, שעבד כמדביר, חלה בפרקינסון ופנה ל"זכותי" כדי שיסייעו לו לקבל הכרה כנכה. 

"בבדיקה שערכנו במחלקה המקצועית הבנו שהוא יכול להיות מוכר כנפגע עבודה. סייענו לו בהגשת תביעה לביטוח לאומי, ונקבעה לו נכות עם קצבה חודשית של 3,600 שקל נטו לחודש, ובנוסף – קצבה מיוחדת של עוד 4,500 שקל לחודש. בסך הכל, הוא יהיה זכאי ל-2.2 מיליון שקל במהלך חייו – וגם לאחר פטירתו, אלמנתו תמשיך לקבל קצבה חודשית".

לדברי אהרונוב, "לאחרונה הגיע למשרדי החברה גבר בשנות ה- 60 לחייו שלא ידע כי הוא זכאי לפטור ממס הכנסה. לאחר טיפול שלנו בתיק הוא קיבל בחזרה 203 אלף שקל ופטור ממס לכל החיים. מדובר בהרבה מאוד כסף שהוא זקוק לו כעת ויכול לסייע בתקופה זו".

מעוניינים בפרטים נוספים?
השאירו פרטים >>

"אפשר לפנות לביטוח לאומי גם שנים אחרי גילוי המחלה"

"זכותי" עוסקת בתחום הזכויות הרפואיות זה 18 שנה. הצוות המקצועי של החברה כולל מנהלי מחלקות לשעבר בביטוח הלאומי, כאשר הרופא הראשי של החברה לקח חלק בוועדות ערר של הביטוח הלאומי במשך 32 שנים. בבדיקה שנעשתה מטעם ועדת הרווחה בכנסת, נקבע כי שיעורי ההצלחה שלה הם הגבוהים ביותר בענף מבין החברות שנבדקו.

 בחברה מדגישים כי ישנה חשיבות גבוהה להיכרות עם המערכת לטובת הצלחת התביעה. "חשוב לפנות לגורם המתמצא היטב בעולם הרפואה, בדגש על פרקינסון, וגם צבר ניסיון משמעותי בהתמודדות עם חברות ביטוח ועם הביטוח הלאומי. לא פעם הגיעו אלינו אנשים שהגישו תביעה לביטוח הלאומי באופן עצמאי, אך מאחר שהם לא מכירים את התחום הם נדחו. לפעמים פנייה כזו גם יוצרת נזק שקשה לתקן בהמשך.

"חשוב גם לדעת כי ניתן לפנות לביטוח הלאומי גם אם חלפו שנים מהרגע בו אובחנה המחלה, או אפילו אם החולה נפטר. המשמעות הכספית של הפיצויים יכולה להיות גבוהה מאוד ולסייע להתמודדות עם המחלה או עם האובדן של בן המשפחה החולה".

מעוניינים בפרטים נוספים?
השאירו פרטים >>

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"