בריאות ולייף סטייל

"אלפי חולי כליות בישראל לא מודעים לזכויותיהם – ומפספסים כסף רב"

התמודדות עם מחלת כליות היא ארוכה ומתישה, ועשויה לפגוע בתפקוד היומיומי ובכושר ההשתכרות. חולים רבים לא מודעים לזכויות הרבות המגיעות להם מהמדינה והרשויות השונות. במקרה של ק' בן ה-57 זה הגיע לכמעט מיליון שקל. "נעזרתי בגוף ותיק שמכיר היטב את המערכת. לא חלמתי על סכום כזה, אבל מסתבר שזה מה שמגיע לי. קיבלתי קצבאות נכות, ניידות ושירותים מיוחדים ופטור ממס שהצטברו ל-900,000 שקל"

מי שאובחן במחלת כליות יודע – החיים משתנים מהקצה לקצה. אמנם בניגוד למחלות אחרות שמתפרצות אל חיינו בסערה, מדובר במחלה שלרוב מתפתחת באופן איטי ואף "מזדחל", אבל מסיבה זו קל לפספס אותה, מה שהופך את ההתמודדת עמה (גם עבור החולים וגם עבור בני משפחתם) למאתגרת, מתישה וארוכה יותר.

ישראלי אחד מכל עשרה, עלול לסבול במהלך חייו ממחלת כליות כרונית. זוג האיברים הללו, שנמצאים באזור הגב, בגובה המותניים, ממלאים תפקידים חיוניים רבים עבורנו – וכאשר התפקוד של הכליות נפגע, אנחנו עלולים לסבול מסיבוכים בלב ובכלי הדם. אם מחלת כליות כרונית לא מאובחנת בזמן, וללא טיפול מתאים, ההידרדרות לא מאחרת להגיע – והחולה עלול להידרש לדיאליזה ואף להיכנס לתור הממתינים להשתלת כליה. 

"בישראל ישנם חולים רבים באי ספיקת כליות – אך זו מחלה שקל לפספס את הסימנים המוקדמים שלה, ובמקרים רבים היא מתגלה באיחור, כשהנזק כבר בלתי הפיך. בכל שנה, 1,500 איש מתחילים בטיפולי דיאליזה. חלקם מצליחים לנהל שגרת חיים רגילה לכאורה, בעוד אחרים מתקשים לתפקד בעבודה ובחיי היומיום. אך בין אם פגיעת המחלה קשה או קלה – חשוב לדעת שלחולים מגיעות זכויות רבות, מהביטוח הלאומי, מס הכנסה וחברות הביטוח", אומר אלון אהרונוב, מנכ"ל זכותי – חברה למיצוי זכויות רפואיות. 

לדבריו, "מדובר בזכויות שמעבר לכך שהן שוות הרבה כסף, יכולות להקל מאוד על החולה ועל המשפחה שעוזרת לו ומטפלת בו, ולכן חשוב להכיר אותן. כך למשל, ניתן לקבל קצבאות ובהן קצבת נכות, קצבת ניידות וקצבת שירותים מיוחדים; פטור ממס הכנסה, וכתוצאה מכך גם החזרים על מס שכבר שולם בעבר; וגם השתתפות בעלויות תרופות, פטור או הנחות מרשויות שונות, תו נכה לרכב ועוד".

"הציבור לא מכיר את הזכויות"

חולי כליות, אם כן, זכאים לשורה ארוכה של הטבות, פטורים וקצבאות – אך מתברר שרבים עדיין לא מקבלים אותן. אהרונוב מסביר כי מעבר לכך שאין בציבור מספיק מודעות לזכויות אלה, גם מי שמכיר אותן, לא תמיד מצליח לקבל את מה שמגיע לו. "כמו בתחומים אחרים, גם בתחום הזה, לא קל לממש זכויות רפואיות מול המדינה והמוסדות השונים. כל גוף יש לו את הבירוקרטיה המסובכת שלו, התהליכים ארוכים, והסעיפים והטפסים השונים יכולים להיות מבלבלים מאוד.

"התוצאה – אנשים שלא מכירים את הנושא לעומק, ולא למדו את כל המושגים בהם משתמשים בביטוח הלאומי, במס הכנסה וברשויות האחרות, נתקעים באמצע התהליך. אחרים מצליחים לקבל סכומים חלקיים, אבל לא את מלוא הזכויות שלהם. כך נוצר מצב שהחולים ממשיכים להתמודד עם מחלה תובענית וקשה, חלקם לא יכולים יותר להשתכר למחייתם, בלי לקבל את הזכויות שנקבעו בחוק על מנת לעזור להם".

כדי להדגיש את המשמעות הגדולה של זכויות אלה, מספר לנו ק"ל, בן 57, שלקה במחלת כליות והגיע ל"זכותי", על התהליך. "הבנתי שלבד, כנראה לא אצליח לקבל הרבה כסף. אז פניתי לחברה שיש לה את הניסיון והידע. הם הצליחו להשיג לי קצבת נכות, קצבת שירותים מיוחדים ובהמשך גם פטור ממס – ובסך הכל, זה שווה לי 9,000 שקל בחודש – שהם כ-900 אלף שקל במצטבר עד גיל הפרישה. לא חלמתי שאקבל כזה סכום".

מאובחנים במחלת כליות?
לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:

"מקסימום זכויות במינימום מאמץ עבור הלקוח"

חברת "זכותי" הינה החברה המובילה בענף הזכויות הרפואיות ופעלת בתחום כבר קרוב ל- 19 שנה, במהלכן טיפלה בעשרות אלפי לקוחות. הצוות המקצועי שלה כולל מנהלי מחלקות לשעבר בביטוח הלאומי, עם היכרות נרחבת בגוף זה ובגופים אחרים. "רק אנשי מקצוע מיומנים יודעים איך להתמודד עם כל האותיות הקטנות והבירוקרטיה בדרך להשגת הזכויות", אומר אהרונוב. "כבר הפנייה הראשונית חשובה מאד – אם לא מדייקים במידע ומביאים את הטענות הרפואיות הנכונות, כל המאמץ יכול לרדת לטמיון. 

"מסיבה זו, צוות המומחים שלנו בונה עבור כל לקוח תיק רפואי מוצק, כולל סיכום רפואי ממצה שעליו חותם הרופא הראשי שלנו – שבעצמו ישב בוועדות ערר של הביטוח הלאומי במשך 30 שנה. הניסיון והוותק שלנו בתחום עושים את שלהם – גם בדיקה שנערכה מטעם ועדת הרווחה בכנסת, מצאה ששיעורי ההצלחה שלנו הם הגבוהים ביותר מבין החברות שנבדקו בענף. 

"אנחנו שמים דגש על אפקטיביות ויעילות עבור הלקוח, במינימום מאמץ עבורו. לכן השירות ניתן בכל רחבי הארץ, כשהפגישה הראשונית היא בחינם, ללא התחייבות, ואנחנו יכולים גם להגיע אליכם הביתה. התמורה שלנו היא רק במקרה של הצלחה – ואנחנו לא חוששים, כי יש לנו קבלות: 90% מהמקרים שהועברו להמשך טיפול הסתיימו בהצלחה ובזיכוי של הלקוח בתגמול כספי. 

"מחלת כליות היא מחלה שההתמודדות איתה ארוכה ומתישה. לחולי כליות מגיעות זכויות רבות מביטוח לאומי ומגופים נוספים וחשוב שיקבלו ליווי מגוף מקצועי, מנוסה ומיומן, שיידע לשמור על זכויותיהם בכל שלב ושלב. אנחנו מכירים היטב את כל הסודות הקטנים שעושים הבדל דרמטי בתוצאה הסופית".

מאובחנים במחלת כליות?
לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"