בריאות ולייף סטייל

הם שילמו עשרות שנים על ביטוח מחלות קשות, מה קרה כאשר באמת נזקקו לו?

ישראלים רבים רוכשים ביטוח מחלות קשות שיעזור להם להתמודד עם בשורה מרה על אבחון סרטן, מחלות לב קשות, שבץ מוחי, טרשת נפוצה ועוד – אלא שחברות הביטוח עושות הכל כדי לדחות את התביעות. מי שלא מוותר ויוצא למלחמה על זכויותיו, יכול לקבל פיצוי בסכום של מאות אלפי שקלים

אהוד (שם בדוי), בן 58, גילה כי חלה בסרטן – ועולמו חרב עליו. בין הטיפולים הרפואיים לחרדות לגבי העתיד, הוא נזכר כי יש ברשותו פוליסת ביטוח למחלות קשות, עליה הוא משלם פרמיה לחברת הביטוח מדי חודש בחודשו.

אבל כשאהוד הגיש תביעה לקבלת הפיצוי המגיע לו, חברת הביטוח התנערה מתשלום. "הגידול מקומי בלבד ואינו מתפשט לרקמות נוספות", טענו בחברת הביטוח, כך שבעצם, אהוד  כלל אינו חולה במחלה קשה כפי שהיא מוגדרת בפוליסה. 

כמו אהוד, ישראלים רבים רוכשים ביטוח מחלות קשות שנועד לעזור להם להתמודד עם אחת הבשורות הקשות שיכול כל אדם לקבל – גילוי מחלה קשה כמו סרטן, התקף לב, שבץ מוחי, טרשת נפוצה ועוד.

ברגע האמת, כשהמבוטחים האלה פונים בתביעה להפעיל את הביטוח, חברות הביטוח עושות הכל כדי לדחות את התביעה, כך שהמבוטחים צריכים להילחם כדי לקבל מה שמגיע להם. אהוד, למשל, לא התייאש – והצליח להשיג, באמצעות עו"ד העוסק בתחום המחלות הקשות, פיצוי בסך של 150 אלף שקל. 

בכדי לבדוק האם אתם זכאים לפיצויים גבוהים בעבור ביטוח מחלות קשות
אנא בחרו את קבוצת גיל:

"הפיצוי עוזר בהתמודדות עם אובדן הכנסות"

עם השנים, מספר האנשים שלוקים בסרטן, שבץ מוחי, טרשת ובעיות לב קשות עולה, וכך גם המודעות לביטוח מחלות קשות. הביטוח מעניק פיצוי כספי קבוע מראש, שיכול להגיע גם למאות אלפי שקלים. 

כך היה במקרה של אשר (שם בדוי), בן 55, לקה בהתקף לב, וכשביקש לממש את ביטוח המחלות הקשות שרכש, חברת הביטוח דחתה גם אותו על הסף. מצויד בעו"ד נחוש יצא אשר למאבק ואכן קיבל פיצוי בגובה 190 אלף שקל. המטרה צריכה להיות סיוע מלא למבוטחים בתקופה קשה זו, שפעמים רבות מתאפיינת באובדן הכנסה של החולה עצמו ושל בן או בת זוגו שעושים הכל כדי לעזור לו. 

"כשמדובר במחלה קשה, לא פעם  כל בני המשפחה  עוזבים הכל כדי לטפל בחולה – וההכנסה המשפחתית צונחת, במקביל לעלייה בהוצאות על טיפולים, נסיעות, דאגה לשאר בני המשפחה וכן הלאה. הפיצוי על מחלות קשות נועד לאפשר למשפחה לממן את כל ההוצאות הללו ולא לדאוג בגלל אובדן ימי העבודה וההכנסות", מסביר עו"ד המתמחה בתחום. 

באילו מקרים ניתן להפעיל ביטוח מחלות קשות?

"לפי קביעת המפקח על הביטוח במשרד האוצר, כל פוליסת ביטוח מחלות קשות נדרשת לכסות מצבים של סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, התקף לב, ניתוח מעקפי לב וניתוח אבי העורקים וכן עם זאת, רוב חברות הביטוח הרחיבו את הפוליסה כך שתיתן מענה למצבים בריאותיים נוספים – כגון פרקינסון, אי ספיקת כליות וכבד ועוד".

"חברת הביטוח טענה שחולי סרטן הם לא חולים"

ועדיין, למרות החשיבות הרבה של ביטוח נגד מחלות קשות עבור מבוטחים שמתמודדים עם ימים קשים במיוחד, חברות הביטוח עושות מאמצים רבים כדי לדחות את התביעה. בפוליסות אלה יש רף מינימלי שמגדיר מתי אדם באמת חולה במחלה שמכוסה בפוליסה, אבל לא תמיד ההגדרה הזו זהה להגדרות המקובלות בעולם הרפואה.

קיימים אנשים רבים בישראל שאובחנו עם סרטן וקיבלו טיפולים בהתאם, אבל חברת הביטוח טענה שלא מגיע להם פיצוי כי הם לא עומדים בהגדרה שלה. יש גם תירוצים אחרים. למשל, שהמבוטח הסתיר מידע מעברו הרפואי, גם אם הוא כלל לא רלוונטי למחלה הנוכחית; שנפל פגם טכני בפוליסה, שצריך תקופת אכשרה ועוד ועוד. כך שאנשים מוצאים את עצמם נלחמים גם במחלה – וגם בחברת הביטוח שהם סמכו עליה שתדאג להם.

עין מקצועית היא קריטית בתהליך

הדחיות הרבות של חברות הביטוח, מדגישות את חשיבות הסיוע של מומחים בעת הגשת תביעה לפיצוי על מחלות קשות. חשוב לדעת להגיש בצורה נכונה את מסמכי התביעה, וקריטי שעין מקצועית ומנוסה תעבור על כל מסמכי התביעה לפני הגשתם. מי שמכיר את התנהלות חברות הביטוח יודע מאילו מלכודות להימנע ומה צריך לעשות כדי להגדיל ככל האפשר את סיכויי התביעה. 

אם כבר הגשתם תביעה והיא נדחתה, דעו כי באפשרותכם לערער את הדחייה. מכתב הדחייה ששלחה החברה חשוב מאוד בתהליך זה, שכן הוא אמור להסביר מה הסיבות, ולאפשר לכם להיערך טוב יותר בהגשת הערעור. 

עו"ד מנוסה יידע כיצד לבנות תיק שיעמוד בבית המשפט ויעזור ללקוח שלו להשיג את הפיצוי הראוי לו. עם זאת, בתביעות מסוג זה יש התיישנות של שלוש שנים, והגשת תביעה לא עוצרת את ההתיישנות – כך שעיתוי התביעה הוא קריטי.

בכדי לבדוק האם אתם זכאים לפיצויים גבוהים בעבור ביטוח מחלות קשות
אנא בחרו את קבוצת גיל:

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"