השקעות נדל״ן

הצד הנכון של תל אביב

השכונות הדרומיות של תל אביב, שנחשבו שנים ארוכות כחצר האחורית של העיר, משנות את פניהן. הצעירים שעברו דרומה, המחירים הגבוהים בצפון העיר, התוכניות להתחדשות עירונית שקורמות עור וגידים הופכות את דרום תל אביב לדבר הכי חם בשוק הנדל"ן; אסף כהנר, מנכ"ל חטיבת השיווק בחברת "E-wave נדל"ן": "עליות המחיר בשנים האחרונות היו יפות, אולם לדעתנו מדובר בפחות מחצי הדרך, השבחת הנכסים המשמעותית עוד לפנינו"

קילומטרים ספורים מפרידים בין שדרות רוטשילד בתל אביב לתחנה המרכזית הישנה, כ-7 דקות הליכה. בפועל המרחק המפריד בין שני הרחובות נראה כמו שנות אור – הראשון הינו חלון ראווה של העיר, מרכז עסקים עולמי; השני נתפס כחצר האחורית של העיר, מרכז עירוני בלוי ומיושן, המאכלס מוסכים ורפדיות. אלא שבשנה האחרונה קיימת אווירה של שינוי בדרום תל אביב – תכניות התחדשות עירונית עליהן דובר במשך שנים רבות קיבלו תנופה, והן הופכות למציאות המשנה את פני הסביבה. כך, מתחת לרדאר ולעניין הציבורי, תחת מעטה עבה של סטיגמות ודעות קדומות, הופכת דרום תל אביב לשוק נדל"ן פורח המושך אליו מספר הולך וגדל של משקיעים.

אסף כהנר

אסף כהנר
"השבחת הנכסים המשמעותית עוד לפנינו"

המספרים מדברים בעד עצמם. בדיקה באתר מדלן, המבוסס על עיבוד דיווחי רשות המיסים, מראה עליית מחירים פנומנאלית בחלק זה של העיר. כך לדוגמא, בשכונת נווה שאנן, אחת השכונות הנחשבות ליותר קשות ומורכבות באזור, מחירה הממוצע של דירת 2 חדרים עמד בשנת 2007 על 333 אלף שקלים, וצמח בשנת 2015 ל-1.228 מיליון שקלים, עלייה של 268 אחוזים בשמונה שנים. מחירה הממוצע של דירת 3 חדרים בשנת 2007 עמד על 436 אלף שקלים, והאמיר בשנת 2015 ל-1.590 מיליון שקלים, עליית מחיר של 264 אחוזים.

"דרום תל אביב נמצאת היום בצומת של כוחות אדירים הפועלים בשטח ומשנים את השטח מקצה לקצה", מציין אסף כהנר, מנכ"ל חטיבת השיווק בחברת "E-wave נדל"ן", המתמחה בייזום פרויקטים וגיבוש קבוצות רכישה בדרום תל אביב. "הצעירים נוהרים לשכונות הדרום של תל אביב מכול הארץ. זה שילוב של העלויות הנמוכות יותר ביחס לצפון העיר, לצד האופי והאווירה המיוחדים של הסביבה. אותם צעירים מקימים משפחות, ומבקשים להמשיך ולהתגורר בסביבה אותה הם אוהבים. זו הסיבה שפלורנטין בשנים האחרונות התרחבה מזרחה ודרומה מגבולותיה המקוריים; גם העירייה משקיעה סכומי עתק בשדרוג ושיקום התשתיות הישנות, ומשחררת ליזמים תכניות להתחדשות עירונית שהיו תקועות במשך שנים; הגופים הגדולים שנכנסו לאזור בהשקעות אדירות, דוגמת קבוצת משולם לוינשטיין ושיכון ובינוי שרכשו את מתחם התחנה המרכזית; והמשקיעים הקטנים המתאגדים בקבוצות רכישה, ומשנים את פני הסביבה בניין אחרי בניין."

שנת 2015 – המומנטום התגבר

ללא ספק, שנת 2015 הייתה שנת קריטית בהתפתחות של הסביבה. מדי מספר שבועות השטח ניפק חדשות הנוגעות להתקדמות של ההתחדשות העירונית. השלמת האכלוס של "רביעיית פלורנטין", פרויקט עוגן בצומת הרחובות דרך שלמה פינת אליפלט, הכולל 250 יחידות דיור ושטחי מסחר; השלמת הרכישה של התחנה המרכזית החדשה בסכום עתק של 400 מיליון שקלים, וקידום בנייתן במקום של כ-1,000 יחידות דיור, בנוסף ל-180 אלף מ"ר של מתחמי תעסוקה, מסחר תרבות ופנאי; ואישור הפרויקט לפיתוח מתחם שוק העלייה, הכולל הקמת פרויקט מגורים של 147 יחידות דיור חדשות.

דוגמא אחת לשינוי העצום שעובר השטח ניתן לראות בהריסת המבנה הידוע לשמצה ברחוב פין 1, שהיה ממוקם בלב מתחם התחנה המרכזית הישנה. המבנה שימש במשך שנים כאחת מתחנות הסמים והזנות המרכזיים של תל אביב, ונהרס כחלק מתכנית ההתחדשות העירונית אותה מובילה עיריית תל אביב.

לאן מכאן?

"עליות המחיר בשנים האחרונות היו יפות, אולם לדעתנו מדובר בפחות מחצי הדרך", מסכם כהנר. "השבחת הנכסים המשמעותית עוד לפנינו. את פירות ההשקעה הגדולה בדרום תל אביב ניתן יהיה לממש במלואם רק בעוד מספר שנים, כאשר יתקדם הביצוע של פרויקטי הדגל באזור, דוגמת מתחם התחנה המרכזית או שוק העלייה. זו בדיוק הסיבה שאנו רואים היום נהירה של משקיעים מכול הארץ, שגילו את הפוטנציאל של האזור, ומבקשים לעלות על הצד הנכון של תל אביב."

סיור מודרך במוקדי ההשקעה בדרום תל אביב

ריבוי הצעירים הנוהרים לדרום ת"א בשילוב עם פרויקטי נדל"ן יוקרתיים שממלאים את האזור, יוצרים הזדמנות לרכוש דירה בתל אביב במחירים שפויים רגע לפני נסיקתם מעלה. מי שמכיר את שוק הנדל"ן התל אביבי מתקשה לראות מצב שבו דרום תל אביב לא הופכת להיות פנינת נדל"ן יקרה, שתשווה ואף תעבור בעתיד הלא רחוק את המחירים בצפון העיר.

לאחר ששיווקו בהצלחה כבר מספר פרויקטים בדרום ת"א, החלה קבוצת EWAVE בשיווק פרויקט "מירון 1" הכולל דירות בוטיק מעוצבות המוקפות בנוף פסטורלי, במיקום מרכזי ותוסס בשכונה מ-1,590,000 ש"ח לדירה בלבד.

בחודש הקרוב יערוך מנכ"ל חטיבת השיווק של EWAVE נדל"ן סיור מודרך במוקדי ההשקעות הרלוונטיים בדרום תל אביב.

רוצים לשריין את מקומכם בסיור ללא עלות? התקשרו עכשיו ל-077-2305570 

 

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"