בריאות ולייף סטייל

אריה ברזילי לא האמין שזה יקרה לו: "המוקד הרפואי לחולי לב הציל את החיים שלי"

במהלך אירוע לב כל דקה היא קריטית, וכך היה במקרה של אריה, שסבל מכאב ראש חזק וסחרחורת. למרבה המזל, הוא עדכן את המוקד הרפואי לחולי לב – וחייו ניצלו. "הרופא במוקד הכיר את ההיסטוריה הרפואית שלי, ראה א.ק.ג ששלחתי לו מרחוק וקיבל החלטה שהצילה את חיי. כשהגעתי לבי"ח הכניסו אותי ישר לחדר הלם, ולא עזבו אותי לשנייה"

אריה ברזילי, בן 68 מחיפה לא שיער בנפשו שהוא חווה אירוע לבבי. "קמתי בבוקר, אשתי ישבה במרפסת. עשיתי קפה לה ולי. פתאום התחלתי להרגיש סחרחורת. בינתיים הבן שלי הגיע וביקש שאני אלך איתו לאיזה מקום. הגעתי למטה, פתאום סחרחורת. הוא רץ מהרכב, תפס אותי ופתאום התחילו לי כאבי ראש, המוח שלי קדח. הוא לקח אותי למעלה, אמרתי "תביא לי אופטלגין", ושכבתי במיטה", הוא מספר.

למזלו של אריה, לפני שהספיק להירדם, הוא פנה למוקד הרפואי של שחל. "אשתי אמרה לבן שלי, 'יש לו שחל'. הבן הוציא את המכשיר, היה מספר טלפון והתקשר אל הרופא. הרופא אמר 'אתה לא ישן ולא כלום, יבוא אמבולנס וייקח אותך'. הוא נשאר איתי על הקו, הכיר את ההיסטוריה הרפואית שלי – וידע בדיוק מה לעשות" מספר אריה. 

"תוך כדי השיחה איתו הניידת הגיעה, לקחו אותי לבית החולים ולא עזבו אותי לשנייה, וידאו שאקבל את הטיפול הרפואי הכי טוב. שחל ישר הכניסו אותי לחדר הלם. בתוך שלושה-ארבעה ימים הייתי על הרגליים", הוא אומר ומסכם: "המוקד הרפואי של שחל הציל את החיים שלי".

רוצים לבדוק מה המנוי של שחל כולל?
השאירו פרטים >>

* לצורך הגנה על פרטיותכם - לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

סיוע רפואי מהיר ונכון יכול להפריד בין חיים למוות

כמו אריה, רבים מאיתנו חושבים "לי זה לא יקרה", אבל הנתונים היבשים מצביעים על כ-10,000 אירועי לב המתרחשים בשנה בישראל בלבד. למעשה, מחלות לב הן גורם התמותה מספר 2, לאחר מחלת הסרטן. קשה להאמין עד כמה מדובר בתופעה נפוצה, ועוד יותר – עד כמה אבחנה מקצועית ומדויקת ותגובה מהירה יכולות לקבוע את ההבדל בין חיים למוות.

לשם כך הוקם שירות האבחון הרפואי מרחוק על ידי חברת שחל, חברה בינלאומית מובילה, המקדמת את תחום הטלרפואה ברחבי העולם. בעת הצטרפות לשירות מוקם עבור המטופל תיק רפואי דיגיטלי, המכיל את הרקע הרפואי, בדיקות א.ק.ג ותיעוד של ההיסטוריה הרפואית. 

המוקד הרפואי זמין 365 ימים בשנה, 24/7, ובכל חשש שעולה ניתן להתקשר ולקבל אבחון מדויק, עם אפשרות למדוד ולשלוח א.ק.ג מרחוק ולהזניק ניידת המאוישת ברופא, פרמדיק ובמכשור המתקדם ביותר. בעזרת המקצועיות הרפואית והטכנולוגיות המתקדמות של שחל, זמני הטיפול בחולי לב מתקצרים בזמן ממוצע של שעתיים וחצי ביחס לכלל האוכלוסיה.

"כל אדם מבוגר, ובטח אם הוא לבד, צריך סיוע רפואי צמוד"

את נחיצותו של השירות, ובמיוחד עבור מי שגר לבד בביתו, ממחיש סיפורה של ד"ר שפרה קרולף, ניצולת שואה, בת  80 מתל אביב.

ד"ר שפרה קרול

"זה היה בליל הסדר בתחילת הקורונה. בעלי בדיוק נפטר מקורונה ולנכדים היה אסור להגיע בגלל הסגר. הכנתי ארוחה קטנה, ואיך שפרסתי את המפה נתקפתי בהרגשה מאוד קשה. מיד שידרתי במכשיר שלי א.ק.ג לשחל. כאשר אני משדרת, הם שומעים את הפרפור ויודעים להשוות לא.ק.ג הקודם", היא מספרת.

"דיברתי עם רופאה מאוד נחמדה שיודעת להרגיע. מהר מאוד עברנו מהמצב הרפואי שלי והעגום לדברים אחרים.

כל אדם מבוגר, גם אם הוא לא לבד, ובטח ובטח אם הוא לבד, טוב שיהיה לו סיוע רפואי צמוד. והסיוע הטוב ביותר זה שחל".

"המוקד ליווה אותי 24 שעות. בזכותם אני פה היום"

אבל לא מדובר על שירות המשרת אנשים מבוגרים בלבד. נורית ביסקר אלמוג מקריית חיים היתה רק בת 66 כאשר חוותה אירוע לבבי. "לפני 5 שנים עברתי ניתוח לב פתוח. בהתחלה לא קיבלתי את זה שאני חולת לב. הרעיון שאני צריכה השגחה לא נתפס אצלי", היא מספרת.

נורית ביסקר אלמוג
נורית ביסקר אלמוג

"יום אחד ישבתי לארוחת בוקר עם חברה, ופתאום הרגשתי שאני עומדת להתעלף. החברה שלי התקשרה מיד לשחל והצוות הרפואי ליווה אותי שעות בטלפון. המוקד שלהם ליווה אותי באותו יום 24 שעות. הם הצליחו לאזן אותי. בזכות שחל אני נמצאת פה היום".

מציל חיים בחירום, משפר איכות חיים בשגרה

בשחל מספרים כי השירות משפר את חייהם של המנויים, אך לא פחות – של בני המשפחה המודאגים. "אנשים שמצטרפים לשירות מדווחים על הקלה עצומה כי יש להם למי לפנות, אפילו כאשר עולה החשש הקל ביותר. הם לא צריכים לרוץ לבית החולים ולעמוד שעות בתורים, אלא יכולים להתייעץ עם מומחה בשיחת טלפון מהירה. במוקד מופיעה ההיסטוריה הרפואית של המנוי, ובהתאם למדדים ולהיסטוריה הרפואית, ניתן להמליץ למטופל כיצד לפעול ומה לעשות. זה מציל חיים בשעת חירום, ונותן ביטחון ומשפר איכות חיים בשגרה". 

לסיכום, אומרים בשחל: "עם למעלה מ-30 שנות ניסיון וכ-150,000 פניות בשנה, אנחנו גאים ללוות מאות אלפי מנויים בכל זמן ובכל מקום – ולעזור להם לחיות בלב שקט".

לפרטים נוספים והצטרפות למנוי של שחל
השאירו פרטים >>>

**עכשיו חודש ראשון חינם
למצטרפים חדשים**

* לצורך הגנה על פרטיותכם - לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

רוצים לבדוק מה המנוי של שחל כולל?
השאירו פרטים >>

* לצורך הגנה על פרטיותכם - לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

 

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות לא מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה


אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"