פיננסים

אולי הכסף שלכם שוכב במס הכנסה, ורק מחכה שתבקשו אותו?

לא משנה אם אתם שכירים או עצמאים, יש סיכוי גדול שמגיעים לכם עשרות אלפי שקלים עבור מס מיותר ששילמתם. 80% מהשכירים בישראל זכאים להחזרי מס מהמדינה, אז כדאי שתבדקו אם גם לכם מגיע.

אתם עובדים כל כך קשה בשביל כל שקל שאתם מרוויחים. פעמיים ביום אתם נתקעים בפקקים בדרך לעבודה ובחזרה. אתם רבים עם הבוס, סופגים את הקריזות של הקולגות, ואולי בין לבין גם מתעסקים קצת במה שאתם באמת אוהבים בעבודה שלכם. וכל זה בשביל מה? כדי שתנסו לסגור עוד חודש בכבוד, בלי לקבל טלפון מהבנק ששוב הגזמתם עם המינוס.

ואם הייתם יודעים שאתם יכולים לקבל פתאום 10,000 או 15,000 או אפילו 20,000 שקלים? ככה באמצע החיים, פעם בשנה או פעם בכמה שנים, ישירות לחשבון הבנק שלכם. ושכל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לבקש.
איפה נרשמים אתם שואלים? מיד נגיע לזה.

80% מהשכירים זכאים להחזר

 החדשות הטובות הן שיש סיכוי גדול שאתם זכאים לסכומים שנעים בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. ולא, לא מדובר על גרסה של העוקץ הניגרי, אלא על החזרי מס שמאות אלפי אנשים בישראל – עצמאים ושכירים – זכאים לקבל מהמדינה.

על פי הערכות, לא פחות מ-80% מהשכירים זכאים להחזרי מס, כאשר ההחזר הממוצע עומד על כ-17,000 שקלים. תודו שזה לא רע. בשלב הזה אתם יכולים להתחיל לדמיין מה הייתם עושים עם הכסף הזה. גיחה לאירופה? שיפוץ לבית? רק תגידו.

למה מגיע לכם כל הטוב הזה?

אז למה מגיע להם (ואולי לכם) כל הטוב הזה? כי רבים משלמים מיסים מעבר למה שהם מחויבים על פי חוק. תשלומי היתר נובעים מהעובדה שחישוב המס אמור להתייחס לשנה כולה – מינואר ועד דצמבר, בעוד שבפועל המס משולם בהתאם להכנסות באותו חודש. ולכן, אם משכורתכם השתנתה במהלך השנה, או אם עבדתם רק בחלק מהשנה – צפוי להיווצר פער גדול בין המס ששילמתם למס שהייתם אמורים לשלם. בנוסף, גורמים שונים מקנים הקלות מס שפעמים רבות לא מחושבות בפועל. לכל אלה יש השפעה עצומה על הסיכוי שאתם זכאים להחזרי מס.

אלו סיבות יכולות לזכות אתכם בהחזרי מס?

ישנם גורמים רבים שמזכים שכירים ועצמאים בהקלות מס.
המצבים השכיחים ביותר שמשפיעים על הזכאות להחזרי מס הם:
א. חוסר רצף בעבודה בשנים האחרונות.
ב. בעיות רפואיות, מחלות או נכויות של משלם המס ושל בני משפחתו מדרגה ראשונה.
ג. תושב שילדיו (שנמצאים בחזקתו) לקויי למידה.
ד. מי שסיים לימודים אקדמאים בשנים האחרונות.
ה. חיילים משוחררים שטרם חלפו שנתיים משחרורם.
ו. שינויים במצב המשפחתי כולל נישואים, לידה, גירושים, ומצבים הנובעים מכך כמו תשלומי מזונות.
ז. תשלומים לביטוח חיים (גם לצורך המשכנתא), לפנסיה, לקופות גמל ולקרנות השתלמות.
ח. תרומות בסכומים הגבוהים מ-400 שקלים בשנה לעמותות או למוסדות מוסדרים כמו ישיבות, הוועד למען החייל וכדו', ובתנאי שהם בעלי אישור המזכה בפטור ממס.
ט. החזקת הורה או קרוב משפחה אחר במוסד רפואי, מוסד סיעודי, בית אבות וכדומה.
י. הורה, ילד או בן משפחה קרוב אחר נטול יכולת תפקודית.
יא. הורים לילדים מתחת לגיל 5.
יב. השקעות בבורסה לנירות ערך.

למה לא מספרים לכם?

אם זה נשמע כל כך טוב, למה לא כולם מבקשים החזרים? בגלל חוסר מודעות. המדינה לא עושה מאמץ כדי שתדעו על כך כי אם לא תבקשו – הכספים יישארו בקופת המדינה. אחרי שש שנים חלה התיישנות, וגם אם שילמתם יותר ממה שהייתם חייבים לא תוכלו לקבל החזרים.

בנוסף, שכירים רבים לא מגישים בקשות להחזרי מס מחשש (מוטעה) שמעתה יתבקשו להגיש דוחות שנתיים או הצהרות הון. אולם אין סיבה לחשש. משרדי מס הכנסה המטפלים בשכירים נפרדים לחלוטים מאלה המטפלים בעצמאים ובחברות. להגשת בקשה להחזרי מס אין כל קשר לדרישה להגשת דוחות בעתיד.

איך מבקשים החזר?

אמנם באופן רשמי ניתן להגיש בקשה להחזרי מס באופן עצמאי, אולם הגשת בקשה למס הכנסה באמצעות חברה מקצועית שמתמחה בנושא ומכירה היטב את רשויות המס בהחלט עדיפה. כך ייחסכו מכם זמן מיותר, התעסקות ביורוקרטית מתישה ואי נעימות שכרוכים בהתמודדות עם רשויות המס. חברה מקצועית מייעלת את ההתנהלות ומזרזת את ההליך כולו, שכאשר הוא נעשה באופן עצמאי יכול להימשך אפילו שנה, ולפעמים יותר. בזכות תוכנות ייעודיות וידע מקצועי, חברה ותיקה ומיומנת תכין עבורכם מראש אומדן של ההחזרים הצפויים, כך שהציפיות שלכם יהיו תואמות למציאות.

אחת החברות המקצועיות, המנוסות והיציבות ביותר המתמחות בהחזרי מס לשכירים ולעצמאים היא "בומרנג – החברה להחזרי מס בע"מ". החברה מנוהלת בידי רואי חשבון ותיקים המתמחים בתחום ומיומנים בליווי אישי ומקצועי מרגע הפנייה הראשונית ועד להעברת ההחזרים לחשבון הבנק של הלקוח.

יתרון חשוב נוסף שמספקת לכם "בומרנג" הוא העובדה שמחשביה מקושרים למחשבי רשות המיסים. איך זה משפיע עליכם? כך ההליך צפוי להתקצר מאוד, שכן המרכז ישיג במקומכם חלק גדול מהמסמכים הדרושים כמו טפסי 106 ואישורי גמלאות של הביטוח הלאומי (מילואים, לידה, אבטלה וכדומה). הקישור הישיר גם מאפשר לחברה לשדר את בקשות ההחזר של לקוחותיה ישירות למחשב רשות המיסים.

והמחיר? שווה את החיסכון בזמן ובהתעסקות המעייפת. "בומרנג" לא דורשת לשלם דמי פתיחת תיק כלל וגובה עבור שירותיה שכר טרחה בגובה של 20% מגובה ההחזר בלבד או 1500 ש"ח(הגבוה מביניהם) בתוספת מע"מ כחוק. שכר הטרחה ייגבה רק לאחר שהחזרי המס יועברו לחשבון הבנק שלכם.

אתם תוכלו לשקול את האפשרויות שיעמדו בפניכם לאחר חישוב הסכומים הסופיים! – לבחור לבצע את ההחזר תמורת שכר הטרחה או לוותר, לא להגיש ואז לא לשלם דבר – והכל בלי לצאת מהבית.

סקרנים לדעת אם גם לכם מגיעים החזרי מס?

"בומרנג – החברה להחזרי מס בע"מ" כאן לעזרתכם, ומציעה לכם לענות על סדרת שאלות קצרה שלא תטריח אתכם יותר מדי. רק תענו בכן או לא, אפילו בלי לקום מהכיסא,  וללא תשלום כמובן. חכו בסבלנות לתוצאות, ותזכו להערכה האם גם לכם יש סיכוי טוב לקבל החזר מרשויות המס:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"