בריאות ולייף סטייל

"כל החיים שנאתי לעשות ספורט והיום אני שוחה חתירה 40 בריכות בהנאה ובלי מאמץ"

שירלי מחכה כל היום לרגע בו תוכל לזנק לבריכה, ליוגב יש תיק מוכן באוטו עם ציוד לאימון שחייה, וקובי כבר מפנטז על צליחת הכנרת. האנשים שסבלו כל חייהם בשיעורי ספורט מספרים כיצד חבילה של 10 שיעורים בלבד בשיטת לימוד שחיית חתירה של TI שינתה את חייהם מקצה לקצה (ומדוע כדאי להתחיל ללמוד דווקא בחורף)

"אם היו אומרים לי לפני שנה שאני אשב כל היום במשרד ואמתין בהתרגשות לרגע שבו אוכל כבר לקפוץ לבריכה לאימון שחייה – הייתי צוחקת בקול גדול. אני הייתי הכי רחוק מזה שניתן לדמיין. אני הילדה הזו שאמרה למורה לספורט שכואבת לה הבטן כשכולן יצאו לריצה, שרק חיפשה תירוץ לשבת בצד. במשך שנים חיפשתי איך לשלב ספורט בחיים שלי – קבעתי עם חברות לעשות הליכה ופרשתי, נרשמתי לחדר כושר והפסקתי. באמת שניסיתי, ובכל פעם שנכשלתי המסקנה שלי היתה שאני וספורט פשוט לא נועדנו זה לזו", כך מספרת שירלי, בת 42 מתל אביב. 

"בשנה שעברה פגשתי במקרה חברת ילדות, שזכרתי שהיתה ממש כמוני – "דובי לא לא" של שיעורי התעמלות – והיא סיפרה לי שהיא שוחה חתירה. מה זה סיפרה? היה לה אור בעיניים! היא המליצה לי על השיטה של TI והעידה על עצמה שלא ידעה לשחות חתירה לפני שהתחילה את הקורס הבסיסי. הייתי אז שנה ומשהו אחרי לידה, עם כמה קילוגרמים עודפים ואמרתי לעצמי – 'אם היא יכולה אולי גם אני יכולה', ופשוט נרשמתי. ואז קרה לי משהו שלא חשבתי שיקרה – מצאתי את הספורט שלי. 

"בתוך חמישה שיעורים כבר הבנתי את הקטע, בתוך 10 שיעורים כבר שחיתי חתירה בריכות מלאות. במים לא הרגשתי את המשקל שלי, וזה עזר לי להרגיש קלילה. פתאום אני מסוגלת לעשות פעילות גופנית ולא להרגיש שאני במאמץ או שמשעמם לי. היום אני שוחה 3 פעמים בשבוע, ואני יכולה להגיע ל-40 בריכות חתירה בלי מאמץ, הורדתי הרבה במשקל ואני מרגישה חיונית יותר. זו ממש מתנה שנתתי לעצמי".

TI פועלת ב-70 בריכות מחוממות ומקורות ברחבי הארץ. כל תלמיד מקבל תוכנית ליווי דיגיטלית – ה-NETFLIX של עולם שחיית החתירה – הכוללת עשרות סרטוני הדרכה מחולקים ומסודרים לפי שבועות החופפים את התוכנית המעשית. 

למידע נוסף על חבילות החורף של TI במחירים מיוחדים של החל מ-2,439 ש"ח
השאירו פרטים >>

"אשכרה יש לי תיק שחייה קבוע באוטו"

המסע של שירלי מהספסל בשיעורי ההתעמלות אל 40 בריכות באימון אחד אולי נשמע קיצוני, אך מסתבר שהיא ממש לא לבד. עוד אלפי ישראלים שלא האמינו שהם יהנו מספורט ונתקלו בשיטת לימוד שחיית חתירה של TI מדווחים על חוויה דומה. 

Total Immersion או TI בקצרה, הוא בית הספר הגדול בעולם ללימוד שחיית חתירה עם סניפים כמעט בכל מדינה על הגלובוס. השיטה פותחה לפני 35 שנים בארה"ב ע"י מאמן שחייה פורץ דרך שהחליט שהוא חייב ללמד מבוגרים לשחות חתירה. הייחודיות של TI היא שהיא מתחייבת שכל מי שהתחיל את התוכנית שלה – ייצא שחיין. סוד הקסם ככל הנראה טמון בתהליך קצר יחסית שמביא לחוויה ברורה של הצלחה – וברגע שרוכשים את הטכניקה החדשה נולד הרצון להמשיך ולהתאמן עוד ועוד.

כך למשל יוגב לוי, בן 41 מגדרה, שהגיע לתוכנית של TI עם מעט מאוד ציפיות. "כילד למדתי שחיית חזה וידעתי גם לצלול קצת. זהו. אני בן אדם שלא סובל ספורט, אפילו לא שמשחק פיפ"א בסוני, הצלחתי בתוך 10 שבועות לשחות חתירה. אני מחכה לפעם הבאה שאהיה בבריכה, אשכרה יש לי תיק מוכן לשחייה באוטו. מי שמכיר אותי יודע שזה בלתי נתפס", הוא מספר.

גם קובי, בן 58 מכפר סבא, מעיד על שינוי מקצה לקצה. "הגעתי סקפטי – איך אני בגילי המתקדם אצליח ללמוד סגנון שחייה חדש? אבל המדריך הדריך אותנו בסבלנות ובחדות אבחנה צעד אחר צעד, עד שצלחנו את מלוא הבריכה", הוא מספר ומוסיף בחצי חיוך כי המטרה שלו היא להגיע לצליחת הכנרת, אבל עד אז הוא "צולח" את הבריכה השכונתית. 

"להתחיל לשחות חתירה - דווקא בחורף"

כששואלים את יוגב מדוע דווקא הפעם זה הצליח הוא אומר: "זה לא רק שזה נגיש, זו טכניקה, ואם אתה עוקב אחר ההוראות אחרי 10 שבועות אתה שוחה. העניין הוא לא לחשוב יותר מדי, פשוט להירשם ולהתחיל ואתה תמצא את זה".

"חלק גדול מההצלחה קשור לכך שהלימודים נעשים בקבוצה ממש קטנה – שישה אנשים בסך הכל", מוסיפה שירלי. "המדריך צילם אותנו מתרגלים בסוף כל שיעור ושלח לנו לוואטסאפ, וכך מצאתי את עצמי צופה בסרטונים שוב ושוב ומבינה מה אני צריכה לשפר – מהזווית של המרפק ועד ההוצאה של הראש למים. ברגע שהבנתי איך עושים את זה נכון השחייה הפכה למשהו כייפי ונטול מאמץ". 

לסיכום, כמו יוגב גם היא ממליצה למי שחושב לעשות את הצעד ומתלבט – פשוט לעשות את זה. "החורף הוא זמן מעולה להתחיל. הבריכות מחוממות והן פחות עמוסות בהשוואה לקיץ. אני כבר סיימתי את התוכנית המעשית ומתאמנת עכשיו בקבוצות כמה שיותר כדי שאוכל להגיע לקיץ מוכנה לשחיית חתירה בים הפתוח, ואם אני יכולה אז באמת שכל אחד יכול".

TI פועלת ב-70 בריכות מחוממות ומקורות ברחבי הארץ. כל תלמיד מקבל תוכנית ליווי דיגיטלית – ה-NETFLIX של עולם שחיית החתירה – הכוללת עשרות סרטוני הדרכה מחולקים ומסודרים לפי שבועות החופפים את התוכנית המעשית. 

למידע נוסף על חבילות החורף של TI במחירים מיוחדים של החל מ-2,439 ש"ח
השאירו פרטים >>

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"