לימודים וקריירה משפט

"תואר בניהול משאבי אנוש מכשיר את מנהיגי המחר בשוק העבודה"

עם מסלול ישיר לתפקידי ניהול, חמש תעודות הסמכה מבוקשות (בהן תעודת גישור) והכשרה טכנולוגית מקיפה – התואר בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי רמת גן הוא השער למשרות בכירות בעולם העבודה של מחר. המתכונת ההיברידית מתאימה גם לאנשים עובדים – והתכנים החדשניים הופכים את המסלול למתאים ביותר ל-2023

כיום אנחנו חווים צונאמי של תהפוכות בעולם העסקים ובשוק העבודה. ארגונים נעשים יותר טכנולוגיים ויותר וירטואליים, אנשים מחליפים תפקידים, מקצועות ומקומות עבודה לעיתים קרובות, יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית או מחו"ל או בכמה תפקידים ומקצועות ברצף או במקביל. חלק מהמקצועות והתפקידים נעלמים וחלקם משתנה ומשתדרג באמצעות טכנולוגיה ואפילו הרופאים, המורים והמרצים עובדים עם טכנולוגיה. 

הסביבה התחרותית, הטכנולוגית, הגלובאלית, וכיום גם משברית, מאלצת אפילו את הארגונים השמרניים ביותר, לשנות ולהשתנות באופן דרמטי. אם מדובר בשינויים אסטרטגיים, בניהול תחלופת עובדים, בהכשרת עובדים, בהחדרת טכנולוגיות חדשות לארגון או בהיערכות לפעילות בהיקפים רחבים או גלובאליים. 

"שום דבר מהמהלכים שפורטו לא יכול להיעשות בלי מנהלי משאבי אנוש מקצועיים, שמכירים את השוק, ויש להם כלים ומיומנויות לנהל אנשים בצמתים הללו. מנהלי משאבי אנוש הם האנשים שנמצאים בכל צומת בחיי הארגון, שחייבים להיות מעורבים בהחלטות שמתקבלות, לתת את התובנות המקצועיות שלהם ולתמוך ואף להוביל את האסטרטגיה הארגונית", מספרת ד"ר יפית רפאל, ראש התוכנית לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי למשפט לעסקים ברמת גן.

"התואר שלנו בנוי על התובנה הזו – שמנהלי משאבי האנוש הם חלק מההנהלה הבכירה בארגון ולכן נושאים באחריות להצעיד את הארגון קדימה. יש להם את הפוטנציאל הגבוה ביותר להנהיג את הארגון להשגת מטרותיו. המטרה שלנו במרכז האקדמי למשפט ולעסקים היא להצמיח את הדור הבא של המנהלים הללו, שישתלבו בתפקידים הכי בכירים בארגונים. תחום ניהול משאבי אנוש מהווה הזדמנות אמיתית ומשמעותית לכל מי ששואף לקריירה שבה הוא ישפיע על ארגונים, תהליכים ובעיקר על אנשים. הוא דורש הרבה ידע, גישה לאנשים וכלים ומיומנויות מקצועיות. כמעט כל ארגון זקוק לבוגרים שלנו – מחברות הייטק ולמעשה חברות בכל המגזרים", מוסיפה ד"ר רפאל.

התכנים המגוונים, הרלוונטיים והחדשניים בתוכנית, הופכים את התואר בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, למסלול המתאים ביותר לשנת 2023. צעירים שלומדים בתוכנית פותחים לעצמם שער למשרות בכירות בעולם העבודה של המחר, כאשר מתכונת הלמידה ההיברידית, אשר נהוגה במרבית הלימודים, מתאימה גם לאנשים עובדים. מעבר לתשתית המקצועית והרחבה לתפקידי ניהול, הבוגרים יוצאים עם חמש תעודות מקצועיות מבוקשות (בהן תעודת גישור) והכשרה טכנולוגית מקיפה שמייצרת עבורם יתרון תחרותי מהותי בשוק העבודה.

לקבלת פרטים והרשמה ללא עלות דמי רישום >>

"להפוך לביזנס פרטנר בכל ארגון"

את תוכנית הלימודים לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש כתבו אנשי המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן בשיתוף עם בכירים בחברות הגדולות בתחום ה-HR. התוכנית מציגה את חוד החנית של תחום משאבי האנוש, והיא נכון להיום התוכנית המעודכנת ביותר לשוק העבודה של שנת 2023.

"מי שבא ללמוד אצלנו הם צעירים וצעירות בני 20-40 שחולמים על קריירה העוסקת בניהול אנשים, בעולם גלובלי, תחרותי, טכנולוגי וחדשני. והם מגיעים מכל הארץ כי אנחנו מאפשרים לימודים מרחוק בשילוב עם למידה מהמכללה", אומרת ד"ר רפאל.

"זו התוכנית היחידה בתחום שכוללת הכשרה טכנולוגית רחבה ומשמעותית – ניהול מערכות מידע, טכנולוגיות מתקדמות בניהול משאבי אנוש, ניתוח נתונים וכו'. ההכשרה הטכנולוגית היא הכרחית כדי להביא לפעילות HR מדידה, איכותית, מועילה ורווחית לארגון. בנוסף, מנהל משאבי אנוש צריכים להבין ולדבר את השפה העסקית הניהולית ועל כן הסטודנטים שלנו מקבלים ידע וכלים גם בשיווק, מימון, חשבונאות ועוד – כל מה שצריך כדי להפוך לביזנס פרטנר אמיתי בארגון.

מניהול השכר ועד בניית מערכי הדרכות ורילוקיישן

כאשר ד"ר רפאל נשאלת במה יוכלו בוגרי התוכנית לעסוק, היא לוקחת נשימה ומחייכת כשואלת 'מאיפה בכלל מתחילים?'. "הרשימה ארוכה", היא אומרת. "המובן מאליו הוא כמובן גיוס, מיון והשמה של כוח אדם – מנהל מוכשר בתחום הזה הוא קריטי להצלחה של ארגון, כי הוא יידע להביא את האנשים הנכונים. תחום משמעותי נוסף הוא ניהול שכר ותגמולים, עולם שגם בו קיימת דינמיות וגמישות לטובת מתן תגמול עם הרכב דיפרנציאלי.

"מנהלי משאבי אנוש רבים מופקדים על בנייה של מערכי הדרכה בארגון, חלקם הופכים את הלמידה לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית – תשתית הכרחית ליצירתיות וחדשנות. "תחום רלוונטי במיוחד הוא ניהול תחלופת עובדים. אנחנו בעיצומה של מהפכת ההתפטרות השקטה, שמתבטאת בשיעורי תחלופה גבוהים כמגמה עולמית, ירידה במוטיבציה ובמחויבות לארגון. אפשר לומר שעולם העבודה על פרשת דרכים. תחלופה אינטנסיבית יש לה השלכות ארגוניות לא בריאות. מנהלי משאבי אנוש מוכשרים יוכלו לנהל אותה בהצלחה. 

"תחום יישום נוסף הוא מדיניות משאבי אנוש כחלק מאסטרטגיה של חברה גלובאלית. כאן, נדרשת פעולתם של מנהלי משאבי אנוש, אם בניהול רילוקיישן, אם בניהול עובדים מחו"ל שמגיעים מתרבויות זרות.

תחום חדש יחסית תחת אחריותם של מנהלי משאבי אנוש הוא אחריות חברתית. קיימת ציפייה שכל ארגון יראה עצמו חלק מאקו-סיסטם רחב הרבה יותר. בתוך כך ארגונים מצופים לשמור על סביבתם ולתרום לקהילה.

תפיסה זו תתורגם על ידי מנהלי משאבי אנוש לתכנית עבודה משמעותית שתורמת לקהילה וגם למוניטין הארגון. ותחום אחרון לציון, מענין במיוחד, הוא חוקי העבודה וזכויות העובדים וחובותיהם ביחס למקום העבודה. גם נושא זה, בתחום האחריות של מנהל משאבי אנוש". 

ד"ר יפית רפאל, ראשת התוכנית לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי רמת גן

הבונוס: 5 תעודות, בהן תעודת גישור מארגון יובלים

אחד היתרונות של התוכנית, עליו מצביעה ד"ר רפאל, הוא החיבור של הסטודנטים לשטח כבר בתקופת הלימודים – הן באמצעות מרצים המגיעים מהעולם האמיתי (ולא רק העולם האקדמי), והן באמצעות קורסים מעשיים אשר מקנים לסטודנטים תעודות מקצועיות בתחום.

"התוכנית היא בגישה פרקטית מאוד – הלימודים אצלנו מקנים לא פחות מחמש תעודות מקצועיות – גישור מטעם מרכז יובלים; אבחון והתערבות ארגונית; אבחון תעסוקתי – כלים פסיכולוגיים להערכה ומיון; שיטות מתקדמות בגיוס, קליטה והשמה; ושיטות לתגמול ותמריצים. 

"בקורסים אלה אנחנו מספקים לסטודנטים ידע אקדמי, כלים פרקטיים והתנסות אמיתית משמעותית שניתנת על ידי חברות מקצועיות מובילות בתחומן. כך נחשפים הסטודנטים לעולם האמיתי של משאבי אנוש, וזוכים להזדמנויות להשתלב בשוק העבודה בתפקידים שמתאימים להם. 

"אני מסתכלת לסטודנטים בעיניים כבר 18 שנה"

תוכנית הלימודים שלנו מותאמת לעולם העבודה החדש ולצרכים העכשוויים של ארגונים מבחינה אקדמית וגם מבחינה פרקטית. אנחנו שואפים שהסטודנטים ישתלבו בעולם משאבי האנוש כבר מהשנה השנייה לתואר", מסכמת ד"ר רפאל.

ואם נסכם, "תחום ניהול משאבי אנוש הוא עשיר מאד, מרתק ומועיל, גם כתחום עיסוק וגם כתחום לימודים. מדוע זה? אני כבר 18 שנה מסתכלת בעיניים של הסטודנטים. אין דבר מעניין יותר מללמוד על עצמי – על אפשרויות הקריירה שלי, ואיך לבנות את הקריירה שלי בצורה חכמה. איך אני אוכל להשפיע? להנהיג? ארגונים, תהליכים ואנשים.

לקבלת פרטים והרשמה ללא עלות דמי רישום>>

*הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"