לימודים וקריירה משפט

"זה המסלול היחיד בארץ לניהול משאבי אנוש המותאם לשוק העבודה ב-2023"

"פעם, התפישה היתה שאנשי משאבי אנוש, הם אלה שמחלקים שי לעובדים בחג, מקסימום מארגנים ערב חברה. היום כבר מבינים שמדובר בתפקיד שדורש הכשרה מעמיקה – כי ארגון לא יכול לעשות שום דבר בלי מנהלי משאבי אנוש. הם האנשים שנמצאים בכל צומת בחיי הארגון, שחייבים להיות מעורבים בכל ההחלטות שמתקבלות, לתת את התובנות שלהם ולתמוך באסטרטגיה הארגונית", מספרת ד"ר יפית רפאל, ראש התוכנית לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי רמת גן.

"התואר שלנו בנוי על התובנה הזו – שמנהלי משאבי האנוש נושאים באחריות להצעיד את הארגון קדימה. המטרה שלנו היא להצמיח את הדור הבא של המנהלים הללו, שישתלבו בתפקידים הכי בכירים בארגונים. תחום משאבי האנוש משמעותי לכל מי שחושב על קריירה, הוא דורש הרבה יצירתיות ומקוריות, וכמעט כל ארגון זקוק לבוגרים שלנו – מחברות הייטק דרך חברות פרטיות, ועד למגזר הציבורי". מספרת רפאל.

התכנים החדשניים הופכים את התואר בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, למסלול המתאים ביותר לשנת 2023. צעירים שלומדים בתוכנית פותחים לעצמם שער למשרות בכירות בעולם העבודה של מחר, כאשר המתכונת ההיברידית מתאימה גם לאנשים עובדים. מעבר למסלול הישיר לתפקידי ניהול, הבוגרים יוצאים עם חמש תעודות הסמכה מבוקשות (בהן תעודת גישור) והכשרה טכנולוגית מקיפה.

לקבלת פרטים והרשמה ללא עלות דמי רישום >>

"להפוך לביזנס פרטנר בכל ארגון"

את תוכנית הלימודים לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש כתבו אנשי המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן בשיתוף אנשי מפתח הפועלים בחברות הגדולות בתחום ה-HR. התוכנית מציגה את חוד החנית של תחום משאבי האנוש, והיא נכון להיום התוכנית היחידה בישראל המעודכנת לשוק העבודה של שנת 2023.

"מי שבא ללמוד אצלנו הם צעירים וצעירות בני 20-40 שחולמים על קריירה עם אנשים, בעולם גלובלי, תחרותי, טכנולוגי וחדשני. והם מגיעים מכל הארץ כי אנחנו מאפשרים לימודים מרחוק בשילוב עם למידה מהמכללה", אומרת ד"ר רפאל.

"זו התוכנית היחידה בארץ שכוללת תכנים רבים על בסיס טכנולוגי – ניהול מערכות מידע, המערכות המתקדמות בניהול משאבי אנוש, קורס סייבר, מערכות תמרוץ ותגמול. הסטודנטים שלנו לומדים לנתח נתונים – כלי הכרחי כדי להשתלב ברמות הגבוהות בארגונים. התלמידים שלנו מקבלים ידע בשיווק, מימון, חשבונאות ועוד – כל מה שצריך לדעת כדי להפוך לביזנס פרטנר אמיתי בארגון, עובד שיכול להגיע גם לרמת סמנכ"ל משאבי אנוש".

מניהול השכר ועד בניית מערכי הדרכות ורילוקיישן

כאשר ד"ר רפאל נשאלת במה יוכלו בוגרי התוכנית לעסוק, היא לוקחת נשימה ומחייכת כשואלת 'מאיפה בכלל מתחילים?'. "הרשימה ארוכה מאוד", היא אומרת. "המובן מאליו הוא כמובן מיון והשמה של כוח אדם – מנהל מוכשר בתחום הזה הוא קריטי להצלחה של ארגון, כי רק הוא יידע להביא את האנשים הנכונים. 

תחום משמעותי נוסף הוא ניהול שכר ותגמולים, עולם שיש בו הרבה דינמיות, כי כיום מקובל לשאול את העובד איזה אחוז הוא רוצה בשכר, וכמה כאופציות. מנהלי משאבי אנוש רבים מופקדים על בנייה של מערכי הדרכה בארגון – כדי לוודא שהעובדים יתפתחו ויתקדמו, ויחד איתם גם הארגון יצעד קדימה, עם טכנולוגיות חדשות.

"תחום רלוונטי במיוחד הוא ניהול תחלופת עובדים. אנחנו בעיצומה של מהפכת ההתפטרות השקטה, יש ירידה עולמית במוטיבציה, וצריך לנהל תחלופת עובדים בצורה חכמה. גם רילוקיישנים דורשים התייחסות – ויש מנהלי משאבי אנוש שעוסקים בכך, הם צריכים לדאוג למצוא את העובדים המתאימים לרילוקיישן, וגם לדעת כיצד להתנהל מול עובדים שמגיעים מתרבויות זרות. אנחנו מתייחסים בתוכנית שלנו לכל הפרמטרים האלה. בנוסף, מנהלי משאבי אנוש עוסקים באחריות חברתית ותאגידית, ובשמירה על חוקי העבודה".

ד"ר יפית רפאל, ראשת התוכנית לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש במרכז האקדמי רמת גן

הבונוס: 5 תעודות, בהן תעודת גישור מארגון יובלים

אחד היתרונות הבולטים של התוכנית, עליו מצביע ד"ר רפאל, הוא החיבור של הסטודנטים לשטח כבר בתקופת הלימודים – הן אם באמצעות מרצים המגיעים מהעולם האמיתי (ולא רק העולם האקדמי), והן אם באמצעות קורסים מעשיים אשר מקנים לסטודנטים תעודות מעשיות בתחום.

"התוכנית היא בגישה פרקטית מאוד – אנחנו מספקים לתלמידים ראייה מערכתית גלובלית, מתוך הבנה שאנשי משאבי אנוש הם חלק בלתי נפרד מכל מה שארגון עושה וצריכים לראות את התמונה המלאה. הלימודים אצלנו גם מקנים לא פחות מחמש תעודות מקצועיות – גישור, ניהול מו"מ ויישוב סכסוכים, מטעם מרכז יובלים; אבחון והתערבות ארגונית; אבחון תעסוקתי – כלים פסיכולוגיים להערכה ומיון; שיטות מתקדמות בגיוס, קליטה והשמה; ושיטות לתגמול, תמרוץ והערכת עובדים.

"בחרנו את הקורסים האלה כי אנחנו מבינים שאלה כלים פרקטיים מאוד שיסייעו לכל אחד להתקדם ולהתפתח בקריירה. אגב, כל אחד מהקורסים הללו שווה הרבה מאוד כסף אם עושים אותו באופן פרטי, והערך של הקורסים האלה בשוק העבודה הוא גבוה מאוד. כך שבעצם זה שאנחנו נותנים את הכל אין האוס אנחנו חוסכים לסטודנטים שלנו זמן וכסף רב, ומעניקים להם יתרון יחסי משמעותי בראיונות עבודה ".

"אני מסתכלת לסטודנטים בעיניים כבר 18 שנה"

"הדרישות של עולם העבודה משתנות – ובהתאם לכך בנינו את תוכנית הלימודים שלנו. הבוגרים שלנו מקבלים את היכולת לבחור במה הם רוצים לעסוק, ברגע שיסיימו את התואר או אפילו לפני כן. אנחנו שואפים שהם ישתלבו בעולם משאבי האנוש כבר מהשנה השנייה לתואר", מסכמת ד"ר רפאל.

"תחום משאבי האנוש הוא כל כך מגוון ועשיר, כי הוא נוגע לכולנו ואין דבר מעניין יותר מללמוד על עצמי – על מה שמגיע לי, על פוטנציאל הקידום, על תהליכים שעליהם אני יכולה לקחת אחריות ולהוביל. יש כל כך הרבה מה לעשות ויש צורך אדיר באנשים האלה. זה תחום מדהים ללמידה, ובעיני הוא גם הפרקטי ביותר. אני כבר 18 שנה מסתכלת בעיניים של הסטודנטים – ויודעת מה הם צריכים. אני תמיד אומרת לסטודנטים, אני באה לבנות אתכם את העתיד שלכם".

לקבלת פרטים והרשמה ללא עלות דמי רישום>>

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"