כדאי לדעת לימודים וקריירה

מנסים להתברג לתפקידי מפתח בעולם הפרסום, השיווק או ההייטק? זה התואר שיבנה לכם את השלב הבא בקריירה

רוצים להשתלב בהייטק, בכלכלה, בשיווק, בתקשורת או בנדל"ן? בכל אחד מהתחומים האלה, תואר במנהל עסקים פותח דלתות לתפקידים הכי מעניינים בשוק בשכר גבוה. במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן ניתן להירשם ללימודים שייפתחו כבר בסמסטר אביב הקרוב – עם גישה שמעמידה את הסטודנט במרכז, תוך שילוב לימודים מרחוק ועם 90% הצלחה בהשמת הבוגרים בתעשייה

אומרים שהצעירים של היום לא יודעים מה הם רוצים – אבל ההפך הוא הנכון. לא מעט בני 20-30 כבר סימנו לעצמם את המטרה בקריירה, וכבשו את השלב הראשון, ואולי גם השני. אבל יש דבר אחד שעוצר אותם – שורה אחת שחסרה בקורות החיים: תואר אקדמי. בעוד שתארים רבים מוגבלים לתחום עיסוק ספציפי, תואר במנהל עסקים שונה – מאחר שהוא מספק ידע וכלים שמאפשרים לבוגרים להשתלב כמעט בכל תחום, תוך שהם מתקדמים במעלה סולם התפקידים ומפתחים קריירה מגוונת ומתגמלת.

"בעבר הייתה תפיסה שגויה שמנהל עסקים זה תואר שאי אפשר לעשות איתו כלום, כי הוא כללי מדי", אומר דר'  מולה כהן, דיקן הפקולטה למנהל עסקים וחשבונאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, המציע תואר ראשון במנהל עסקים. "אבל בשנים האחרונות, הבינו שההפך הוא הנכון. היום כבר לא מחפשים אנשים שיודעים לעשות רק דבר אחד, אלא כאלה שיש להם השכלה רחבה, שמסוגלים להתפתח ולהשתנות, להתאים את עצמם לסביבות שונות ולרוח הזמן.

"תואר במנהל עסקים מלמד את מה כל שצריך כדי להצליח בסביבה עסקית – כלומר, אבני היסוד לכל תחום פעילות במשק. בהייטק, בשיווק, בתקשורת, בנדל"ן, בכלכלה, בפיננסים – בכל אחד מהמגזרים האלה, מחפשים תמיד בעלי תואר במנהל עסקים, שיודעים לאתר ולנתח נתונים ומגמות, להכין תוכניות עסקיות, לייעץ וללוות הנהלות ולמקסם את משאבי האנוש.

"בוגרי תואר במנהל עסקים משתלבים במגוון תפקידי מפתח בשוק כיום – מנהלי מותג, מנהלי קמפיינים בדיגיטל, פלנרים בחברות פרסום, מנהלי שיווק ואסטרטגיה, והתואר מקנה להם יכולת להתברג בתפקידי מפתח בחברה. כך למשל, בין בוגרי המסלול במרכז האקדמי, ניתן למצוא את הדוברת של חברת Wolt העולמית בישראל, וכן בוגר שהשתלב בחברות הייטק גלובליות – לאחר שעבד ברדוור, עבר לחברה האמריקאית גיגמון, הפועלת בתחום אבטחת המידע, וכיום הוא מנהל את הפעילות ההנדסית שלה".

לקבלת פרטים והרשמה ללא עלות דמי רישום - לנרשמים בהרשמה מוקדמת>>

לומדים מהשטח – ומהטובים ביותר

דר' מולה כהן מדגיש כי המטרה החשובה ביותר, עבורו, היא להזניק את הקריירה של הסטודנטים – בין היתר, באמצעות חיבור משמעותי לתעשייה כבר במהלך התואר. "אצלנו לא לומדים רק מספרים וממצגות, אלא גם מהשטח, עם הרבה התנסות מעשית בתחומים שונים", אומרת המרצה הבכירה ד"ר מיכאלה אלרם, בעלת תואר דוקטור (PhD)  מבית הספר למנהל עסקים ב-Manchester Metropolitan University.

דר' מיכאלה אלרם, שעבדה בחברות גלובליות כמו Boots ו-Tesco וכיום היא יועצת לחברות גלובליות ומשמשת דירקטורית בחברת רמי לוי שיווק השיקמה, חוקרת ומלמדת במרכז האקדמי בתחומי הקמעונאות הגלובלית, קבלת החלטות הצרכן ועוד. לדבריה, "הסטודנטים שלנו נחשפים תוך כדי התואר לאנשי מפתח בתעשיות השונות, וכבר בונים לעצמם נטוורקינג שיאפשר להם להשתלב בכל תעשייה שירצו".

בין שיתופי הפעולה של המרכז האקדמי בתואר זה אפשר למצוא חברות מובילות בתחומן – כמו רמי לוי שיווק השקמה, חברת הפיננסים Max, חברת הנדל"ן אזורים, חברת המדיה יפעת תקשורת ופירמת BDO. "כל סטודנט המסיים את התואר מקבל גם תעודה מקצועית בתחום שבחר. בשילוב עם הידע המעשי והתיאורטי שקיבלו, יחד עם ההיכרות שרכשו עם בכירים במשק – הדרך של הסטודנטים שלנו למשרות המבוקשות ביותר, עם השכר המתגמל ביותר, סלולה. התוצאות בשטח מעידות שהם מובילים את טבלאות השכר בישראל", אומרת אלרם.

הלימודים מתאימים את עצמם לסטודנט – ולא ההפך

בגישת המרכז האקדמי, הסטודנטים לא צריכים לעצור את חיי השגרה שלהם כדי ללמוד, אלא הלימודים צריכים להשתלב בהם באופן טבעי. "אצלנו יש שילוב בין למידה פרונטלית ולמידה מרחוק, כשהכל מאוד גמיש וניתן להתאמה לצרכים של כל סטודנט וסטודנטית. הגמישות הזו מאפשרת להם להמשיך לעבוד גם בזמן הלימודים, כשחלקם כבר מוצאים עבודה בחברה בה יוכלו לפתח את הקריירה שלהם; וגם מאפשרת לנו ליהנות מסטודנטים שמגיעים מכל מקום בארץ, מאילת ועד קרית שמונה", מדגיש כהן.

כחלק מאותה גמישות, ניתן להתחיל ללמוד את התואר בסמסטר האביב הקרוב – במקום להמתין עד לתחילת השנה האקדמית הבאה. "ברוב המוסדות האקדמיים, תחילת הלימודים לתואר היא רק בסמסטר סתיו, שמתחיל אחרי חגי תשרי", אומרת אלרם. "מבחינתנו זה בזבוז זמן מיותר, ובמקום שיצטרכו להמתין כמעט שנה, אנחנו מאפשרים לסטודנטים להתחיל ללמוד בהקדם האפשרי".

גישת "הסטודנט במרכז" באה לידי ביטוי גם בתנאי הקבלה – ללא צורך במבחן פסיכומטרי; ובאפשרויות התשלום הנוחות, כולל מלגות. "כל סטודנט מקבל אצלנו ליווי צמוד, בהתאם למה שהוא צריך, כולל תקשורת ישירה עם המרצים והמרצות. תוכנית הלימודים שמה דגש על מסלול פרקטי ומכוון מטרה, ואיכות ההוראה שלנו היא מהמובילות בישראל. במבחן התוצאה, זה עובד. לשמחתנו, יותר מ-90% מהסטודנטים של המרכז האקדמי משתלבים בשוק העבודה, בתפקידים מעניינים וברמות שכר גבוהות".

לקבלת פרטים והרשמה ללא עלות דמי רישום - לנרשמים בהרשמה מוקדמת>>

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"