בריאות ולייף סטייל

הידעת שתאי שומן מתפרקים בקור?

רבים שומרים על אורח חיים בריא, מקפידים על תזונה נכונה ועל משטר אימונים קפדני ועדיין, לפעמים התחושה היא שגופנו נלחם בנו ומתעקש לשמור על מצבורי שומן נקודתיים שלא ניתן באמת להעלים. ג'ניפר אניסטון, קלואי קרדשיאן, לינדזי לוהן, מריה קארי ועוד רבות וטובות שיתפו את העולם כי על אף מסירותן לניהול אורח חיים בריא, רק טיפול קריו ליפוליזיס (Cryolipolysis), להקפאת שומן, סייע להם בהגעה למראה שתמיד רצו

מהו טיפול הקפאת שומן?

מדענים מאוניברסיטת הרווארד שבארה"ב חקרו את השפעתן של כוויות קור וגילו כי חשיפה ממושכת לקור מקדמת מוות תאי וכי רקמות שומן רגישות יותר לנזקי קור מאשר רקמות אחרות הסובבות אותן.

המסקנה אליה הגיעו היא, כי ניתן להביא להרס מצבורי שומן תת עוריים, בחשיפה מבוקרת לטמפרטורה הפוגעת אך ורק ברקמות השומן ואינה מסבה נזק לרקמות אחרות. עוד גילו, כי לאחר הרס רקמות השומן, המערכת הלימפטית בגופנו מעבדת ומסלקת אותם באופן טבעי מהגוף. לתהליך זה העניקו את השם Cryolipolysis – הקפאת שומן.

להרוס תאי שומן ללא התערבות כירורגית

לא בכדי חיטוב הגוף בהקפאת שומן נחשב לאחד ההליכים הפופולריים ביותר בקרב ידוענים, וזאת משום שהוא מהווה חלופה לא ניתוחית אשר הורסת את תאי השומן ללא התערבות כירורגית.

שלי עובדיה, מטופלת בהקפאת שומן ברשת מרפאות פרופורציה, מספרת: "היו לי מצבורי שומן בבטן ובירכיים שלא ירדו בעזרת ספורט ותזונה נכונה. הרגשתי מאוד לא נוח בגוף שלי, כעת לאחר הטיפול, הבגדים יושבים עליי טוב יותר, בגד הים שלי יושב עליי טוב יותר, אני סוף סוף מרשה לעצמי ללכת עם מכנסיים קצרים".

לצמצם 7 ס"מ מהיקף הגוף - ללא דיאטה

בניגוד להרזיה באמצעות דיאטות למיניהן המשפיעות על גודלו של תא שומן, הקפאת שומן פוגעת בתא השומן עצמו והורסת אותו לחלוטין. תאי שומן שנהרסו לא יחזרו שוב, למעט מקרים נדירים של השמנת יתר, אז הגוף מייצר תאי שומן חדשים באזורים שונים בגוף.

בעזרת תהליך הקפאת שומן ניתן להסיר ביעילות עד 30% אחוז מהשומן באזור ממוקד, ולצמצם עד 7 ס"מ בהיקפים, וכל זה ללא כאב, ללא היערכות מיוחדת, זמן החלמה או צורך בהתאוששות. האזורים בהם ניתן לצמצם היקפים הם: בטן, ירכיים פנימיות וחיצוניות, ברכיים וישבן.

לבדיקת התאמה לטיפול הקפאת שומן ברשת פרופורציה
השאירי פרטים >>

במינוס 10 מעלות רק רקמות השומן נפגעות

רקמות העור בנויות בין השאר ממולקולות מים, ואלו קופאות בטמפרטורה נמוכה מאד. שומן, לעומת זאת, עשוי מביו-מולקולות בעלות מבנה כימי שונה מזה של רקמות העור והוא קופא בטמפרטורה גבוהה יותר.

כיצד אפשר להיות בטוחים כי הטיפול לא פוגע בשאר התאים בגוף?

על ידי קירור רקמות השומן בטמפרטורה של מינוס 10 מעלות צלזיוס ניתן להיות בטוחים כי רקמות שומן הן היחידות אשר נפגעות מן התהליך. למעשה, מכל שיטות המסת השומן כגון המסת שומן בחום, המסת שומן באולטרסאונד או ליפוליזיס (הזרקת תרכובות כימיות לפירוק רקמת השומן) – הקפאת שומן הינה השיטה הבטוחה והיעילה ביותר.

מה חשוב לבדוק כשפונים לטיפול בהקפאת שומן?

יעל סבג, מנהלת תחום הקפאת שומן ברשת פרופורציה, מדגישה כי:

  • חשוב לוודא כי סדרת הטיפולים מתבצעת על ידי מטפלות מקצועיות בעלות ניסיון מוכח בתחום האסתטיקה ובפיקוח רפואי.
  • יש לוודא כי הטכנולוגיה בה משתמשים בעלת אישורי תקינה מוכרים. בפרופורציה, למשל, הטיפול מבוצע באמצעות מכשיר Mecool חדשני, בטכנולוגיה גרמנית, המאושרת על ידי משרד הבריאות האמריקאי – ה-FDA והוא בעל תקן CE האירופאי.
  • במהלך הטיפול, טמפרטורת הקירור צריכה להיות קבועה ומתחת ל-8 מעלות צלזיוס. שינויים בטמפרטורת הקירור במהלך הטיפול, יפגעו בתוצאה הרצויה.
  • למען בטיחות המטופל, חובה כי בין עור המטופל וידית הטיפול יהיה פד ג'ל חכם המכיל פרופילן גליקול שאינו קופא בטמפרטורות נמוכות, ועל כן מגן על עור המטופל מכוויות קור.
  • אמצעי בטיחות נוסף והכרחי בטיפול זה: שקית סטרילית העוטפת את ידית הטיפול ומוחלפת בין מטופל למטופל.

לסיכום, אמנם הקפאת שומן אינה בשום אופן תחליף לאורח חיים בריא ולשמירה על תזונה נכונה אך לעתים גם הדיאטה הקפדנית ביותר לא מעניקה את התוצאות עליהן נשים חולמות. הקפאת שומן מאפשרת לצמצם היקפים ללא התערבות כירורגית, ומומלצת גם (או אולי בעיקר) למי ששומרת על אורח חיים בריא ומאוזן ומבקשת לעצמה כלי יעיל ומשלים לחיטוב הגוף.

לבדיקת התאמה לטיפול הקפאת שומן ברשת פרופורציה
השאירי פרטים >>

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה


אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"