השקעות

בלב שמורת טבע: השכונה החדשה בקרית ביאליק משנה את סטנדרט המגורים בצפון

קריית ביאליק היא מהמבוקשות שבקריות, ושכונת "פארק אפקה", הנבנית בין שמורת עין אפק ונחל נעמן, הולכת להזניק את הביקושים עוד יותר. עם תכנון אדריכלי מוקפד חיבור לצירי תחבורה ומוקדי תעסוקה בתי ספר, גני ילדים, מסלולי אופניים, פארקים ירוקים, בית כנסת גדול ומרכזי קניות. מי אמר שאי אפשר לחיות בלב הטבע – וליהנות מכל מה שיש לעיר להציע?

להתעורר בבוקר לקול ציוץ הציפורים, לצאת מהבית – עם הילדים או הכלב – ולהגיע בכמה דקות הליכה אל שמורת טבע יפיפייה, לצעוד על גשרים הבנויים מעל המים, לשכשך רגליים בנחל, ולצבור כוחות לעוד יום בבית הספר, בגני הילדים ובעבודה. נשמע כמו חלום? זו הולכת להיות המציאות של דיירי שכונת "פארק אפקה", השכונה החדשה בקריית ביאליק.

בשנים האחרונות נהנית קריית ביאליק מביקושים ערים לנדל"ן למגורים מצד משפחות צעירות, משפרי דיור ומשקיעים. העיר מתפתחת ומתרחבת, נהנית מתנופת בנייה, ומקבלת רוח גבית מהסכמי גג שנחתמו מול המדינה. שכונת "פארק אפקה", מהווה חלק מתוכנית ההתרחבות של קריית ביאליק לצד המזרחי, והיא מביאה סטנדרט חדש של מגורים לאזור הצפון.

השכונה נהנית מיתרונות רבים, בראש ובראשונה העובדה שהיא מוקפת באוצרות טבע, נחלים ושמורות מהיפות בישראל. לכך מתווסף התכנון הקפדני של הדירות שמציג סטנדרט בנייה גבוה, חיבור לכל עורקי התחבורה הראשיים, מוסדות חינוך, בית כנסת גדול ומפואר ומרכז קניות פתוח במרחק הליכה.

דירות 3-5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן

את השכונה בונות החברות הוותיקות סלע בינוי, קבוצת בראל וצור ישראל, השותפות הללו בונות כ- 1,600 יחידות דיור, כאשר המתחמים שכבר נפתחו לשיווק הם מתחם צמרות ומתחם קדם.

במתחם צמרות מתוכננים להיבנות שני מגדלים שבכל אחד מהם 27 קומות, לצד שני בנייני בוטיק ובהם שש קומות. המתחם פונה אל השדרה המרכזית בשכונה, כאשר מצדו המזרחי, ניתן ליהנות מהנוף המרהיב של שמורת עין אפק ונחל נעמן, ואילו תושבי הדירות הגבוהות בקומות הפונות מערבה, יזכו גם בנוף לים. במתחם קדם מתוכננים שישה בנייני בוטיק זהים זה לזה, בני תשע קומות כל אחד. דגש מיוחד ניתן לשטחים ירוקים וחללים משותפים.

שני המתחמים כוללים דירות 3, 4 ו-5 חדרים, מיני פנטהאוזים, פנטהאוזים ודירות גן. מחשבה הוקדשה גם לאיכות החיים של דיירי הבניינים, כך שבחללים הציבוריים ניתן למצוא מועדון דיירים, ג'ימבורי וחדר כושר. עוד ייהנו הדיירים מחניה בשפע, וכן ממרפסות מרווחות הצמודות לדירות. בלב השכונה, מקימה סלע בינוי מרכז מסחרי שישלב חנויות, משרדים, בתי קפה, גלידריות ועוד.

"עתודת קרקע נדירה"

"אנחנו בונים כיום כ-8,000 יחידות דיור ברחבי הארץ, ומזהים נהירה של קהל מגוון לקריית ביאליק. שכונת פארק אפקה מתוכננת מתוך מחשבה על חיי משפחה וקהילה עשירים, ולכן אנחנו רואים שמגיעות אלינו משפחות רבות גם מאזור הצפון וגם ממרכז הארץ", אומר תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של סלע בינוי.

"מעבר למיקום הפסטורלי, מדובר בעתודת קרקע נדירה, שכן לקרית ביאליק כבר אין איפה להתרחב, וקשה למצוא דירות באזור – בוודאי לא דירות חדשות בסטנדרטים גבוהים כמו אלה שעליהם אנחנו מקפידים בפרויקטים שלנו. כל מי שניסה לחפש, כבר יודע שאין כמעט התחלות בנייה באזור הקריות".

תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של סלע בינוי

"אין עוד שכונה כזו בצפון"

יתרון נוסף שעליו מצביעים בסלע בינוי הוא הדגש שניתן על פיתוח התשתיות בשכונה. "בשכונות חדשות רבות, התושבים שנכנסים לדירות מגלים שעדיין אין תשתיות, אין בתי ספר וגנים, אין כבישים, אין גישה טובה למוקדי תעסוקה. כאן חשבו על הכל – והדירות יאוכלסו רק אחרי שתסתיים הבנייה של כל התשתיות.

"גם הנגישות של השכונה אופטימלית – הודות למיקום שלה, סמוך לצירי תחבורה ראשיים ולכביש 22 (עוקף קריות), ובנקודה מרכזית בין עכו, נהריה, חיפה, טבעון ורמת ישי – לכולן יוכלו התושבים להגיע בקלות ובמהירות, כמו גם למנהרות הכרמל, לאזור התעשייה נעמן ולירידה לכביש 6.

לסיכום, אומר אולמן: "בתכנון השכונה, חשבו על כל מה שאנשים מחפשים כיום במקום מגורים. בכל הצפון, אין עוד שכונה כזו שמציעה כל כך הרבה פרמטרים שתורמים לאיכות חיים יוצאת דופן. מיקום נוח ונגיש, חיי קהילה עשירים, חינוך איכותי ושמורות טבע – את כל אלה, רק פרויקט בסדר גודל כזה יודע להציע. כל זאת, בסטנדרט בנייה מהגבוהים ביותר ובמחירים אטרקטיביים".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"