בריאות ולייף סטייל

לטפל בכאבים כמו ספורטאי העל: הכירו את הדיקור בלייזר

מה משותף לאסטרונאוטים, כוכבי NBA, שחיינים אולימפיים ולכם? הטיפול המהפכני בכאבים. מפגש בין טכנולוגיה מתקדמת ורפואה סינית הוליד את הדיקור בלייזר – טיפול יעיל, מהיר, ללא כאבים וללא תופעות לוואי, עם תוצאות מהירות. "עבור מי שסובל מכאבים מדובר בלא פחות ממהפכה" 

המשאב החשוב ביותר של נאס"א, בניגוד למה שהציניקנים עלולים לחשוב – הוא האסטרונאוטים עצמם. לבריאותם וכשירותם של אנשי הצוות יש חשיבות מכרעת בהצלחת המשימות. וזהו אתגר לא פשוט כשלוקחים בחשבון את העומס הפיזי המופעל עליהם. לכן, בחרו בנאס"א, לטפל באסטרונאוטים באמצעות דיקור בלייזר – טיפול יעיל, ללא תרופות, נטול כל תופעות לוואי, שאינו כרוך בדקירת מחטים.

היתרונות הרבים הללו הפכו את הדיקור בלייזר לפופולארי גם בקרב ספורטאים מקצועניים – שחקני כדורסל, כדורגלנים ואתלטים, כולם מכירים את השיטה ומשתמשים בה כדי לתחזק את גופם. ואם רק לפני שנים בודדות, הטיפול הייחודי היה נחלתם של יחידי סגולה ומקושרים בלבד, כיום, הוא הפך לזמין ונגיש עבור כולם.

פגשנו את אורן זיו, מטפל ותיק ומומחה בדיקור בלייזר, כדי להבין טוב יותר למי מתאים הטיפול, איך זה עובד – ואיך יכול להיות שעד היום עוד לא ניסינו אותו?

הדיקור הסיני נכנס ללב הקונצנזוס

דיקור סיני כיום נחשב לאחד הטיפולים היעילים לכאבים, ולא מדובר בטרנד חולף. שיטת הטיפול זמינה כיום דרך קופות החולים, בבתי חולים והיא מוכרת לצורך כיסוי בחברות הביטוח. בשנים האחרונות הדיקור הסיני נחקר בכלים אמפיריים ונמצא שוב ושוב כיעיל ביותר לטיפול בכאבים.

העובדה שהטיפול לא כרוך בנטילת תרופות או בתופעות לוואי מעניקה יתרון לדיקור הסיני על פני טיפולים אחרים. לא פלא, אם כן, שבמקביל לפופולריות של הדיקור ולמחקרים המתרבים בתחום, נכנסים גם פיתוחים טכנולוגיים המשלבים את תורת הדיקור עם טכנולוגיה מתקדמת. אחד מהפיתוחים הללו הוא הדיקור בלייזר.

 

עלות טיפול בודד (לא במסגרת סדרה) היא 320 שקל ומשכו כשעה, כולל משך האבחון. לקביעת אבחון במרפאת אורן זיו בקיבוץ גבעת חיים איחוד בעמק חפר – השאירו פרטים >>

תוצאות מהירות - הרבה מעבר ל"דיקור ללא מחט"

אורן זיו, מטפל מומחה ברפואה סינית עם ניסיון של מעל ל-20 שנה מספר כי אל הדיקור בלייזר נחשף כמעט במקרה, בגלל סיפור אישי: "הבת שלי, אז ילדה צעירה מאד, סבלה מכאבים עזים, אך במקביל חששה מאוד מהמחטים. ידעתי שהדיקור יעזור לה, אך החשש שלה ממחטים לא אפשר זאת. חיפשתי שיטות של דיקור ללא מחט, וכך נחשפתי לראשונה לדיקור בלייזר".

מהר מאד הוא גילה שמדובר בטיפול שעולה אפילו על הדיקור המסורתי במחטים. "התוצאות היו מדהימות. הטיפולים קצרים יותר, נדרשים פחות טיפולים, והתוצאות מהירות יותר. עם הזמן הרחבתי את השימוש בלייזר לכלל המטופלים, במקביל למחטים, או במקומן, והתגובות פשוט נהדרות".

כאדם חוקר מטבעו החל זיו לחקור את השימוש בלייזר, וזאת כדי לוודא כי שלום מטופליו, בהם גם ביתו, נשמר. "למדתי המון על הלייזר לפני שהתחלתי להשתמש בו. מדובר בלייזר בטווח תדרים מסוים בעוצמה נמוכה, כך שהוא אינו יכול להזיק לנו כלל, זה לייזר הרבה יותר בטוח מהלייזר של ניתוחי העיניים, למשל".

מתחילים באבחון מקיף ומדויק

אז האם בקרוב רובוטים עם זרוע לייזר יחליפו את המטפלים? השאלה הזו מצחיקה את זיו. "עדיין מדובר בדיקור", הוא מסביר. "צריך לדעת מה הנקודה המדויקת עליה יש להניח את הלייזר, להקשיב לגוף ולהבין את התגובות שלו, וכמובן, לדעת לאבחן נכון, כי אבחון מדויק הוא הבסיס לכל טיפול ברפואה הסינית".

ואכן, כל טיפול, בין אם הוא דיקור בלייזר, דיקור מסורתי או טיפול בצמחי מרפא, מתחיל באבחון, הכולל תשאול, בדיקה והקשבה לדופק כדי למצוא את מקור הבעיה. ברפואה הסינית, ובדיקור בלייזר בפרט, לא מטפלים בסימפטום, אלא מגיעים לשורש הבעיה ומטפלים בו, כדי לוודא שהבעיה לא תחזור תוך זמן קצר.

מהפכה בתחום הטיפול בכאבים

הקליניקה של אורן זיו ממוקמת בקיבוץ גבעת חיים איחוד בעמק חפר, ואליה מגיעים מדי יום מטופלים מכל רחבי הארץ. "מטופלים סיפרו לי שהם פשוט למדו לחיות עם הכאב", הוא אומר. "כלומר, יש לזה מחיר כבד – לא משחקים עם הילדים, לא יוצאים לטיולים ואף נמנעים מאירוע הדורש עמידה או הליכה. מדובר בפגיעה משמעותית באיכות החיים".

לדבריו, כאשר מטופלים מגלים אודות האפשרות לדיקור בלייזר, מדובר בלא פחות ממהפכה בחייהם. הטיפול יעיל בטיפול בכאבים והוא מומלץ על ידי רופאים קונבנציונליים.

"מחקרים רבים כבר הוכיחו את יעילות הטיפול בדיקור ובדיקור בלייזר", הוא אומר. "ברגע שיש אבחון נכון של הבעיה, שמאפשר לתת טיפול מתאים – אפשר להשיג הקלה משמעותית לאורך זמן, ולחזור לתפקוד מלא, לאיכות חיים, ללא תרופות, וללא תופעות לוואי".

כולנו אוזן: שילוב דיקור בלייזר עם רפואה אוריקולרית

זיו משלב בטיפולי הלייזר שלו גם רפואה אוריקולרית – המאפשר לאבחן, לאתר ולטפל בכל בעיה רפואית דרך האוזן. הרפואה האוריקולרית מאפשרת אבחון מדויק יותר וטיפול יעיל יותר, במיוחד בשילוב עם השימוש בלייזר.

"פעמים רבות במהלך תהליך האבחון המעמיק, מתברר שהבעיה האמיתית לא קשורה לסימפטום. למשל, מחלת כבד שגורמת לכאבי גב, או לחץ נפשי שגורם להפרעות בשינה. פעמים רבות גם בדיקות שגרתיות מקיפות לא יכולות לגלות את מה שנגלה באבחון האוריקולרי".

תוצאות מהירות בלי כאב ותופעות לוואי

לסיכום, אומר זיו: "ברגע שמסתכלים על הגוף כמכלול, ולא כאוסף איברים שאינם קשורים, אפשר להגיע לאבחון כולל ושלם – ואז לטפל בבעיה ביעילות. מנסיוני, הדיקור בלייזר יעיל מאוד במקרים אלה, ולרוב השיפור מתחיל כבר אחרי כמה טיפולים. אין כאב בטיפול, אין תופעות לוואי, ויש תוצאות, אפילו תוצאות מהירות".

עלות טיפול בודד (לא במסגרת סדרה) היא 320 שקל ומשכו כשעה, כולל משך האבחון. לקביעת אבחון במרפאת אורן זיו בקיבוץ גבעת חיים איחוד בעמק חפר – השאירו פרטים >>

אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"