כדאי לדעת

"מי שמוכן לחשוף את העסק שלו, יכול להגיע ללידים מדויקים וחמים יותר"

בעלי עסק משקיעים בקידום באמצעות גוגל, ברשתות החברתיות או באתרי התוכן, אך פעמים רבות הם מגלים שלמרות המאמצים, הזמן והכסף הרב שהוציאו – הלידים שהם מקבלים אינם איכותיים ולא תורמים להגדלת ההכנסות. "אנחנו מייצרים כתבה עיתונאית איכותית – כזו שהגולש באמת מתחבר אליה ויכול להשאיר בה פרטים ממקום של ביטחון וסקרנות", מסביר יהונתן לייבוביץ', מנהל פיתוח עסקי בסוכנות הדיגיטל הוותיקה מרקטיזם

יהונתן לייבוביץ', מנהל פיתוח עסקי בחברת מרקטיזם

קמפיינים פרסומיים שנועדו להניב לבעלי עסקים לידים איכותיים, שיובילו לעסקאות מוצלחות – נפוצים מאוד בישראל. אך בעלי עסקים רבים שניסו את השיטה, גילו שהתוצאות לא היו טובות מספיק. בחלק מהמקרים בעלי עסקים מדווחים על קמפיין שלא מצליח לייצר עניין ולמשוך אליו מספיק לקוחות, ובמקרים אחרים הקמפיין מושך תשומת לב, אך רוב הלידים שהוא מייצר "נזרקים לפח" ולא מובילים לסגירת עסקאות. כך או כך, בעלי העסק נותרים מתוסכלים, לאחר שהשקיעו זמן וכסף רב בקמפיין אשר לא תרם להגדלת הכנסותיהם.

"הגולשים כיום מוצפים בתוכן שיווקי מכל הכיוונים, וכבר קשה להם להבדיל בין המפרסמים השונים. כשהכתבה שלך, הקרייאטיבים שלך והקמפיינים שלך נראים בדיוק כמו 1,000 אחרים שמציפים את המדיה, אין סיבה שהקורא יזכור דווקא אותך וירצה לפנות אליך", אומר יהונתן לייבוביץ', מנהל פיתוח עסקי בסוכנות הדיגיטל מרקטיזם. 

"יש מעט מאוד גופים בישראל שיודעים לייצר ערך אמיתי ללקוחות שלהם – כשמדובר ביצירת לידים מכתבות עיתונאיות, מרבית בעלי העסקים שכבר ניסו את הערוץ הזה לרוב בזבזו את הזמן והכסף שלהם בצורה פחות אפקטיבית. הם מגיעים קטני אמונה, מותשים משיחות עם לידים קרים ואחרי בזבוז של משאבים רבים. מה שהם לא יודעים הוא שפעמים רבות הלידים שאפשר לייצר מכתבות עיתונאיות יכולים להיות זולים יותר ואפקטיביים יותר מהלידים שהם מייצרים דרך פייסבוק לדוגמה".

"כדי לבלוט צריך הרבה ידע וניסיון"

"הדרך לבלוט במדיה ולהגיע לקהלים מדויקים דורשת ידע, ניסיון ומערך הולם של אנשי מקצוע, שיתמכו במהות המזוקקת של לקוח הקצה, אותה אנחנו מציגים בכתבה", מסביר לייבוביץ'. "תהליך העבודה אצלנו משלב תחקיר מקצועי ומעמיק, שאלון, ראיון עומק, תמלול, עריכה לשונית וכתיבה על ידי צוות עיתונאים. זה תהליך קפדני שהוא ייחודי לנו, והוא חלק אינטגרלי מתהליך הקמת הקמפיין".

מדובר בתהליך שדורש מהלקוח מעט יותר ירידה לעומק. איך זה משרת אותו?
"נסביר את זה באמצעות דוגמה. יכולים להיכנס לפה 10 לקוחות שעוסקים באסתטיקה רפואית. על פניו הם עושים בדיוק את אותו הדבר, אבל כאשר משוחחים איתם לעומק מבינים שכל עסק הוא שונה, ולכל עסק יש סיפור אחר לגמרי. באמצעות הכניסה לעובי הקורה, אנחנו נמצא מה מייחד כל אחד מהם – ובסופו של דבר, זה ישרת את העסק שלהם בצורה הטובה ביותר. 

"כשאנחנו מבינים את העסק של הלקוח היטב, זה עוזר לנו לייצר כתבה שמפרקת התנגדויות נפוצות הלקוח מתמודד איתן ביום יום בשיחות מכירה מול הלקוחות שלו. אנחנו רואים בבירור שזה עושה חיים קלים יותר לאנשי המכירות, מונע את השחיקה שלהם ומסייע להם לסגור עסקאות באחוזים גבוהים יותר. כשמייצרים תוכן עמוק ואמיתי, יוצרים קשר אותנטי ומשכנע עם לקוחות פוטנציאליים – מה שמוביל ללידים איכותיים ורלוונטיים יותר".

ומה קורה אחרי שהכתבה מוכנה?

"אחרי שתהליך היצירה הושלם הקמפיין עולה לאוויר על ידי מנהלי קמפיינים ואנליסטים מהטובים בתחום, מפוצצים בניסיון, בעלי ראיה חדה וידע מעמיק – כאלו שיודעים לקחת את היצירה המוגמרת הזו ולשלב דרכה וסביבה את טכניקות הפרסום הכי מתקדמות ומדויקות, על מנת לייצר ממנה לידים איכותיים, חמים ורלוונטים. חברות ובעלי עסקים רוצים לייצר לעצמם מכונה משומנת ש"מאכילה" את מחלקת המכירות ומייצרת יציבות וצמיחה. אנחנו רואים הרבה לקוחות שנכנסים לפה ומקבלים בדיוק את זה."

"כשיש פיצוח לקמפיין – השמים הם הגבול"

יש הרבה עסקים שניסו את הערוץ הזה של כתבות ממומנות, והתאכזבו. איך הם יכולים להיות בטוחים שאיתכם זה יהיה אחרת?

"נכון, יש לקוחות שכבר ניסו קמפיין מהסוג הזה, וקיבלו לידים לא איכותיים או שהקמפיין שלהם נכשל. מהניסיון שלי, אני יכול להעיד שהתחום נעשה צפוף וקשה יותר, כי זה כבר לא ערוץ חדש. לכן, מה שקובע הם הניסיון והמומחיות. לא כל משרד דיגיטל מסוגל לבצע קמפיין כזה באיכות הנדרשת, והתחרות הקשה דורשת מאיתנו להשתפר כל הזמן – ולהיות היום טובים, חדשניים וחדים יותר מאתמול. 

"אנחנו הכי אמיתיים וכנים עם הלקוחות שלנו, ולכן לא נבטיח לעולם 100% הצלחה. אבל מי שבוחר בנו, יודע בוודאות שהוא הולך קדימה עם גוף שיודע ליצור ולפצח מהלכים ברמה הגבוהה ביותר, בעל הניסיון הרב ביותר ועם צוות של אנשים חריפים ומעטפת של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. באמצעות כתבות עיתונאיות, רבים מהלקוחות שלנו מצליחים לקבל לידים זולים יותר לעומת פייסבוק – ובאיכות גבוהה משמעותית. בשורה התחתונה, הקמפיינים שלנו מייצרים יותר מ-15 אלף לידים בחודש, ועם המספר הזה קשה להתווכח". 

ומה לגבי המחירים, באמת?

"אם יש לך תקציב פרסום של 3,000 שקל, כנראה לא נוכל לעזור. אבל גם לא צריך 'לשפוך' 30-40 אלף שקל על ההתחלה. אנחנו יכולים לייצר פיילוטים אפקטיביים שמביאים אלפי קוראים לכתבה גם בתקציב של 7,000 או 8,000 שקל, לבחון את הקמפיין ולראות שהוא עובד. ברגע שהקמפיין עובד, והוא מניב לעסק תוצאות אמיתיות – השמים הם הגבול".

העסק שלכם זקוק ללידים איכותיים? השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"