משפט

עורך הדין שעוזר לתושבי חיפה והקריות לקבל קצבת נכות

ישראלים רבים סובלים מכאבים, מחלות ובעיות רפואיות שפוגעות ביכולת שלהם לפרנס את עצמם ואת משפחתם. קצבת נכות של הביטוח הלאומי מיועדת בדיוק למקרים אלה – עם תשלומים של אלפי שקלים מדי חודש. משרד הבוטיק של עו"ד חביב חורי ייצג כבר מאות מקרים כאלה בהצלחה, ומסביר מה כדאי לעשות גם כאשר נראה כי הדרך חסומה

רעות, תושבת חיפה המגדלת שני ילדים מתחת לגיל 18, החלה לסבול לאחרונה מכאבי גב עזים – שפגעו ביכולת התפקוד שלה, והקשו עליה לפרנס את עצמה ואת משפחתה.

בעיה זו משותפת לרבים הסובלים מבעיות רפואיות מתמשכות, מחלות כרוניות, פציעות ועוד – הם מתקשים לעבוד, וכך השכר שלהם נפגע עקב קיצור שעות העבודה, ולעתים הם אף מפוטרים ומאבדים את מטה לחמם. מה שרבים מהם לא יודעים הוא שיש להם אפשרות לתבוע מביטוח לאומי קצבת אובדן כושר עבודה, והדבר נכון גם אם הם עדיין בגיל העבודה וגם לאחר היציאה לפנסיה.

"רעות התקשתה לעבוד, בגלל כאבי הגב", מספר עו"ד חביב חורי, בעל משרד המתמחה בדיני נזיקין, ביטוח לאומי ודיני עבודה. "כשהיא הגיעה אלינו גילינו שהיא סובלת מבעיות נוספות – כמו אנדומטריוזיס וליקויי שמיעה. הגשנו עבורה לביטוח לאומי תביעה לקבלת קצבת נכות כללית, ולאחר מאבק עיקש, בו ייצגנו אותה בכמה ועדות רפואיות, הצלחנו להשיג עבורה קצבה חודשית של 6,800 שקל, בנוסף לתשלום חד-פעמי של 78,000 שקל. הכספים הללו עוזרים לה להתמודד עם המצב".

מעוניינים להבין האם מגיעה לכם קצבת נכות?
אנא לחצו על קבוצת גילכם:​

* השירות ניתן רק באזור חיפה והקריות

"אנשים לא יודעים שמגיע להם כסף"​

עו"ד חורי מסביר כי "בתקופה האחרונה, בין היתר בעקבות התחלואה הנרחבת בקורונה, מספר התביעות שהוגשו לביטוח לאומי עלה במידה ניכרת. עם זאת, ישראלים רבים עדיין לא מכירים את הזכויות שלהם, ולא יודעים שמצבים רפואיים רבים יכולים לזכות אותם בקצבת נכות – ששווה להם הרבה כסף".

לדברי עו"ד חורי, גובה קצבת הנכות הבסיסית הוא 1,900 עד 3,300 שקל בחודש, לפני תוספות שונות. "חשוב לדעת שאפשר להגיש בקשה לקצבת נכות עד גיל 62 לנשים ו-67 לגברים, גם אם כבר יצאתם לפנסיה מוקדמת, או לא עובדים בגלל הבעיה הרפואית. רק ברגע שמתחילים לקבל קצבת זקנה, כבר אי אפשר לקבל גם קצבת נכות.

"מי שמקבל פנסיה או שכר בגובה של עד 6,000 שקל בחודש – יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית, בהתאם לקביעה של הוועדה הרפואית, ולרמת הפגיעה ביכולת שלו להשתכר, בגלל הנכות או הוועדה הרפואית. אם דרגת הנכות גבוהה, או שיש אנשים נוספים שתלויים במקבל הקצבה – יינתנו עליה תוספות. במידה וכבר הגעתם לגיל בו משולמת קצבת זקנה – תקבלו אמנם רק אחת משתי הקצבאות, אבל את הגבוהה יותר מביניהן".

שיעורי הצלחה גבוהים​

לעו"ד חורי 10 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ייצג מאות לקוחות – כולל מקרים מורכבים. "מהניסיון שלי גיליתי שאנשים רבים חושבים שהבעיה שלהם לא מצדיקה פנייה לביטוח לאומי, אבל חשוב לדעת שאם יש כמה בעיות רפואיות במקביל – למשל, מחלות כמו סכרת, סרטן או פרקינסון, בעיות אורתופדיות בגב ובברכיים, בעיות אף אוזן גרון, מחלות נפש ופגיעות שונות – בהחלט יש סיכוי לקבל מביטוח לאומי קצבת נכות, וחבל לוותר.

"לכן, ללקוחות שלי אני אומר שגם אם יש להם בעיה בריאותית עיקרית אחת שפוגעת בהם, וגם אם הם סובלים מכמה וכמה בעיות שמצטברות עם השנים – כל עוד זה פוגע ביכולת שלהם לעבוד ולהתפרנס, הם יכולים להיות זכאים לקצבה. לשמחתי, שיעורי ההצלחה שלנו בהשגת קצבאות ללקוחות הם גבוהים".

לבנות תיק רפואי מקיף​

"המשרד שלנו הוא משרד בוטיק, שמלווה כל לקוח לכל אורך התהליך ומייעץ לו מה הבחירה הנכונה ביותר בכל שלב", מוסיף עו"ד חורי. "ליווי והכנה מראש הם קריטיים במיוחד כשמגיעים לוועדה הרפואית, כדי שכל הבעיות הרפואיות יעלו בדיון והוועדה תקבל החלטה שמבוססת על כל המידע הרלוונטי.

"חשוב גם להגיע לוועדה עם תיק רפואי מקיף ככל האפשר, ואנחנו יודעים לאילו רופאים מומחים ובדיקות להפנות כל לקוח – כדי שחומרת המצב שלו תהיה ברורה לכל מי שיעיף מבט בתיק. גם הייצוג שלנו בוועדה הוא ברמה הגבוהה ביותר – הודות לניסיון ולידע שנרכש בשנות פעילות רבות מול ביטוח לאומי".

מעוניינים להבין האם מגיעה לכם קצבת נכות?
אנא לחצו על קבוצת גילכם:​

* השירות ניתן רק באזור חיפה והקריות

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"