אתם או בן משפחתכם חולים בדמנציה או אלצהיימר? כדאי שתבדקו את הזכויות המגיעות לכם!

אלצהיימר ודמנציה הן מחלות לא פשוטות בכלל שגורמות לחולה להיות תלוי לחלוטין בזולת ומביאות עימן הוצאות כלכליות גבוהות. חשוב לדעת שבמקרים רבים מגיעות לכם זכויות שונות ופיצוי כספי שיתכן ואינכם מודעים אליהם כלל.

עו"ד מאיר הילל-טבול, בעלים ומייסד משרד עורכי דין גוטנמכר הילל-טובל

זה מתחיל מרגעי בלבול קל, שכחה של מספר פרטים, ירידה בזיכרון.. אז עוד קשה לזהות שזוהי מחלה. עד שיום אחד מגיעה ההכרה – מדובר בדמנציה או אלצהיימר.

חייו של חולה אלצהיימר ושל בני משפחתו הופכים לא פשוטים. לחולה יש פגיעה בזיכרון ורוב הזמן הוא לא מודע למתרחש סביבו. מעבר לטיפולים במחלה עצמה, הוא הופך תלותי וזקוק להשגחה מתמדת. הטיפול כרוך בהוצאות גבוהות שמכבידות והופכות לנטל כלכלי על המשפחה. במקרים רבים החולים באלצהיימר או בדמנציה כלל אינם מודעים לכך שהם סובלים מהמחלה ולכן חשוב שבני המשפחה ששמים לב לתסמינים יכנסו לתמונה בכדי לממש את הזכויות המגיעות לחולה אשר מבוטח בביטוח הסיעודי מול חברות הביטוח

עורך הדין מאיר הילל ממשרד גונטמכר הילל טבול, המתמחה בתחום, מרחיב: "רבים לא מודעים לכך שפרט לגמלת הסיעוד באמצעות ביטוח לאומי, נכון להיום, כמעט לכל אחד יש כיסוי גם דרך קופת החולים או דרך ביטוח פרטי. "הייחוד בתביעות אלה הוא שבדרך כלל הפונים הם בני משפחתם של החולים וחשוב מיד כשמזהים ירידה משמעותית בתפקוד, לפנות לעורך דין מתמחה בתחום, עוד בשלבים הראשונים, בכדי לא לפספס את הזכויות המגיעות לכם."

למעבר לשאלון קצר לבדיקת זכויותיכם לקבלת פיצוי בשל אלצהיימר או דמנציה

אנא בחרו את התשובה המתאימה:
* השירות זמין עבור מבוטח בביטוח הסיעודי פרטי / ביטוח סיעודי של קופת חולים בלבד

קצבאות חודשיות וחסכון כספי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים

"פנייה שמגיעה בזמן וטיפול נכון יכול לזכות את החולה ומשפחתו בקצבאות קבועות שיכולות להגיע אפילו למאות אלפי שקלים", אומר לנו הילל ומציין מקרה אחד לדוגמא:
"ר.מ מתל אביב, בן 78. הוא סבל מתסמינים של מחלת הדמנציה (שכחה, בלבול ועוד). בתו המודאגת פנתה אלינו לבחינת זכויותיו. זיהינו שמדובר ככל הנראה במחלת דמנציה. הפנינו אותו לבדיקות ופעלנו למימוש זכויותיו. דאגנו לפנות לביטוח הסיעודי שהיה לו באמצעות קופת חולים וזיהינו שיש לו גם ביטוח סיעודי נוסף, מכיוון שהוא גמלאי של צה"ל. הצלחנו להשיג קצבה חודשית קבועה בגובה 4,500 ש"ח מהביטוח הסיעודי של קופת החולים, ובנוסף עוד קצבה קבועה של 4,000 ₪ מהפוליסה הסיעודית הנוספת. בסופו של דבר השגנו לר.מ. קצבאות בגובה של כ-510 אלף ש"ח.

גם היורשים יכולים לקבל פיצוי

עוד נתון חשוב ומשמעותי שצריך לדעת הוא שגם ליורשים של החולה מגיע פיצוי במידה והחולה לא מימש את זכאותו בחייו.

"א.מ, בן 41 פנה אלינו לאחר שסבו נפטר בגיל 87 לאחר שסבל מדמנציה. מכיוון שלא מימש את זכויותיו עוד בימי חייו, פנינו בשם היורשים לחברת הביטוח שביטחה אותו לכיסוי מצב סיעודי באמצעות קופת החולים מהתיעוד הרפואי הבנו שהסב סבל במשך שנים מהמחלה וטופל על ידי המשפחה המורחבת. השגנו עבור היורשים קצבת סיעוד רטרואקטיבית עבור 3 השנים טרם פטירתו בסך 198 אלף ש"ח

למה חשוב שגורם מקצועי ייכנס לתמונה?

למשרד גונטמכר הילל טבול ניסיון ארוך שנים, ושיעורי הצלחה גבוהים, בליווי ובייצוג של חולי אלצהיימר ודמנציה בפני חברות הביטח הסיעודי. כל מקרה נבחן באופן מקיף ומעמיק, כך שלבדיקות הרפואיות מגיעים הלקוחות מוכנים, עם התייחסות לפרטים הקטנים שמשפיעים על גובה הקצבה.

"חשוב להבין כי פנייה פזיזה ולא מקצועית לחברת הביטוח, תביא במרבית המקרים לדחייה וכפועל יוצא להליך ערעור שעלול להימשך חודשים רבים", מדגיש עו"ד הילל. "כאמור, במהלך התקופה הזו, הוצאות הטיפול בחולים גדולות מאוד ומקשות מבחינה כלכלית על המשפחה שנאלצת לממן בשלבים את כל הטיפול. לכן, בכדי למנוע מצב של נטל כלכלי חשוב לפנות עוד בתחילת הדרך, לפני הפנייה הראשונית, לחברת הביטוח. פנייה לא מסודרת שנדחתה ולאחר מכן תוגש שוב על ידי עורך דין, גם אם תתקבל, עדיין מועד הזכאות יהיה מאוחר יותר, כך שתהיה פגיעה בפיצוי"

למעבר לשאלון קצר לבדיקת זכויותיכם לקבלת פיצוי בשל אלצהיימר או דמנציה

אנא בחרו את התשובה המתאימה:

* השירות זמין עבור מבוטח בביטוח הסיעודי פרטי / ביטוח סיעודי של קופת חולים בלבד

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"