בריאות ולייף סטייל

מכריע בין חיים למוות: עשרות אלפי מנויים כבר הצטרפו לשירות מרחוק של שחל

אנשים רבים שעוברים אירוע לב לא תמיד מבינים זאת בזמן אמת, ולא ממהרים להגיע לבית חולים – אבל האיחור עלול לעלות להם בנזק בלתי הפיך ללב או אפילו בחייהם. שירותי הרפואה מרחוק של שחל מאפשרים לאבחן את הסימפטומים לפני שההתקף מחמיר באמצעות טכנולוגיות חדשניות. "ב-88% מהפניות אנו פותרים את הבעיה ומבצעים א.ק.ג מרחוק, ובשאר המקרים נשלח ניידת בזמן המהיר ביותר. כאשר מדובר באירוע לב זמן התגובה הוא קריטי – ועלול להכריע בין חיים ומוות"

איך מתחיל אירוע לב? רוב האנשים חושבים שמדובר בכאב חזק ופתאומי מאוד הממוקד באזור הלב – אך זה לא תמיד נכון. האמת היא שבחלק מהמקרים הסימנים להתקף הלב מתחילים אפילו עד שבועיים לפני ההתקף עצמו – וכוללים, מלבד כאב בחזה, תופעות כמו בחילות, צרבת וכאבי בטן. גם מי שסובלים ממחלת לב ידועה, לא תמיד מבינים שהם כבר בעיצומו של התקף לב – ועלולים להגיע לטיפול רפואי באיחור.

"בחלק מהמקרים אנשים שלוקים בהתקף לב מתים עוד לפני שהם מספיקים להגיע לבית החולים", מסבירים בחברת שחל, המציעה שירות רפואה מרחוק המותאם לבעלי סיכון לאירוע לבבי. "מרגע שמתחיל התקף לב, אספקת הדם לאיברים חיוניים נפגעת – כך שאם לא מקבלים את הטיפול הנכון בזמן, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך. המטרה של השירות שלנו היא לאבחן את הסימפטומים בזמן, לפני שההתקף מחמיר, ולפעמים אפילו עוד לפני שהחולה עצמו מבין שיש כאן אירוע חמור". 

העובדה כי מדובר במוקד ייעודי לבעלי סיכון לאירוע לב, עם הידע והניסיון הנדרשים, שפתוח 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע – מקלה מאוד על המנויים ליצור קשר גם כשעולה החשש הקל ביותר. 

"ב-88% מהפניות אנו פותרים את הבעיה מרחוק – ובשאר המקרים, אנשי המוקד יוודאו שהמטופל יקבל באופן מיידי טיפול מציל חיים. גם כשהוא מגיע לבית החולים, המידע על מצבו כבר עומד לרשות הרופאים – במקום להתחיל בתהליך אבחנה ארוך", הם מסבירים. 

"לי זה לא יקרה"

מחלות לב הן גורם התמותה השני בהיקפו בישראל, אחרי מחלת הסרטן, וישנן אוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה אף יותר. "מי שאחד ההורים שלו לפחות חלה במחלת לב לפני גיל 50, נמצא בסיכון מוגבר ב-136% ביחס לשאר הציבור", אומרים בשחל. 

"גם אנשים שמתגוררים לבדם, נמצאים בסיכון של 30% יותר למחלות לב ושבץ מוחי. בנוסף, 36% מאירועי הלב, הם אירוע חוזר – כלומר, האדם כבר לקה לפני כן באירוע לב".

למרות הנתונים המטרידים הללו, רבים מסתובבים עם תחושת "לי זה לא יקרה". בשחל מסבירים כי מדובר בתחושה שאין לה גיבוי במציאות. "אירוע לב יכול לקרות לכל אחד, בכל רגע נתון. יש אנשים שמתחילים לסבול מכאב פיזי, אבל לא מודעים לחומרת המצב, ודוחים את הביקור אצל הרופא. כשהכאב מתגבר הם לא רוצים להגיע למיון, וכך מחמירים את הנזק".

המכשור המתקדם של שחל: Smartheart מכשיר א.ק.ג נייד פורץ דרך, לחצן מצוקה נייד ומד לחץ משדר

"עשרות אלפי מנויים שחיים בראש שקט"

הבשורות הטובות הן שהידע והטכנולוגיה שנצברו עד כה בתחום רפואת הלב מסייעים בהצלת חיים, ומפחיתים את המרכיבים הלא צפויים באירועים לבביים. "מודעות לסכנה מאפשרת להיערך בהתאם על ידי מעקב רפואי ושימוש במכשור רפואי מתקדם, והכי טוב – שילוב של השניים. בעזרת חבילת טריפל סייף החבילה המשדרת שלנו, הכוללת אק"ג ביתי, מד לחץ דם ולחצן מצוקה – ניתן לבצע אבחון ראשוני בבית ולמנוע אסון. לאורך השנים הצטרפו לשירות שלנו כעשרות אלפי מנויים. הסיבה לפופולאריות של השירות היא שהוא מעניק לאנשים אפשרות לחיות בראש רגוע ושקט כי הם יודעים שאם יקרה להם משהו, מישהו ידע לעזור להם – גם מרחוק", מסבירים בשחל.

מבצע מיוחד למצטרפים חדשים למנוי שחל עד 31.12.22 - חבילה שיכולה להציל חיים: אק"ג smartheart, מד לחץ דם משדר ולחצן שחל נייד במתנה >>>
מצטרפים חדשים למנוי שחל נהנים מהטבה מיוחדת - לחצן שחל נייד מתנה למצטרפים
*מותנה בהצטרפות למינוי שחל וקניית מכשיר אק"ג Smartheart
לפרטים נוספים והצטרפות למנוי של שחל
השאירו פרטים >>>

**עכשיו חודש ראשון חינם
למצטרפים חדשים**

* לצורך הגנה על פרטיותכם - לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

איך אפשר לעזור מרחוק למישהו שנמצא במצוקה?

"כאשר מנוי חש ברע וחש בשינוי במצבו הרפואי הוא מתקשר למוקד הרפואי של שחל. באמצעות טכנולוגיה חדשנית, הוא מעביר שידור א.ק.ג, שמתקבל במוקד תוך שניות. לאחר מכן, נציגי הצוות הרפואי מפענחים את התוצאות, משווים לנתונים קודמים ומייעצים כיצד לפעול. ב-88% מהמקרים ניתן מענה באמצעות מעקב וטיפול מרחוק, ללא הזנקת ניידת.

"מדובר בעזרה קריטית למנויים עצמם, אבל לא רק – גם ילדים להורים מבוגרים רוצים לדעת שברגע של מצוקה יהיה מי שיוכל להעניק להוריהם עזרה מיידית". 

"155 דקות שהן הבדל בין חיים למוות"

בשחל מסבירים כי במקרה של אירוע לב ישנה חשיבות גבוהה מאוד לזמן התגובה. "לפי הסטטיסטיקות מטופל שנמצא באירוע לב חריף יקבל טיפול בתוך 260 דקות – מרגע הופעת התלונות ועד קבלתו בבית חולים. לעומת זאת, כשמדובר במנויים של שחל אנחנו מדברים על 105 דקות. כלומר, 155 דקות נחסכות, וכאשר מדובר באירוע לב זמן התגובה הוא קריטי – ויכול להכריע בין חיים ומוות"

"בהתקף לב יש חלון זמן קצר מאוד, של שעות ספורות. אם הטיפול ניתן בתוך 3-4 שעות, אפשר להציל את רוב יכולת התפקוד של שרירי הלב. אם עובר זמן רב יותר, 5 שעות ומעלה, כבר נגרם להם נזק משמעותי", הם מסבירים.

"שחל הצילו אותי, לא פעם ולא פעמיים"

שלמה בלטמן, מכיר היטב את הלחץ שמגיע עם הופעת הסימפטומים. "לא פעם ולא פעמיים שחל הצילה אותי", מספר בלטמן. "ניידת הגיעה, בדק אותי רופא, עשו לי בדיקות דם במקום, אק"ג, כל מה שצריך. פעמיים גם פינו אותי לאיכילוב, ונשארו איתי עד שנתנו לי מיטה".

גם צבי היילינגר מספר כי העזרה שקיבל חסכה זמן יקר בטיפול בו. "בשיחה קצרה נענו והגיעו אלי, או שהדריכו אותי מה לעשות. מיד כשהתקשרתי קראו בשם שלי. כלומר, הם ידעו בדיוק עם מי הם מדברים והדריכו אותי בכל השלבים בלי לעזוב אותי לרגע"

"200 אלף פניות בשנה"

בחברה מסבירים כי הסכנה לבזבוז זמן גדולה עוד יותר בקרב אנשים שחיים בגפם. "אנחנו יודעים שאנשים מבוגרים, במיוחד כאלה שחיים לבד או עם בן זוג מבוגר שלא יכול לסייע להם, לא רוצים להטריח אף אחד. הם לא יתקשרו לבן או לבת שלהם באמצע הלילה עם תסמין מוזר, אבל לא יישנו כל הלילה מרוב דאגה. 

"אנשים כאלה שמצטרפים לשירות מדווחים על הקלה עצומה כי יש להם למי לפנות, אפילו כאשר עולה החשש הקל ביותר. הם לא צריכים לרוץ לבית החולים ולעמוד שעות בתורים, אלא יכולים להתייעץ עם מומחה בשיחת טלפון מהירה. במוקד מופיעה ההיסטוריה הרפואית של המנוי, ובהתאם למדדים ולהיסטוריה הרפואית, ניתן להמליץ למטופל כיצד לפעול ומה לעשות. זה נותן להם ביטחון ומשפר את איכות החיים שלהם גם בשגרה". 

 עבור מי שנמצא בסיכון גבוה יותר, השירות מרחוק מסייע להפחתת מפלס החרדה והלחץ ביום-יום. "מי שיודעים שהם בקבוצת סיכון, הרבה פעמים חוששים מאוד מהרגע שבו מה שקרה להורים שלהם, יקרה גם להם, או שיגיע התקף והם יהיו לבד בבית ואיש לא יעזור להם", אומרים בשחל. 

"איתנו, הם יודעים שהם לא בודדים, ובמרחק שיחה אחת בלבד, מחכה העזרה שהם צריכים. ואכן, כל שנה אנחנו מקבלים כ-200 אלף פניות למוקד, מה שמראה עד כמה הוא נחוץ".

מבצע מיוחד למצטרפים חדשים למנוי שחל עד 31.12.22 - חבילה מצילת חיים: אק"ג smartheart, מד לחץ דם משדר ולחצן שחל נייד במתנה >>>
מצטרפים חדשים למנוי שחל נהנים מהטבה מיוחדת - לחצן שחל נייד מתנה למצטרפים
*מותנה בהצטרפות למינוי שחל וקניית מכשיר אק"ג Smartheart

**עכשיו חודש ראשון חינם למצטרפים חדשים**

מעוניינים בשירות מרחוק של שחל? השאירו פרטים >>> >>>

* לצורך הגנה על פרטיותכם - לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

 

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות לא מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה


אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"