בריאות ולייף סטייל

עבר אירוע מוחי ולא ידע שמגיע לו פיצוי של 89,000 שקל

עשרות אלפי ישראלים עוברים שבץ מדי שנה, ורבים מהם סובלים לאחר מכן מבעיות בריאות קשות שפוגעות בשגרה וביכולת שלהם להתפרנס. ש' שנעזר במומחים של חברת "זכותי" קיבל פיצוי של 89,000 ₪ ובנוסף גם פטור ממס הכנסה.

מדי שנה, כ-15 מיליון איש ברחבי העולם עוברים אירוע מוחי (שבץ). למרבה הצער, רק שליש מהם מחלימים. שליש מהלוקים בשבץ הולכים לעולמם, ואילו שליש נוסף – כ-5 מיליון איש בשנה – נותרים מוגבלים לצמיתות. בישראל, סובלים מהבעיה עשרות אלפי אנשים מדי שנה, בין היתר על רקע לחץ דם גבוה, עישון ועוד.

בחברת "זכותי", המומחים לזכויות רפואיות, מסבירים כי אדם שתפקודו היומי הידרדר לאחר השבץ, או שההכנסה שלו ויכולתו לעבוד נפגעו, יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית, ולקבל קצבה חודשית בגובה 2,000 עד כ- 6,000 שקלים – בין אם הוא שכיר או עצמאי.

שילוב עם מצב רפואי אחר כמו סכרת, סרטן או פרקינסון, יכול להקנות לו גם פטור ממס הכנסה – עד הכנסה בגובה של 600,000 ש"ח בשנה, וגם קצבאות נוספות כגון שירותים מיוחדים (שר"מ), ניידות או כספים מהותיים מחברת הביטוח. עם זאת, רבים כלל אינם מודעים לכך ולא פונים לקבל את ההטבות המגיעות להם לפי חוק.

עברתם אירוע מוחי? לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:

"שבץ יכול להיחשב תאונת עבודה"

אחת מהזכויות המשמעותיות שרבים לא מכירים, היא הזכות להכרה כנפגע תאונת עבודה, במידה ויש קשר בין האירוע המוחי למקום העבודה. למשל, אחרי הודעה על פיטורים, זימון לשימוע, בעיה פיזית שנוצרה או ויכוח בין עובדים.

"אם השבץ התרחש זמן סביר אחרי המקרה ואם אכן מצליחים להוכיח את הקשר בין השבץ לעבודה, אפשר לקבל הכרה כנפגע עבודה – ובהתאם לכך, לקבל קצבה על פי גובה שכר הברוטו של החולה", מסבירים המומחים במחלקה המקצועית של "זכותי", המורכבת מאנשי מקצוע מובילים וביניהם מנהלת מקצועית שעבדה בביטוח לאומי 11 שנים ורופא ראשי שישב בוועדות ערר כ-32 שנים.

כך למשל היה במקרה של ש', שנעזר במומחים של "זכותי". "ש' היה בעבודה כשפרץ ויכוח חריף בינו לבין עובד אחר. הוא הרגיש לא טוב, ועבר אירוע מוחי. רק לאחר שפנה ל"זכותי", החברה השיגה עבורו הכרה כנכה עבודה. הוא כלל לא ידע שמגיע לו מענק חד פעמי של 89 אלף שקל, וכן פטור ממס לתקופה של שנה וחצי – שחסך לו עשרות אלפי שקלים".

"חשוב להדגיש כי לא מדובר רק באירועים שהתרחשו במקום העבודה ובזמן העבודה. כדוגמה, אישה שהיתה בביתה בזמן שקיבלה שיחת טלפון וזומנה לשימוע, וביום למחרת עברה אירוע מוחי – עשויה להיות מוכרת כנפגעת עבודה", מדגישים בחברה.

לא מדלגים על הביטוח הפרטי

בחברה מסבירים כי בזמן שבץ, תפקוד המוח נפגע בשל הפרעה באספקת הדם וכי שבץ הוא הגורם העיקרי לנכות בקרב מבוגרים. אי לכך, הסובלים ממנו זכאים להטבות שונות מהמדינה שיכולות להסתכם במאות אלפי שקלים לשנה.

"הפגיעה עלולה לגרום לשיתוק חלקי או מלא, עקימות בפנים, קושי בדיבור והבנת דיור, וגם פגיעה בראייה. תופעות נוספות כוללות כאבי ראש עזים, סחרחורת ואיבוד שיווי משקל", מסביר רופא החברה.

ומסתבר כי חשוב לערוך בירור מקיף לא רק לגבי זכויות שמגיעות למי שעבר אירוע מוחי מהמדינה. "אם אתם או מישהו מיקיריכם עבר אירוע מוחי, חשוב מאוד לבדוק את הכיסוי הביטוחי בפוליסות ביטוח פרטיות – כי יכול להיות שמגיע לכם פיצוי", אומרת גילת אבידן, מנהלת תחום הביטוח בחברת "זכותי".

מדובר למשל, בפוליסות המכסות מחלות קשות, או אובדן כושר עבודה – במקרה שבו השבץ פגע ביכולת העבודה של המטופל. "מי שמתקשה לעבוד אחרי אירוע מוחי, יכול להגיש תביעה לאובדן כושר עבודה – גם לאחר המקרה, כך שאנו ממליצים לבדוק כל מקרה לגופו".

מיליארדי שקלים ב-17 שנות פעילות

"ב-17 שנות פעילות, הצלחנו להשיג ללקוחותינו מיליארדי שקלים – הודות לצוות מקצועי ומנוסה שמכיר מבפנים את הביטוח הלאומי, הוועדות הרפואיות וחברות הביטוח", מסכמים ב"זכותי".
"היות שאנחנו מקבלים את שכרנו כאחוזים מתוך ההצלחה של הלקוח בתיק, האינטרסים שלנו זהים – ואם לא קיבלת אז לא שילמת!"

עברתם אירוע מוחי? לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"