הדרכון העולה: יותר ישראלים דורשים ומקבלים אזרחות אוסטרית

צאצאים של מי שחיו בגבולות אוסטריה? כך תוכלו לקבל את אחד הדרכונים החזקים בעולם וליהנות ממגורים, לימודים, טיולים ועבודה בכל רחבי אירופה + כניסה חופשית למאות מדינות בעולם. הזכאות לקבלת הדרכון האוסטרי הורחבה משמעותית לאחרונה והישראלים מנצלים את ההזדמנות.

מי שלפחות אחד מאבותיו הוא ממוצא אוסטרי בטח כבר שמע על התיקון לחוק האזרחות האוסטרי שנכנס לתוקף
ב 1.9.2020. תיקון זה מרחיב את הזכאות לקבלת אזרחות אוסטרית לצאצאים של כל מי שנרדף על ידי המפלגה הנאצית בשטחה של אוסטריה, כל מי שעזב את אוסטריה עוד לפני השתלטות הנאצים עקב רדיפה אנטישמית, ושורדי השואה שעזבו את אוסטריה לאחר מלחמת העולם השנייה. התיקון  פותח בפני ישראלים רבים אפשרות לקבלת דרכון אירופי על כל היתרונות הרבים הטמונים בכך. 

לבדיקה ראשונית ללא עלות לזכאותכם לדרכון אוסטרי, בחרו את קבוצת הגיל שלכם:

לדברי עו"ד מיכאל דקר ממשרד דקר, פקס, לוי, רוזנברג "התיקון החדש מזכה את צאצאיהם של יהודים שהתגוררו בשטחי אוסטריה, גם אם לא היו אזרחים אוסטריים, בין אם מדובר בילדים, נכדים, נינים וכו', באזרחות אוסטרית. למעשה מדובר בתיקון עוול היסטורי שנעשה ליהודים שנאלצו להימלט מאוסטריה בשל האנטישמיות ועליית השלטון הנאצי".  בין השאר, צאצאים רבים שלא היו זכאים לאזרחות עד לפני זמן קצר עקב סיבות טכניות (אבותיהם נשארו באוסטריה כפליטים / לא יכלו לעזוב את אוסטריה מסיבות בריאות כמה שנים לאחר סיום המלחמה) או מיסוגיניסטיות (סבתה / סבתה-רבה הייתה אזרחית אוסטריה, אבל בעלה לא היה – עד לתיקון, הזכאות לאזרחות עברה רק דרך מין זכר) יכולים לפנות ולקבל את הדרכון כעת.

משרד המתמחה בהשגת אזרחות אוסטרית

משרד דקר, פקס, לוי, ורוזנברג הוא בין משרדי עורכי דין הגירה המתקדמים בארץ, בעל מספר עובדים דוברי גרמנית וקשרים ענפים בקרב רשויות ההגירה האירופיות. לכן אין פלא שעורכי הדין של המשרד היו בין הראשונים ללמוד על השינויים האחרונים בחוקי ההגירה האוסטריים והגרמניים, ולהמליץ ללקוחות הזכאים על כך לפנות לקבל את הדרכון. עורך הדין מיכאל דקר אף נסע לאוסטריה על מנת ליצור קשרים שיסייעו בהליך ההגירה של הלקוחות וללמוד על החוק במקום. באמצעות טיפול זריז והכרת ההליך, לקוחות המשרד הזכאים יכולים לקבל את הדרכון בין שנה וחצי לשנתיים מהגשת הבקשה.

ניתן לשמור על כל אזרחות קיימת בנוסף על האוסטרית

האם כדי לקבל את האזרחות האוסטרית יש לוותר על הדרכון הישראלי?

"כלל לא", מסביר עו"ד דקר. "את האזרחות האוסטרית אפשר לקבל בלי צורך לוותר על אזרחות ישראליות או אזרחות זרה נוספת. בנוסף, גם חיילי צה"ל, או מי שסיימו את השירות הצבאי, יוכלו לקבל אזרחות [בניגוד למצב בעבר]".  

"להבדיל מאזרחות במדינות אחרות באירופה, אוסטריה לא דורשת את ידיעת השפה, וגם לא מגורים במדינה", מדגיש עו"ד מיכאל. "כל מה שדרוש הוא להוכיח שהמשפחה נמלטה מאוסטריה לאחר שנת 1933. הגשת הבקשה כרוכה באיתור והשגת מסמכים אישיים – מסמכים המאשרים שאחד מאבותיכם נמלט מאוסטריה בזמן זה, והקשר המשפחתי אל אותו אוסטרי. עם השלמת הליך איסוף המסמכים ניתן להגיש את הבקשה".

שינויים אפשריים בחקיקה

ישראלים אולי יתפלאו לשמוע, אבל אף מדינה לא רוצה שהדרכון שלה ישמש לטיולים ברחבי היבשת או יישמר במגירה "לכל מקרה". האוסטרים מעוניינים כמובן שצאצאי יהודי אוסטריה המקבלים את הדרכון יגיעו למדינה כדי לחיות, לעבוד ולתרום. בפורטוגל לדוגמא, אחרי כמה שנים בהן ישראלים כנים היו מצהירים בעת קבלת האזרחות שכל העסק הוא רק בשביל "דרכון אירופי" ואין להם שום כוונה אף לבקר במדינתם החדשה, החליטו לשנות את החוק ולחייב את המתאזרחים לחיות בפורטוגל על מנת לקבל את הדרכון. יש סיבה להניח ששינויים דומים ייקרו גם בגרמניה ובאוסטריה בעתיד, להפתעת כל מי שדחה את קבלת הדרכון ליום המחרת במשך שנים.

מי אינו זכאי לאזרחות?

"יש הרבה בלבול סביב האימפריה האוסטרו-הונגרית, שהקיפה שטחים רבים שכיום נמצאים במדינות אחרות. חשוב לדעת שלאזרחות האוסטרית זכאים רק צאצאים של מי שחיו בגבולות אוסטריה של היום, ולא באוסטרו-הונגריה הרחבה".

אתה צופה ביקוש גבוה לאזרחות אוסטרית?

"בוודאי. חשוב לזכור שהיא מקנה דרכון אירופי לכל דבר, בשל חברותה של אוסטריה באיחוד האירופי. מי שמחזיק באזרחות אוסטרית נהנה מזכויות בכל מדינות האיחוד, יכול להתגורר בהם בלי מגבלות, ללמוד ולעבוד. ויש גם בונוס, אפשרות כניסה לארה"ב בלי הוצאת ויזה מיוחדת. אני מאמין שבקרוב יהיה זרם בקשות גדול מאוד לאזרחות האוסטרית, ומי שיתחיל בהקדם האפשרי יהיה בראש התור, ולא ייתקע בצוואר הבקבוק בזמן שעוד ועוד ישראלים יקפצו על האופציה המפתה הזו".

משרד עו"ד דקר, פקס, לוי ורוזנברג מתמחה באזרחות זרה, הגירה, רילוקיישן ועוד, ומטפל מזה שנה באזרחות אוסטרית, עוד טרם התיקון לחוק. "העובדה שיש לנו בצוות דוברי גרמנית וגם נוטריונים לתרגום המסמכים, עוזרת לנו לטפל בכל התהליך תחת קורת גג אחת, בלי הצורך לפנות לגורמים חיצוניים ולבזבז עוד זמן וכסף", מסביר עו"ד דקר. "בנוסף, אנחנו מקפידים לשמור על קשר עם אנשי השגרירות האוסטרית, כך שקל לנו יותר לזרז תהליכים".

למה בעצם לא להתחיל את התהליך לבד?

"כמשרד שמטפל זה שנים בבקשות לאזרחות זרה, הגיעו אלינו לא מעט לקוחות שניסו לבצע את התהליך בעצמם, או דרך עו"ד שאין לו ניסיון בתחום, ונתקעו. זה תהליך ביורוקרטי ארוך ומסובך, צריך לדעת מה בדיוק לעשות בכל שלב; למלא את הטפסים בדרך הנכונה שלא תביא לסירוב, ועם מי לדבר כדי להאיץ את התהליכים במידת הצורך. אנחנו מאמינים שהיתרונות הרבים של אזרחות באיחוד האירופי, מצדיקים את הפנייה לאנשי מקצוע מנוסים".

לבדיקה ראשונית ללא עלות לזכאותכם לדרכון אוסטרי, בחרו את קבוצת הגיל שלכם:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"