בריאות ולייף סטייל

כשרפואה‌ ‌סינית‌ ‌פוגשת‌ ‌טכנולוגיה‌ ‌נולד‌ ‌הפתרון‌ ‌אמיתי‌ ‌לכאבים‌ ‌כרוניים‌

ישראלים הסובלים ממיגרנות, פריצות דיסק, פיברומיאלגיה, דלקות מפרקים וכאבים בגב, בצוואר ובכתפיים נדרשים לרוב לקחת תרופות תקופה ארוכה או לעבור ניתוח. נועם עזרא, מבכירי המטפלים ברפואה סינית בישראל, מסביר איך שילוב בין דיקור מסורתי לטכנולוגיה החדשה של פולסים אלקטרו-מגנטיים, מסייע בשיקום הרקמות הפגועות – ובשיכוך מיידי של הכאב.

ישראלים רבים סובלים מבעיות בריאות שפוגעות קשות בשגרת היומיום שלהם – אך לא מצליחים למצוא להן פתרון אמיתי לאורך זמן. מדובר באנשים שלאורך זמן, מתמודדים עם כאבים חזקים ומגבלות נוספות, אך נאלצים להסתפק בטיפול תרופתי – כלומר, עליהם לזכור לקחת את התרופה באופן קבוע, ולא פעם לסבול גם מתופעות הלוואי שלה. במקרים אחרים, הטיפול שמוצע להם הוא ניתוח – טיפול חודרני המלווה בסיכונים, ושנדרש זמן להחלים ממנו. 

"בעבודתי כמטפל בכאבים, אני פוגש אנשים עם מגוון בעיות בריאותיות – שהמשותף לכולם הוא הקושי למצוא פתרון אחת ולתמיד לבעיה", מספר נועם עזרא, מטפל בכיר ברפואה סינית ומנהל מקצועי של "מרפאת בנועם" לטיפול בכאב ושיקום אורתופדי. "מדובר למשל באנשים עם פריצות דיסק ובעיות אחרות בעמוד השדרה, כאבי ראש ומיגרנות, פיברומיאלגיה, דלקת מפרקים או גידים, כאבי גב, צוואר וכתפיים, פציעות ספורט, שחיקת סחוס ובעיות נוירולוגיות, וגם אנשים שסובלים מבעיות שמגיעות עם הגיל. 

"לכל אלה, חשוב לדעת שיש גישה אחרת לפתרון – המשלבת בין מזרח למערב, בין רפואה מסורתית לבין טכנולוגיה מתקדמת. זהו שילוב של טיפול ברפואה סינית, עם טיפול בפולסים אלקטרו-מגנטיים באמצעות מכשיר PEMF (שדה אלקטרו-מגנטי פועם). 

הטיפול כולל דיקור סיני, שבמשך אלפיים שנה מוכר כבעל יכולת לתמוך בתהליכים של החלמה ושיכוך כאבים, זאת, באמצעות השפעה על אזורים עצביים והשפעה על זרימת הדם ושחרור הורמונים שמשחררים כאבים. המרכיב השני, טיפול בפולסים אלקטרו-מגנטיים, נמצא במחקרים שונים, שנערכו בין היתר בנאס"א, כתורם לשיפור בתהליך הריפוי של רקמות פגועות, והקלה בכאבים".

"האצת ההחלמה והשיקום של האזור הפגוע"

נועם , המשמש ראש המגמה לרפואה סינית בקמפוס ברושים של אונ' ת"א ואף מעביר הדרכות בשיטת הפולסים האלקטרו-מגנטיים, מסביר כי באמצעות שילוב שתי השיטות הללו, "ניתן לקצר את פרק הזמן הדרוש עד שהמטופל מרגיש שמצבו משתפר, הכאב נחלש וטווחי התנועה משתפרים. התוצאות גם נשמרות לפרק זמן ארוך יותר, לעומת טיפולים אחרים".

לדבריו, הטיפול ב-PEMT מקל מאוד על הסובלים מכאבים כרוניים, ברוב המקרים. "הטיפול מתבצע באמצעות העברת אותות חשמליים – שעוברים דרך העצבים גם באופן טבעי – כדי לאזן את התדירות והעוצמה של האותות החשמליים באזורים הדלקתיים, הגורמים לכאב הכרוני. כך מתחיל תהליך הריפוי של הרקמה הפגועה. בנוסף להקלה על כאב, הטיפול גם מעודד שיקום של התאים, כולל תאי עצם ותאי סחוס, ומשפר את חילוף החומרים ברקמות פגועות. 

"כתוצאה מכל אלה, מואץ תהליך ההחלמה והשיקום של האזור הפגוע, הכאבים יורדים במידה ניכרת, וטווח התנועה גדל מחדש. ניתן להשתמש בטיפול זה במקום טיפול תרופתי, לצורך הפחתת כאבים. בנוסף, כשמדובר  בתופעות כואבות שקשה לפתור באמצעים אחרים – נוירופתיה סוכרתית, נזקים שנגרמו מתרופות, וכן טריג׳מנל נוראלוג׳י (תסמונת העצב המשולש) לאחר דלקת של עצב תחושתי – הטיפול המשלב פורמולות עשביות מתאימות, עם טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים מצליח להפחית את הכאב, ולמנוע צורך בתרופות".

מעוניינים בטיפול "בנועם" - שיטת הפולסים האלקטרו-מגנטיים? השאירו פרטים >>

הקלה מיידית בכאב

משך כל טיפול משולב הוא כ-30 עד 90 דקות, וכאמור, הוא משלב טכניקות דיקור שונות, ובהן אוריקולר ת'רפי (דיקור אוזן) ודיקור קרקפת, תוך שימוש בפורמולות עשביות מתאימות, עם טיפול פולסים אלקטרו-מגנטיים באמצעות מכשיר ה-PainFree. 

"טיפולי הדיקור מתאפיינים בכך שבתוך כמה שניות אפשר כבר להרגיש הקלה מיידית בכאב", מסביר נועם. "טיפול ה-PEMT מוסיף את האלמנט השיקומי לתהליך. הודות לשילוב הזה, בין הפחתת כאב לבין השיקום, נדרשים בממוצע 10 טיפולים בלבד לפתרון הבעיה, לעומת 20 טיפולים או יותר בסוגי טיפול אחרים".

"טיפולי הדיקור מתאפיינים בכך שבתוך כמה שניות אפשר כבר להרגיש הקלה מיידית בכאב" - נועם עזרא

זמינות גבוהה למטופלים

לכל מטופל מוצעת פגישת אבחון וייעוץ ללא עלות, בה נבנית תוכנית טיפולים אישית. "אנחנו מסתכלים על האדם כמכלול, ולא רק על הבעיות הגופניות שלו", מדגיש נועם. "חשוב גם לדעת שאת הטיפול שלנו ניתן לשלב עם כל טיפול אחר להקלה על כאב, וברוב המקרים, השילוב לא יפגע ביעילות – אלא יגביר אותה". 

נועם עצמו מבצע באופן אישי את רוב הטיפולים, ומקפיד על זמינות טיפולים גבוהה. "נתקלתי באנשים שהמתינו חודשים ארוכים לטיפול בכאב שלהם, והחלטתי שאצלנו זה יהיה אחרת. הקליניקות פרוסות בכל רחבי הארץ, שעות העבודה מורחבות, ובנוסף, אחוזי ההצלחה הגבוהים – למשל, 80% בטיפול בפיברומיאלגיה, ו-85% בכאבי גב – פירושם שהמטופלים לא נשארים אצלנו חודשים על גבי חודשים. הבעיה שלהם נפתרת תוך טיפולים ספורים, ומתפנה מקום למטופלים חדשים".

מרפאת "בנועם" – טיפול בכאב ושיקום אורתופדי
רח' אלי הורוביץ 12, כפר סבא

מעוניינים בטיפול "בנועם" - שיטת הפולסים האלקטרו-מגנטיים? השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"