לימודים וקריירה

התשובה לליברמן: "הביקוש לקורס מורי דרך רק עולה"

למרות המלצת שר האוצר, אביגדור ליברמן, למורי הדרך ש"יחליפו מקצוע" – מסתבר שרבים עדיין שואפים לקבל תעודה ולהדריך תיירים מהארץ ומחו"ל בשבילי ישראל. "זה מקצוע ערכי וחשוב, עם מקום מרכזי בתרבות שלנו", אומרים ביד בן צבי, שם פועל אחד הקורסים האיכותיים ביותר בתחום

שר האוצר, אביגדור ליברמן, יעץ לאחרונה למורי הדרך להחליף מקצוע על רקע סגירת השמים והחשש מהתפשטות האומיקרון – אך מתברר שבשטח, הם לא מוותרים מהר כל כך על התשוקה שהצליחו להפוך לדרך חיים. "המקצוע שלנו קיים כבר אלפי שנים, גם למרגלים כנראה היה מורה דרך, גם למי שבא בעקבות ישו במאה הרביעית לספירה", אמרה מורת הדרך מיכל גרנות, בעלת ותק של 15 שנה, בתוכנית "סדר עולמי" עם ערד ניר, ששודרה ב-18 בדצמבר. 

לדברי גרנות בתוכנית, "מורה דרך לוקח אנשים ומחבר אותם למקום. מדינת ישראל לא מבינה מה הופקד בידיה מבחינת שלוש הדתות הגדולות בעולם. התיירים נמצאים כאן 12 חודשים בשנה לאורך כל השבוע, לא רק בסופי שבוע". 

ואכן, ביד בן צבי, מוסד מחקר, חינוך ותרבות שבין היתר אמון על הכשרת מורי דרך, מספרים כי "למרות שתיירות החוץ במצב עגום, ולמרות ההשמצות הפומביות של חברי הכנסת – אנשים ממשיכים למלא את הקורסים שלנו, כדי לעבוד במקצוע הזה. הם מבינים שמדובר במקצוע ערכי וחשוב, שיש לו מקום מרכזי בתרבות הישראלית". הקורס הבא של יד בן צבי, הצפוי להיפתח באפריל הקרוב, כבר החל להתמלא. "אם בשנה רגילה היינו פותחים שני קורסים, בשנה הראשונה לקורונה פתחנו שלושה – והביקוש ממשיך לעלות", אומרים ביד בן צבי.

"עושים הסבה לתיירות פנים"

ביד בן צבי מונים כמה סיבות לדרישה המתרחבת לקורס מורי הדרך. "קודם כל, לא מעט אנשים שאיבדו את עבודתם בתקופת הקורונה החליטו לחשב מסלול מחדש, לשנות קריירה וללכת בעקבות הלב שלהם. מי שהבינו שהם אוהבים לטייל בשבילי ארץ ישראל ולהעביר את האהבה הזו הלאה, מוצאים את מבוקשם בקורס מורי הדרך. 

"בנוסף, מורי דרך ותיקים שעסקו במשך שנים בסיורים לתיירים מכל רחבי העולם, מפנימים את המצב החדש – בו לא מגיעים כמעט תיירים מבחוץ, אך הישראלים מרבים לטייל כאן יותר מכל תקופה אחרת בעבר, מאחר שהם לא טסים לחו"ל כמו בעבר. לכן, אותם מורי דרך עושים הסבה לתיירות פנים, מתוך הבנה שהישראלים צמאים לסיורים והדרכות עם ערך תרבותי נוסף. הם מגיעים אלינו, כי גם עבור תיירות פנים נדרשת תעודת מורה דרך.

"מספיק להציץ בפייסבוק במוצאי שבת, כדי לראות שכולם יוצאים עכשיו לטייל – כך שלא חסרה עבודה בתחום הזה. מי שאהבת הארץ היא בנשמתו, לא ימהר כל כך להחליף מקצוע. הם מוצאים את הדרך להמשיך – בין אם בתיירות פנים, ובין עם בעבודה עם בתי ספר, במערכת החינוך".

98% הצלחה בבחינות משרד התיירות

יד בן צבי הוא מוסד מחקר המוביל בחקר ארץ ישראל, והדבר מתבטא גם בקורסים להכשרת מורי דרך הנערכים בו. "הודות למעטפת התוכן הרחבה שלנו, התלמידים שלנו מגיעים להישגים טובים יותר – וסיכויי ההצלחה שלהם גבוהים יותר", אומרים ביד בן צבי. ואכן, על פי משרד התיירות, בבחינות לקבלת תעודת מורה דרך שנערכו באחרונה, עמד שיעור ההצלחה בקרב תלמידי יד בן צבי על 98%. 

הלימודים מתקיימים בקמפוס ירוק ונעים בירושלים, שבו ספרייה גדולה עם כל המידע הרלוונטי. התלמידים מוזמנים להשתתף בכל הקורסים וההרצאות של המוסד, במטרה להעמיק את הידע שלהם, ואף יכולים להצטרף לסיורים בירושלים ובכל רחבי הארץ, כדי ללמוד באופן בלתי אמצעי מטובי המדריכים. כל אלה, ללא תשלום נוסף לעלות הקורס. 

הלימודים במסלול נמשכים כשנה, כאשר בכל קורס משתתפים 45 סטודנטים. "אנחנו לא מוותרים על אף אחד – ומלווים יד ביד כל משתתף, עד להצלחה במבחן. הקורס שלנו ידוע בתחום כקורס ברמה גבוהה מאוד, כך שמגיעים אלינו רק מי שמעוניינים ומוכנים להשקיע, כדי להיות מורי דרך מצוינים – וסומכים עלינו כדי שנביא אותם לשם".

למידע נוסף על קורס מורי הדרך המתחיל באפריל 2022, השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"