נדל״ן

לגור בווילה יפהפיה, ליהנות מהטוב שבקיבוץ: בקריית ענבים קולטים משפחות חדשות

במחיר של דירת 4 חדרים בעיר הגדולה והרועשת, אפשר עכשיו לקנות בית מרווח בלב הטבע של הרי ירושלים ובסמוך לערים הגדולות. קיבוץ קריית ענבים פותח את שעריו למשפחות חדשות שמחפשות קהילה חמה, מערכת חינוך איכותית וכל הזכויות של חברי קיבוץ – כולל הבריכה וחדר האוכל. וילות מפנקות על שטח של חצי דונם יימכרו במחיר של החל מ-4.9 מיליון שקל. בונוס: החומוס של אבו גוש נמצא ממש מעבר לפינה.

תקופת הקורונה חידדה עבור ישראלים רבים חלום ותיק – לעצור את מרוץ החיים העירוניים המתנהלים בדירה סגורה וצפופה ללא מרחב לילדים ולמבוגרים, ולעבור לבית גדול ומואר הטובל בטבע, עם אוויר צח, ולא פחות חשוב – עם חיבור משמעותי לקהילה חמה ותומכת. 

משפחות שיהיו זריזות מספיק יוכלו כעת להגשים את החלום הזה בדיוק: קיבוץ קריית ענבים, הסמוך לירושלים, פותח את שעריו ומשווק וילות חדשות בפרויקט ההתחדשות הקיבוצית, במחירים שמתחילים ב-4.9 מיליון שקל. 

מדובר בהזדמנות יוצאת דופן לקחת חלק בחזון קיבוצי המעודכן לעשור השלישי של המאה ה-21 – תוך שמירה על ערכי הטבע, העזרה ההדדית והקהילתיות, ובשילוב היתרונות של וילה חדשה ומרווחת על שטח של כ-חצי דונם.

משפחות שיעברו לפרויקט החדש בקריית ענבים יהפכו לחברי קיבוץ לכל דבר ועניין, ולא לתושבי הרחבות, כפי שנהוג בקיבוצים שונים ברחבי הארץ. כפועל יוצא מכך הם ייהנו מהנחות וסבסוד בחינוך וברווחה. בנוסף יעמדו לטובתם כל המרחבים המשותפים של הקיבוץ – הבריכה, חדר האוכל, מגרשי הספורט, הספרייה, המרפאה, קולנוע פתוח, ואפילו קואופרטיב המזון ומרחב העבודה המשותף (HUB).

"לשתות קפה תחת עץ הצפצפה"

קיבוץ קריית ענבים ממוקם בסמוך לכביש 1, במרחק 45 דקות נסיעה מתל אביב, ודקות ספורות בלבד מירושלים. מיקום זה אטרקטיבי במיוחד למשפחות שמחפשות מקום בטבע שגם נגיש לערים הגדולות.

"אנחנו נמצאים במיקום הכי טוב, נכון ומדויק לנו", אומרים חברי קריית ענבים בגאווה. "בלב הרי יהודה, קרוב למסלולי הסינגלים הכי יפים לרכיבה על אופניים, במרחק הליכה מתצפיות נוף משגעות ומעיינות יפיפיים ובמרחק שמיעת פרק בפודקאסט מהמסעדות הכי טובות בארץ. וכל זה בלי לדבר על כמה שאנחנו קרובים לחומוס מספר 1 בארץ, שנמצא פה מעבר לפינה באבו גוש".

בנוסף, מוסיפים שם עם קריצה כי גם העירוניים ביותר יוכלו למצוא את מבוקשם. "את הקפה של הבוקר, יכולים התושבים החדשים לשתות על המדשאה שמתחת לעץ הצפצפה, בחצר הווילה המרווחת, או אפילו בבית הקפה שבכניסה לקיבוץ", הם אומרים.

"כל אחד אחראי לפרנסתו, אבל יש רשת ביטחון"

קריית ענבים הוקם בשנת 1920 והיה מהקיבוצים הראשונים בארץ. בשנת 2007 הוחלט בקיבוץ על תהליך שינוי אורחות החיים, וכיום הוא מוגדר כ"קיבוץ מתחדש". "הקיבוץ העביר לחברים את האחריות לפרנסתם, אבל לא ויתרנו על רשת הביטחון שיש בחיים משותפים", מסבירים חברי הקיבוץ.

"מטרת רשת הביטחון היא שמירה על מינימום של הכנסה משפחתית וסיוע לחברים במימון עלויות חינוך ובריאות בהתאם לכללים שקבעה אסיפת הקיבוץ. הקרן עוזרת גם לחברים באירועים קיצוניים שאינם מכוסים על ידי כל גוף אחר", הם מוסיפים. 

תהליך ההתחדשות הקיבוצית בקריית ענבים הוא הראשון מסוגו בארץ, ובמסגרתו יוקמו בו 300 בתים חדשים, לצד מבני ציבור. בתום הבנייה תגדל האוכלוסייה מ-105 משפחות לכ-400. שלב א' של הפרויקט כבר הסתיים ובמסגרתו שווקו 70 בתים. 

בשלב ב', המשווק בימים אלה, נמכרו כבר 52 בתים – ונותרו 15 בלבד. מדובר בשטח של חצי דונם, עליו נבנה בית פרטי של כ-140 מ"ר בקומת הקרקע, וכן סוויטת הורים בקומה השנייה, המשתרעת על פני 30 מ"ר. המחיר לבית כזה נע סביב 4.9 מיליון שקל, הכולל תשלומים לרשות מקרקעי ישראל, לקיבוץ ועבור שירותי בנייה ופיתוח – מחיר של דירת 4-5 חדרים בעיר הגדולה. 

במחיר של החל מ-5.5 מיליון שקל, ניתן לקנות בית פרטי על שטח של חצי דונם, המשקיף אל הרי יהודה, ובו מפלס אחד בשטח של כ-170 מ"ר ומחסן של כ-30 מ"ר, ושתי חניות מקורות. 

המצטרפים החדשים יעברו ועדת קבלה, הכוללת אבחונים חברתיים וכלכליים. בקיבוץ מסבירים כי תהליך הסינון הקפדני עובד לטובת המשפחות, הוותיקות והחדשות. "המטרה שלנו היא לבנות קהילה חזקה ומגוונת, הכוללת גם בעלי מקצועות חופשיים, שכירים, משפחות צעירות ובוגרות", הם מסבירים.

רוצים לצאת מהמרוץ בעיר ולעבור לבית פרטי בקריית ענבים?
השאירו פרטים >>

"הרוכשים מחפשים חינוך איכותי לילדים"

מאחורי תכנון וביצוע הפרויקט עומדות חברות הנדל”ן הוותיקות י.ד ברזאני וקבוצת "אלה", כאשר את הבתים תיכננה האדריכלית דנה אוברזון, המתמחה בתכנון ועיצוב בתים ודירות יוקרה. מאחורי החברות פרויקטים רבים, כאשר י.ד ברזאני מתמחה באזור ירושלים, ואילו קבוצת "אלה" פועלת בישראל ובחו"ל, ובהם בתי מלון יוקרתיים ופרויקטים באירופה. 

ראובן אלה, יזם ומהנדס העומד בראש קבוצת "אלה", מספר כי "הרוכשים בפרויקט הם בעיקר משפחות צעירות, שמחפשות חינוך איכותי לילדים, בשילוב עם חיי קהילה פעילים. המיקום בין ירושלים לתל אביב מבטיח גם קרבה לטבע, וגם את האפשרות לעבוד ולבלות בערים אלה. במחיר של דירת 4-5 חדרים בעיר גדולה, מקבלים כאן בית פרטי על שטח עצום, שכמעט אי אפשר למצוא כיום, ובאחד המקומות הכי יפים בישראל – שבו אפשר לגדל ילדים בשלווה ובנחת".

רוצים לצאת מהמרוץ בעיר ולעבור לווילה בקריית ענבים?
השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"