בריאות ולייף סטייל

"למדנו לשחות בסגנון חתירה תוך 10 שיעורים וניצחנו את הכאבים והפציעות"

ישראלים רבים יודעים ששחייה היא הספורט המושלם כדי לשפר את הבריאות, לשרוף קלוריות ולהיכנס לכושר בלי להזיע, אבל מאחר שאין להם טכניקה נכונה, מתייאשים מהר מאוד. בשיטת TI, הנלמדת ב-75 בריכות מחוממות ומקורות בישראל,  מלמדים סגנון חתירה ב-10 שיעורים בלבד. "אנחנו מתחייבים להפוך כל אחד לשחיין מקצועי"

אורן דוכן סבל במשך שנים מבלט דיסק בגב התחתון. פעמיים-שלוש בשנה, הוא מתאר, הכאבים החזקים היו שולחים אותו לאורתופד ומשם ל-2-3 טיפולי פיזיותרפיה שעזרו מעט, עד הפעם הבאה. וכך זה נמשך עד שיום אחד, הרופא שבדק אותו הודיע לאורן: "אני לא נותן לך הפניה לפיזיותרפיה. אתה הולך לשחות – ולא חוזר אלי יותר". אורן יצא מאוכזב מהרופא – אבל היום הוא יודע שהסירוב הזה שינה את חייו.

"התקשרתי לחבר שירשום אותנו לקורס שחייה בשיטת TI. עברו יותר משלוש שנים, ובאמת, לא חזרתי לרופא. השחייה העלימה כמעט לחלוטין את כאבי הגב והתקפי הכאבים החזקים נעלמו. בזכות אותו רופא שהתעקש לא לתת לי פיזיותרפיה ובזכות שחיית ה-TI, שמתאימה בדיוק לבעיית הגב שלי, חיי היומיום שלי נראים ומרגישים אחרת", הוא אומר.

אורן לא לבד. הרבה מאוד ישראלים כבר קיבלו את ההמלצה לעסוק בשחייה באופן קבוע, כפתרון למגוון מצבים – מכאבים ובעיות אורתופדיות, צורך במעבר לאורח חיים פעיל וספורטיבי ואפילו תחביב חדש שבאמצעותו אפשר להכיר חברים חדשים. אך הבעיה היא שרובנו חושבים ששחייה היא עניין מסובך מדי.

"שורפים קלוריות, לא מזיעים והופכים למקצוענים"

"אנשים מבינים שהם חייבים להיכנס לכושר, כדי להוריד כולסטרול ולחץ דם, לטפל בבעיות גב, להוריד במשקל ועוד. שחייה נחשבת לאחת הפעילויות היעילות והבטוחות ביותר עבור הגוף. אבל כשהם מגיעים לבריכה, הם משתמשים בטכניקה מיושנת כשלמדו שהיו ילדים, ומשקיעים כל כך הרבה מאמץ בשחייה עד שהם מתייאשים ומפסיקים אחרי פעם-פעמיים", אומר גדי כץ, מייסד בית הספר הישראלי לשחייה בשיטת TI (Total Immersion).

"שיטת TI, שפותחה לפני 32 שנה בארה"ב ומאז למדו באמצעותה מיליוני אנשים בעולם, נועדה לטפל בדיוק בבעיה הזו. אנחנו מלמדים איך לשחות חתירה למרחקים ארוכים ללא מאמץ, ממש כמו שחיין מקצועי, בתוך 10 שיעורים בלבד. כך התלמידים שלנו יכולים ליהנות מכל היתרונות של השחייה, כספורט ששורף הרבה קלוריות, בלי להזיע ובלי ליצור עומסים על המפרקים ועמוד השדרה".

מעוניינים לשחות חתירה בשיטת TI? השאירו פרטים >> >>

"70% לא שחו חתירה לפני כן"

TI היא חברה אמריקאית שפועלת באופן בינלאומי, והיא כיום החברה הגדולה בעולם ללימודי שחייה.

הקורסים של TI מתקיימים בקבוצות קטנות של עד 6 תלמידים ומדריך. הפריסה של החברה בישראל היא רחבה במיוחד והשיעורים נערכים ב-75 בריכות מחוממות ומקורות ברחבי הארץ, כך שכל אחד יכול למצוא בריכה שקרובה אליו. העלות היא 2,700 שקל ל-10 שיעורים.

"70% מתוך אלפי התלמידים שלנו בישראל כלל לא ידעו לשחות בסגנון חתירה כשהגיעו אלינו", מסביר כץ. "הם מגיעים מכל הגילאים, כאשר רובם, כ-80% הם בני 33 עד 59 – בדיוק הטווח שבו מבינים את חשיבותה של פעילות גופנית סדירה לבריאות. עם זאת, יש גם בני 20 ובני 79 שבאים אלינו. ההתחייבות שלנו ברורה – אצלנו, כולם יכולים ללמוד חתירה, בזמן הקצר ביותר".

"נותן לי אנרגיה ביום ארוך במשרד"

"אם אני שוחה כל אחד יכול", אומרת עינת נורדמן שהגיעה לשיטת TI ללא ניסיון קודם בספורט בכלל, ובשחייה בפרט. "בשיעור הראשון נאחזתי במדריך כדי לא לטבוע", היא נזכרת. "עם הרבה סבלנות וגם פסיכולוגיה, המדריך שכנע אותי שאני יכולה. אחרי חודש כבר הרגשתי שינוי. הגוף נע קדימה בקלילות וללא מאמץ מיוחד. עכשיו אני בכושר בלי עבודה קשה, מרגישה נינוחה במים ואחר כך נשארת עם אנרגיה במהלך יום עבודה ארוך במשרד".

לעומתה, איילת גולדין-וקנין עסקה תמיד בספורט, אבל חששה כי לא תצליח בשחיית חתירה. "אחרי לא מעט התלבטויות, בירורים ושיקולים, למזלי קפצתי למים", היא מספרת. "עכשיו אני לא מבינה למה בזבזתי כל כך הרבה זמן בלבטים. כמו שכתוב בכל הפרסומים של TI, למדתי חתירה בעשרה שיעורים, והיום אני שוחה כ-2 ק"מ בכיף וברוגע, ומחכה להזדמנות הבאה להגיע למים. חבל שלא עשיתי את זה לפני שנים".

מעוניינים לשחות חתירה בשיטת TI? השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"