בריאות ולייף סטייל

לחזור לנשום: הסדנה שמלמדת איך להתגבר על קוצר נשימה

מסתובבים עם פה פעור ותחושה שאתם לא מצליחים לנשום כמו שצריך? בין אם הבעיה היא דלקת ריאות, אסטמה או אפילו התקף חרדה, בסדנה קצרה בשיטת בוטייקו אפשר ללמוד לנשום נכון יותר ולתת לגוף את כל החמצן שהוא צריך – ללא תרופות וטיפולים פולשניים

הסופר אתגר קרת כתב פעם, שבזמן התקף אסתמה, מרגישים כאילו מנסים לנשום דרך קשית שהקצה השני שלה סתום. לא מעט ישראלים מרגישים את התחושה הזו, בין אם הם סובלים מאסתמה או בעיות פיזיולוגיות  או חווים תקופת סטרס: קושי נשימתי פתאומי או קבוע, פה פעור, נשימה קולנית, נחירות, תחושה תמידית של אף סתום ועוד. 

לרוב הטיפול שיציעו הרופאים יהיה בתרופות או אפילו ניתוח, ולא בטוח שאלו לבד יפתרו את הבעיה. אך קיימת גישה נוספת שתופסת תאוצה בעולם בשנים האחרונות – שיטת בוטייקו לבעיות  קשיי נשימה. בשיטה זו, לומדים המשתתפים סדרת תרגילים לטיפול בנשימה שאינה מספקת, ואף מכירים לעומק את העקרון הפיזיולוגי העומד מאחורי השיטה. 

את השיטה מבססת בישראל משנת 2004 מרגלית נועם. לדבריה, "בין אם מדובר באסתמה, נזלת כרונית, מחיצה עקומה באף,  או תחושת חרדה – כל אלה גורמים למחסור בכמות מספקת של חמצן ותחושה שהנשימה לא מלאה ולא מספקת, כך שהסובלים מרגישים תמיד עייפים ותשושים, נושמים נשימת פה מרובה  ולכן גם נוטים לפתח דום נשימה בשינה ובעיות בריאותיות בחלל הפה. שיטת בוטייקו נועדה לטפל במגוון קשיי נשימה לטווח הארוך, ולפי מחקרים בנושא אסטמה מגיעה לשיעור הצלחה של 85%".

"בלי תרופות ובלי טיפולים פולשניים"

נועם, מדריכה מוסמכת בשיטת בוטייקו, פיתחה תהליך הדרכה אישי הכולל כמה מפגשים בהם נלמדת המיומנות לטפל בבעיה המיידית שמפריעה לנשימה. "אנחנו לומדים את הטכניקה לפתוח אף סתום, להתגבר על שיעול, צפצופים וקוצר נשימה, ומה התרגול היומי הדרוש כדי להסדיר את הנשימה לטווח ארוך. כך המשתתפים מבינים איך לתקן את צורת הנשימה שלהם באופן קבוע, קוצר הנשימה הולך ונעלם, וגם במקרים הנדירים שבהם הוא חוזר, הם יודעים איך לטפל בו.

בנוסף, להדרכה יש חלק עיוני, בו לומדים מה התהליך שעובר על הגוף בזמן קשיי נשימה, מה ההשפעות של נשימה לא תקינה, מה גורם להפרעות נשימה ועוד. השילוב בין המיומנות הפיזית לידע התיאורטי, מאפשר לשמור על התוצאות לאורך זמן, כאשר בעת הצורך אני מספקת תמיכה וליווי אישי. כל זאת, בלי תרופות, טיפולים פולשניים ואביזרים חיצוניים, כשאת התרגילים אפשר לבצע בכל מקום ובכל זמן".

הסדנה, בעלות של החל מ-1,280 שקל בלבד, מתקיימת במפגשים פרונטליים ברעננה, או באמצעות זום, לכל רחבי הארץ. בנוסף, פועלת נועם להכשרת מדריכים נוספים בשיטה. "אל בוטייקו הגעתי בגלל הילד שלי", היא משתפת.
"הוא סבל מאסטמה ושנים ארוכות לא מצאנו טיפול שישפר את מצבו, עד שהגענו לסדנת בוטייקו. תוך פחות מחודש, הוא הצליח לנשום לרווחה, והיום הוא אפילו מטפס על הרים, בלי שום קושי נשימתי. החלטתי לקבל הסמכה בשיטה בעצמי, ומאז אני מעבירה אותה בארץ, למטופלים ולמדריכים לעתיד, תוך הקפדה על הסטנדרטים של הארגון הבינלאומי BBEA.

"הייתי מכור לוונטולין – והצלחתי להפסיק"

אור מתל אביב, שעבר את הסדנה לפני מספר חודשים, מספר כי "בגיל 8 גילו אצלי אסטמה, וכל מאמץ פיזי הביא מיד להתקף. מאז נמנעתי מכל מאמץ, לא השתתפתי בשיעורי ספורט, הלכתי והשמנתי והשתמשתי בוונטולין 4 פעמים ביום, אם לא יותר. הייתי מכור. לאחר הקורס של מרגלית, עברתי שינוי משמעותי. איני משתמש במשאף כבר מספר חודשים, ישן טוב יותר בלילה וערני יותר ביום, נושם מהאף, יורד במשקל והשבוע אפילו הצלחתי לרכב על אופניים בלי להפסיק באמצע". 

רחל מאזור הצפון מספרת כי, "30 שנה אני מתמודדת עם אסטמה, ויכולה להגיש עבודת דוקטורט על כל הטיפולים שניסיתי. לקורס של מרגלית החלטתי להירשם דווקא בעונה שבה אני סובלת מקדחת השחת, ומרגישה הכי במצוקה עם הנשימה. ידעתי שזה יעזור לי לעבור את התקופה בשלום, ונכון להיום איני זקוקה לשום משאפים או אינהלציה. אני ישנה פחות שעות וערנית באותה מידה. האל"ף-בי"ת של החיים זה לנשום נכון. ישנה רחל של לפני הקורס, ושל אחרי הקורס".

נועם מסכמת כי "שיטת בוטייקו מטפלת במספר גדול של בעיות בריאות, ולכן יכולה להקל על אנשים רבים. יישום השיטה מאפשר לכל אחד לקחת אחריות אישית, ולנקוט בפעילות כדי לשפר את מצבו הבריאותי, כי אפשר להשיג שליטה על המצב. היכולת לעזור לאנשים שברבים מהמקרים לא ידעו שהפתרון ממתין להם מעבר לפינה, היא הסיבה להיותי מדריכה בשיטת בוטייקו. לשמחתי, אני רואה את השינוי במצבם הבריאותי של מטופלי בזמן אמת".

 

סובלים מקוצר נשימה?
לסדנה קצרה ואפקטיבית עם 85% הצלחה - השאירו פרטים >>>

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"