השקעות נדל״ן

עם תקציב פרסום מינימלי: פרויקט 50Avenue של אוקראינה-ישראל מכר יותר מ-400 דירות לישראלים

בלב מרכז העסקים והפנאי של קייב, שהפכה ליעד מבוקש בקרב תיירים ואנשי עסקים מאירופה, נבנה מגדל מפואר בן 49 קומות ששובר שיאי מכירה. "המשקיע הישראלי רוצה שני דברים – לישון בשקט ולהרוויח הרבה כסף. ברגע שהוא מסמן וי על שניהם החששות מפני השקעה בחו"ל מתפוגגים והפרויקט מוכר מפה לאוזן".

בזמן שמחירי הדירות בארץ מרקיעים שחקים, משקיעי הנדל"ן הישראלים מחפשים הזדמנויות מעבר לים, אך רבים מהם עדיין "יושבים על הגדר" כי הם מתקשים להחליט היכן להשקיע, ובעיקר – עם איזו חברה לבצע את השקעתם הראשונה בחו"ל. על רקע זה בולט הדיווח של חברת אוקראינה-ישראל שמכרה למעלה ל-400 דירות בפרויקט היוקרה 50Avenue, שנבנה בימים אלה בקייב.

"מרבית הרוכשים בפרויקט שלנו כבר ישבו במספר משרדי שיווק נדל"ן אחרים שמציעים דירות בחו"ל, ולבסוף הגיעו לכאן ורכשו דירה", מסביר אלירן טרבלסי, מנכ"ל אוקראינה-ישראל. לדבריו, "יש שני דברים עיקריים שעומדים לנגד עיניו של המשקיע הישראלי: האחד – הוא רוצה לישון בשקט בלילה ולדעת שהכסף נמצא במקום בטוח, והשני – הרווח על ההשקעה. ברגע שהוא מסמן וי על שניהם, החששות מתפוגגים והפרויקט מתחיל למכור מפה לאוזן. השקענו בפרסום את המינימום ההכרחי, ולמרות זאת הדירות נמכרות כמעט מעצמן".

"לא משווקים חמישה פרויקטים במקביל"

פרויקט 50Avenue הוא מגדל בן 49 קומות הממוקם בלב אזור העסקים והבילוי של קייב, והוא צפוי להיות הגבוה ביותר בעיר. מחירי הדירות בפרויקט מתחילים ב-240 אלף שקל, כאשר מסירת הדירות צפויה בעוד כשנתיים. עד אז צפוי המחיר לזנק ל-340 אלף שקל – עלייה של כ-40% ממחיר ההשקעה ההתחלתי. שכר הדירה החודשי צפוי לספק למשקיעים תשואה שוטפת נוספת של 11%.

לדברי טרבלסי תכנון הפרויקט החל בשנת 2018, ומאז צוות גדול בארץ ובאוקראינה, עובד עליו מסביב לשעון. "אנחנו לא משווקים חמישה פרויקטים במקביל ולא רצים מפרויקט לפרויקט. אנחנו בונים מגה פרויקט שהולך להיות האייקון האדריכלי הבולט ביותר בעיר קייב. זה מאפשר לנו להשקיע אינסוף משאבים בפרויקט עצמו ובערך שהוא הולך לייצר למשקיעים".

מעוניינים להשקיע בפרויקט היוקרתי Avenue50 בקייב? השאירו פרטים >>

ליווי משפטי ומצלמות לייב מהשטח

בחברה מודעים לחששות ולאי הוודאות המלווים את ההשקעה בנדל"ן בחו"ל, ולשם כך בנו שכבות הגנה שונות לטובת המשקיעים. כך למשל המנגנון המשפטי הוא מנגנון מורכב אותו פיתח משרד עורכי הדין אברהם ללום ושות', המתמחה בליווי משקיעי נדל"ן בחו"ל. על פי המנגנון המשקיעים משלמים רק על פי דו"ח של חברת פיקוח שמונתה ע"י משרד עו"ד ללום.

בשלב הנוכחי  –  45% ממחיר הדירה בחתימת החוזה, 30% נפרשים לכל תקופת בניית המעטפת של הבניין לפי דו"חות הפיקוח ו-25% נוספים מתחלקים בין רישום הבית המשותף, הרישום בטאבו ומסירת המפתחות. 

גם כאב הראש הגדול של המשקיעים – הצורך לאתר שוכרים ולפקח על התשלום ועל התחזוקה – נחסך מהם, מאחר שאוקראינה-ישראל מציעה שירותי ניהול מקיפים לנכס. 

"מייצרים למשקיעים 40% עליית ערך על הדירה כבר עם מסירת המפתח" בתמונה: עבודות מהשטח לאחר יציקת רצפה.

תוספת נוספת שאמורה לתרום לתחושת הביטחון של הרוכשים היא מצלמות המשדרות בלייב מאתר הבנייה. "מדובר אמנם במגה פרויקט, אבל אנחנו מתייחסים לרוכשים שלנו כמו למשפחה" אומר טרבלסי. "התקנו את המצלמות כדי לאפשר לאנשים לראות מה קורה בשטח, והתגובות שאנחנו מקבלים על כך מדהימות. אנשים מתרגשים לראות איך הפרויקט רוקם עור וגידים וגאים להיות חלק מהתהליך".

בחברה מסבירים כי "אחרי שעשינו כמה פרויקטים דומים בקייב, והמשקיעים הישראלים הבינו שיש דרך להשקיע בקלות בחו"ל ולראות תשואות יפות – הם הגיעו גם לפרויקט החדש, ואפילו סיפרו לחברים שלהם שבאו ורכשו דירה או יותר בעצמם". ואכן, בפרויקט דומה של החברה, דירות שרכשו המשקיעים תמורת 36 אלף דולר, הגיעו בתוך שנתיים בלבד לרמת מחיר של 85 אלף דולר ויותר, והן מניבות למשקיעים תשואה חודשית של מעל ל 13%

"התוצאות שהמשקיעים שלנו כבר מכירים הן רק סיבה אחת לנהירה אלינו", אומר טרבלסי. "סיבה נוספת היא העובדה שאנחנו והיזמים של הפרויקט מתנהלים כגוף אחד, ואנו המשווקים הבלעדיים של כל הדירות. אנחנו מדברים עם המשקיעים בשפה שלהם, יש לנו שירות לקוחות זמין בישראל שמלווה אותם לכל אורך התהליך. ובנוסף, העובדה שאין מתווך פירושה שגם אין גורם נוסף שגוזר לעצמו חלק מהכסף, כך שהמחיר נמוך יותר".

בניין מפואר במרכז הפועם של העיר

בשנים האחרונות נהפכה קייב למוקד עסקי ותיירותי, כשהיא מציעה למבקרים ולתושבים שילוב יוצא דופן בין מזרח ומערב אירופה. לצד אדריכלות מרהיבה ומוקדי תרבות, נמצאים בעיר מוסדות מרכזיים להשכלה גבוהה, חוף ים מלאכותי תוסס ואזורי בילוי רבים. פרויקט 50Avenue ממוקם בלב ההתרחשות, צמוד לתחנת המטרו מהגדולות בעיר, למרכזי הבילוי ו3 מהאוניברסיטאות המובילות בעיר. לצורך תכנון המגדל, נבחר אחד האדריכלים הטובים ביותר בקייב ומשרד המהנדסים כץ & באך שידועים כאחד המשרדים המובילים באירופה, ונוצר תמהיל הכולל משרדים, דירות מגורים, קאנטרי קלאב וקניון. 

"המטרה היא לבנות מתחם אחד גדול ומפואר, שיש בו את כל מה שתושבי העיר, תיירים ואנשי עסקים צריכים, מדירות מאובזרות לחלוטין ועד מכון כושר ובית קפה", אומר טרבלסי. "הווטסאפ הפרטי שלי מלא תגובות של לקוחות שמספרים כמה הם מופתעים לטובה מהנכס ומההתנהלות כולה. זו ההוכחה לכך שהדרך הטובה ביותר להביא משקיעים, היא פשוט להביא תוצאות מעולות".

מעוניינים להשקיע בפרויקט היוקרתי Avenue50 בקייב? השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"