נדל״ן

למגורים או להשקעה: הקרקעות האחרונות בגבעת זאב עם פוטנציאל רווח של מיליון שקל

גבעת זאב הצמודה לירושלים היא מועצה מקומית מבוססת ומבוקשת, עם מחירי דירות שמגיעים כבר ל-2 מיליון שקל. אבל מי שירכוש קרקעות במועצה לפני הפשרתן יוכל להגיע לדירת 100 מ"ר בנויה בכמיליון שקל בלבד – או למכור את הקרקע לאחר קבלת אישור הבנייה ולהנות מרווח מוערך של פי 2 על ההשקעה לאחר כ 24 -18 חודשים בלבד

הביקושים הגואים לנדל"ן באזור ירושלים הפכו את גבעת זאב הסמוכה למועצה מקומית מבוקשת – ומחירי הדירות הגיבו בהתאם עם זינוק חד למעלה. מי שיחפש היום דירה בגבולות מועצה יגלה כי המחיר הממוצע לדירות 4 חדרים נע סביב 2 מיליון שקל ואפילו יותר. אבל מסתבר שיש דרך ליהנות מעליית המחירים ולשלם פחות: בגבולות המועצה נותרו עדיין קרקעות פנויות, המשווקות ב-350 אלף שקל ליחידה, מחיר 100 מ"ר קרקע שיקנה זכות לדירה בהמשך

בחברת מני גרופ, המשווקת את הקרקעות, מציעים כעת שני מסלולים אטרקטיביים למשקיעים. המסלול הראשון מיועד למי שמעוניין להשקיע עכשיו בקרקע ולמכור אותה עוד בטרם היציאה לבנייה. לפי הערכות, הוועדה העליונה (הוועדה המאשרת הפשרת קרקעות מעבר לקו הירוק) תאשר את הבנייה בעוד שנה וחצי עד שנתיים ואז צפוי מחיר הקרקע לזנק ל-700 אלף שקל. כלומר, מי שיבחר במסלול זה צפוי להשיג רווח של פי 2 על ההשקעה הראשונית. 

המסלול השני מיועד למי שמעוניין למקסם את רווחיו עוד יותר ולהמתין עד לקבלת הדירה המוכנה – בעוד שנתיים עד ארבע שנים. במסלול זה יתווספו לעלות הקרקע עלויות בנייה ועלויות נוספות שיסתכמו בכמיליון שקל. בתמורה יקבלו המשקיעים דירה בשווי 2 מיליון שקל – חיסכון של כ-990 אלף שקל.   

מעוניינים לרכוש קרקע בגבעת זאב? השאירו פרטים >>

מלאי קרקעות מוגבל

גבעת זאב, שהוקמה ב-1977 צפונית לירושלים, במרחק של 15-20 דקות נסיעה ממודיעין, מונה כיום כ-20,000 תושבים באוריינטציה דתית-לאומית וחרדית. היישוב נהנה מביקוש ער למגורים, המתבטא בעליית מחירים מתמדת. עתודות הקרקע של היישוב קטנות מאוד, ולפני כ-7 שנים התחיל השיווק של הקרקע לפרויקט חדש של בנייה רוויה, שהושלם בהצלחה לפני שנתיים. עם זאת, קבוצת מני גרופ הצליחה להשיג כמה קרקעות נוספות, אותן היא משווקת כיום. 

הפרויקט ממוקם ברמת גבעת זאב, ואמור להיות בין האיכותיים והמבוקשים ביותר באזור ירושלים, וכבר כולל את כל הפיתוח הסביבתי הדרוש. הקרקעות בפרויקט הן קרקעות חקלאיות, שנמכרות כיום במחיר של 50% בלבד לעומת קרקע שכבר הופשרה לבנייה. זאת, לאחר שהמחירים כבר עלו בשנים האחרונות. 

"חשוב לדעת שהביקושים למגורים מעבר לקו הירוק נמצאים במגמת עלייה מתמשכת, כך שגם שם המחירים עולים, ואפילו יותר מאשר במקומות אחרים. בנוסף, המדינה משקיעה מיליארדי שקלים מדי שנה ביישובים אלה, והתושבים נהנים מהתוצאות", מוסיפים במני גרופ.

השקעה ללא היטל השבחה

"החוכמה בהשקעות היא לדעת מתי הרגע שבו ההפשרה של הקרקע כבר לא רחוקה, אבל המחיר עדיין אטרקטיבי מאוד", אומרים במני גרופ. "למשל, עבור מי שרוצה לגור בגבעת זאב האיכותית, שנהנית ממערכת חינוך מצוינת, אבל לא יכול לשלם 2 מיליון שקל על דירה – זו הדרך לקבל דירת 100 מטר תמורת כמיליון שקל בלבד ולחסוך קרוב למיליון שקל. המשקיעים יכולים להסתפק בהמתנה של שנה וחצי-שנתיים, עד להפשרת הקרקע, כדי לקבל רווח פוטנציאלי של 350 אלף שקל, וליהנות מכך שהליכי האישור מעבר לקו הירוק מהירים יותר".

במני גרופ מצביעים על יתרון משמעותי נוסף ברכישת נדל"ן באזור – הטבות המס. "בנוסף, באזור זה אין היטל השבחה, שיכול להגיע למס של 50%, אלא רק מס רכישה על הקרקע, עוד חיסכון משמעותי. כך שגם משקיע שימתין עד סוף הבנייה, עשוי ליהנות מרווח שקשה למצוא כיום בישראל".

מעוניינים לרכוש קרקע בגבעת זאב? השאירו פרטים >>

*הקרקע אינה זמינה לבניה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"