בריאות ולייף סטייל

"מספיקים 5 מפגשים כדי להיפטר מהחרדות שמנהלות לכם את החיים"

תקיעות, חוסר יכולת להתמודד עם אתגרים בזוגיות או בקריירה ואפילו נטייה לדחיינות – אנשים רבים שמתמודדים עם כל אלה מדווחים על בושה ותחושת כישלון  ולא מודעים לכך שבמקרים רבים המקור הוא חרדה שמנהלת אותם. הפסיכותרפיסטית אלה רבין, החוקרת את הנושא כבר מעל ל-20 שנה, פיתחה שיטה שסייעה כבר לאלפי ישראלים להבין את שורש הבעיה – ולצאת מהמעגל האכזרי. "לא משנה אם מדובר בילדים, נוער או מבוגרים – ברגע שנותנים לחרדה שם אפשר לצאת ממשברים, להשקיט מחשבות טורדניות ולחזור לישון טוב בלילה – וכל זה אחרי 5 פגישות בלבד"

פחד הוא תגובה פיזיולוגית קדומה, שנועדה לעזור לנו לשרוד בעולם מלא סכנות. העולם שאנו חיים בו כיום מסוכן הרבה פחות מהעבר, אבל דווקא בשנים האחרונות מתעצמת תופעת החרדות, שבמקום לעזור לנו ולהציל אותנו מהסכנה, משבשות ומפריעות לניהול חיים שגרתיים ונינוחים כמו למשל בלימודים, בעבודה, בזוגיות ובכל היבטי החיים. תופעות אלו התעצמו עוד יותר בשנים האחרונות בעקבות ההתמודדות עם השלכות נגיף הקורונה הנמשכות גם היום ב-2023.

"הסובלים מחרדה לא תמיד יודעים לתת לזה שם", אומרת הפסיכותרפיסטית אלה רבין, שפיתחה מודל טיפולי ממוקד ותכליתי לסובלים מחרדות. "אבל גם כשהם מבינים שהחרדות הן מה שמשבש את החיים שלהם, הם נגררים לטיפולים שאורכים חודשים. טיפול פסיכולוגי מסורתי יכול להמשך חודשים ואף שנים ולא תמיד לגעת בחרדה עצמה. השאיפה שלי היא לאפשר למטופלים לחיות חיים מלאים ומספקים ולצאת מהר ככל הניתן לחיים עצמאיים ומלאים.

"לא יודעים איך לצאת מהלופ"

חרדה, מסבירה רבין, "היא חוויה שמטלטלת את הגוף והנפש. היא לא מאפשרת לנו לנהוג על פי השכל וההיגיון, הגוף מרגיש מצוקה אדירה שהוא לא יודע איך להתמודד איתה. אל התופעות הפיזיות, כמו תחושת חנק, כאבי בטן, לחץ בחזה ועוד, מתלוות מחשבות טורדניות שלא מניחות – אני לא מספיק טוב, אני לעולם לא אצליח, מה חושבים עלי, אולי יש לי מחלה ועוד.

הפחד מהפחד גורם לאנשים לנסות ולהימנע מכל דבר שעלול לעורר שוב את החרדה – כמו להימנע ממפגשים חברתיים, מראיונות עבודה, מנהיגה, ממעליות ולמצוא דרכים לעקוף את המגבלות תוך שיבוש חיי היום יום. אותו הפחד יכול לגרום להם להיתקע, למשל, יש אנשים שמתכוננים היטב לכל ראיון עבודה, מתלבשים יפה ומגיעים מוכנים, אבל בראיון עצמו משהו קורה מקבלים בלאק אאוט, הם לא מצליחים להציג את עצמם ומרגישים שהם כישלון ואין טעם לנסות שוב. 

אנשים אחרים, שבמסגרת עבודתם מתמודדים עם אחריות גדולה, עשויים לסבול מממחשבות טורדניות "חייב, צריך, מוכרח", או לסבול במחסור בשעות שינה, ולחוות שחיקה נפשית ופיזית.

במקרים אחרים ניתן לפגוש אנשים שתקועים בזוגיות שלא טובה להם, או בעבודה שלא מתאימה להם. אבל, יש להם חשש מלהתקדם ופחד  להתמודד עם אתגרים לכן ישנה תחושה ש'החיים נעצרים', הם סובלים אבל לא יודעים איך לצאת מהלופ הזה".

סובלים מחרדה?
לטיפול אפקטיבי בחמישה מפגשים בלבד השאירו פרטים >>

"פתרון מהיר באמצעות טיפול בתת המודע"

רבין, בעלת ניסיון של 20 שנה כפסיכותרפיסטית מוסמכת המומחית לטיפול בחרדות של ילדים ומבוגרים, החליטה לשבור את הפרדיגמה של הטיפול הפסיכותרפי ארוך הטווח והקדישה זמן רב לחקירת עומק של מאות מחקרים בתחומי חקר המוח, פיזיולוגיה ורפואה. "קשה לי לראות כל כך הרבה מטופלים שסובלים מחרדות, ונדרשים לטיפול ארוך טווח כאשר יש ביידי הפיתרון לטיפול מהיר ושורשי של הבעיה היא מסבירה. "לא יכולתי לשאת את התחושה וידיעה שמטופלים תמיד יהיו תלויים בי או במטפל אחר שיחליף אותי".

בקליניקות שלה בתל אביב ובמיתר מיישמת רבין את הקונספט החדש שפיתחה – "מודל שלושה מוחות – טיפול ממוקד תת מודע", המאפשר לה להגיע עם המטופלים לתוצאות הרצויות במהירות. "לאחר חמש פגישות, המטופלים כבר מצליחים לרשום פריצת דרך משמעותית בחיים – לצאת ממשברים, להשתיק מחשבות טורדניות, לחזור לישון בלילה, לשחרר חסמים ולשפר את איכות החיים בצורה משמעותית".

המפתח לפתרון המהיר, אומרת רבין, טמון בכך שהמודל שפיתחה משלב פסיכולוגיה ומדע ופותר את הקונפליקט הבסיסי העומד מאחורי החרדה. "רוב הבעיות והסוגיות הלא פתורות נמצאות בתת המודע שלנו, כך שאי אפשר לפתור אותן דרך התודעה", היא אומרת. "אני מציעה טיפול רגשי ממוקד מאוד, שמטפל בשורש הבעיה, ומאפשר פתרונות גם לביטוי הפיזי והנפשי של אותה הבעיה". 

"כבר לא חוששת מאירועים חברתיים"

בין מאות האנשים שכבר טופלו בהצלחה במודל של רבין ומדווחים על שינוי עמוק בחייהם, נמצאת א', בשנות ה-30 לחייה, מאזור המרכז. היא סבלה מחרדה חברתית שהובילה גם להתקפי חרדה והתחילה לחשוש מלדבר עם אנשים. "היא פחדה לתקשר עם אנשים בעבודה ואף שהייתה בזוגיות ארוכה, חששה מחתונה", מספרת רבין. "אחרי סדרה קצרה של מפגשים, החרדות שניהלו אותה נעלמו לחלוטין, היא התחתנה עם בן זוגה וכבר אינה חוששת להשתתף באירועים חברתיים". 

מטופלת אחרת הייתה נערה בת 13, שסבלה מחרדות במשך שנים, התקשתה להירדם, מיעטה בפעילות חברתית וטופלה זמן ממושך בפסיכולוגיה, "אחרי שפגשתי את המשפחה וראיתי את  המסרים הלא מודעים שעוברים ביניהם, זיהיתי את מקור הבעיה וטיפלתי בה. לאחר שלושה מפגשים בלבד, התקשרה האם להודות לי ואמרה שהצלחתי במקום שבו ארבע שנות טיפולים אחרים נכשלו".

"אנשים רבים 'נתקעים' בגלל פחדים שונים שהצטברו במהלך חייהם. לאנשים אלה אני רוצה לומר שניתן לפתור את הבעיה באופן מוחלט וודאי. אני ממוקדת במטרה והשיטה שפיתחתי תאפשר לכם לעשות שינוי משמעותי, תוציא אתכם מתחושת הכישלון – ותאפשר לכם להוריד נטל כבד מעל הכתפיים ולהנות מהצלחה אחר הצלחה", מסכמת רבין. 

סובלים מחרדה?
לטיפול אפקטיבי בחמישה מפגשים בלבד השאירו פרטים >>


אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"