בריאות ולייף סטייל

"סובלים ממחלת ריאות קשה? כנראה שמגיע לכם המון כסף"

מי שסובלים ממחלות ריאה בשילוב בעיות רפואיות נוספות או שבעברם עבדו במקום עבודה ונחשפו לחומרים מסוכנים, יכולים לקבל אחוזי נכות, פיצויים וקצבאות, אפילו אם הם נחשבים למעשנים כבדים. "הכרה בנכות, פטור ממס או אובדן כושר עבודה, שווים אלפי שקלים בחודש"

"בישראל מאות אלפים אנשים שסובלים ממחלות ריאה שונות, כמו COPD, אסתמה, פיברוזיס ריאתי ועוד", אומרים ב"זכותי", המומחים ל זכויות רפואיות. "עם זאת, רבים מהם לא יודעים שהסיכון למחלות אלה עולה בתחומי עיסוק שונים, כמו חקלאות, בנייה, תשתיות, מחצבות, כימיקלים, ריתוך, מסגרות, נגרות, בתי זיקוק, תעשיית התרופות ועוד. הכרה במחלה כמחלת מקצוע או תאונת עבודה יכולה לזכות את הנפגע באחוזי נכות, קצבאות, פיצויים ואפילו פטור ממס הכנסה, כך שחשוב לבדוק את הנושא". 

ב"זכותי" מסבים את תשומת הלב לעוד אוכלוסייה שנופלת לרוב בין הכיסאות: "אנשים רבים חושבים שרק מי שיש לו בעיה רפואית קשה מאוד, כמו מחלה סופנית, יכול לקבל 90% נכות ואז להיות זכאי לפטור ממס הכנסה. אבל גם שילוב של מספר ליקויים רפואיים יכול להקנות נכות של 90%. לדוגמא,  מי שסובל ממחלת ריאות אבל גם מסוכרת או בעיית לב. במקרים כאלה, חשוב לבדוק באופן פרטני אם החולה יכול להגיע ל-90% נכות בחישוב משוקלל, וכך לקבל את הפטור".

ע' מאזור הצפון עבד במשך שנים בתפקיד שכלל חשיפה לחומרים מסוכנים, ובהמשך לכך, חלה במחלת ריאות. ע' חשש כי בשל היותו מעשן כבד תקופה ארוכה, הוא לא יצליח לזכות בהכרה כמי שחלה במחלת מקצוע, על אחוזי הנכות, הפיצויים והקצבה שנלווים לכך. וזאת למרות שניתן היה להצביע על קשר בין סוג העבודה שלו להתפתחות מחלתו.

בקושי דומה נתקל א', רופא מאזור המרכז, שסבל ממחלת ריאות ובעיות רפואיות נוספות, אך כשניסה מספר פעמים לקבל פטור ממס הכנסה – הבקשה נדחתה שוב ושוב.

במקרה של ע' מהצפון, מספרים ב"זכותי", "הצלחנו לקבל עבורו הכרה במחלת הריאות כמחלת מקצוע, למרות עברו כמעשן כבד. הוא קיבל 60% נכות, סכום של 150 אלף שקלים רטרואקטיבית, וגם קצבה חודשית של 8,600 שקלים, לכל חייו". 

גם עבור א', שניסה שלוש פעמים באמצעות גופים אחרים עם חברות אחרות, הצליחה "זכותי" במקום בו אחרים נכשלו – והשיגה עבורו החזר רטרואקטיבי של 420 אלף שקלים, ופטור ממס הכנסה לכל החיים.

סובלים ממחלת ריאות? לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:

"ניתן לתבוע גם לאחר היציאה לפנסיה"

ב"זכותי", שסייעה  לאלפי לקוחות מאז 2005 והשיגה עבורם מיליארדי שקלים במצטבר, מדגישים כי "הכרה במחלות שנגרמות מהעבודה  או תאונת עבודה, יכולה להתקבל גם שנים לאחר שאותו אדם כבר לא מבצע את העבודה. זאת, למעט אסתמה שצריכה להתגלות במהלך שנות העבודה. במחלות אחרות, ניתן להגיש תביעה אפילו לאחר הפרישה לגמלאות. גם חולי סרטן ריאה, שחלו בעקבות חשיפה לאסבסט, צבעים, מתכות כבדות, חשיפה לדיזל ועוד, יכולים לתבוע".

עבור אותם אנשים, קיימות מספר אפשרויות לתבוע את הביטוח הלאומי – הכרה במחלה כתאונת עבודה או מחלת מקצוע, בבקשה להכרה בנכות כללית, בקשה לפטור ממס הכנסה וכן הכרה באובדן כושר עבודה ומחלות קשות. ניתן גם לתבוע כמה ממסלולים אלה במקביל. בנוסף, אומרים ב"זכותי", כי "מי שעבדו בסביבה שמזיקה לריאות שלהם, וגם סובלים מבעיות בריאות נוספות – יש להם סיכוי גדול יותר לקבל נכות, פיצויים ו/או קצבאות ואף פטור ממס הכנסה. לכן חשוב מאוד לבדוק כל נושא לגופו".

היכרות מעמיקה עם הביטוח הלאומי

בחברה מקפידים על העסקת אנשי מקצוע, כמו מנהלי מחלקות לשעבר בביטוח הלאומי ורופא שישב בוועדות הביטוח במשך יותר מ- 30 שנים . "זה מבטיח היכרות מעמיקה שלנו עם ההתנהלות בגופים הרלוונטיים, שעוזרת לנו לנהל את התיק בצורה אפקטיבית ולקבל תוצאות אופטימליות", מסבירים ב"זכותי".

"חשוב לזכור שקבלת הכרה בנכות וזכאות לקצבאות ופיצויים היא תהליך ביורוקרטי ומסובך, ולכן מומלץ להיעזר במומחים שכבר השיגו בעבר תוצאות טובות. עדיף גם לעשות זאת בהקדם האפשרי, לפני שמגישים מסמכים מוטעים או עושים שגיאות אחרות שיפגעו בהליך ויסייעו לביטוח לאומי לדחות את הבקשה".

התהליך שפיתחה החברה מתחיל בבדיקה ראשונית של התיק ללא עלות, על מנת לוודא את ייתכנות התביעה ללא הוצאת כספים מיותרת. את הבדיקה הראשונית ניתן לקיים באחד מסניפי החברה בישראל, או  בטלפון או בבית הלקוח. "בכל מקרה, התמורה שלנו היא רק לפי הצלחה בתביעה", אומרים ב"זכותי". "המשמעות היא שהאינטרס שלנו זהה לזה של הלקוח – להשיג עבורו את ההטבות והזכאויות המקסימליות".

סובלים ממחלת ריאות? לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"