בריאות ולייף סטייל

"קיבלתי מענק של 70 אלף שקלים": הזכויות שחולי הלב לא מכירים

ישראלים רבים הסובלים ממחלות לב זכאים לקבלת פיצויים או קצבה, אך לא מודעים לכך, ומפסידים אלפי שקלים מדי חודש. "לחולי לב יש זכויות והטבות רבות, וחשוב לבדוק את כולן מול הביטוח הלאומי, מס הכנסה וחברות הביטוח"

ד', מאבטח מרמת השרון, נקלע בשעת העבודה לוויכוח קשה עם שותפתו למשמרת. בזמן הוויכוח, הוא החל להרגיש ברע ופונה לטיפול רפואי, שם התברר כי לקה בהתקף לב. ס', המתגוררת בירושלים, סובלת אף היא מבעיה בלב ומבעיות רפואיות נוספות שמקשות על התפקוד היומיומי שלה, מה שגרם לכך שמספר שעות העבודה שלה קטן, וההכנסות שלה ירדו מאוד.

"מדי שנה מצטרפים עשרות אלפי ישראלים למעגל הסובלים מבעיות לב, בין אם מדובר ברקע של התקפי לב או מחלות לב, כאשר לעתים קיים גם שילוב עם בעיות בריאות אחרות. הם לא יודעים שמגיעים להם פיצויים או קצבאות, כדי לעזור להם להמשיך להתקיים בכבוד, גם אם קשה להם לעבוד", מסבירים ב"זכותי", החברה  המובילה שהפכה לשם הגנרי בענף הזכויות הרפואיות, אשר טיפלה בין היתר גם בד' ובס'.

"מדובר בסכומים משמעותיים מאוד, שיכולים להגיע לאלפי שקלים בחודש", מדגישים בחברה. "כלומר, אם אתם או מישהו מהמכרים שלכם סובל מבעיה דומה, מומלץ מאוד לגשת לבדוק את הנושא". כך למשל, סייעה זכותי ל-ד' מול הביטוח הלאומי ומס הכנסה, והוא קיבל הכרה בנכות מעבודה בעקבות התקף הלב. "קיבלתי מענק חד פעמי של 70 אלף שקלים, לצד פטור ממס לתקופה של שנה. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים", הוא אומר.

ס' מירושלים מעידה כי "צוות זכותי סייע לי בהכנת החומר הרפואי וצייד אותי בסיכום רפואי  ממצה, וכמובן בהדרכה  לקראת הועדות הרפואיות. הם הסבו את תשומת ליבי לבעיות שלא חשבתי עליהן כלל. בסופו של דבר, קיבלתי כ-26 אלף שקלים רטרואקטיבית, ומדי חודש אני מקבלת עוד 2,250 שקלים. אם הייתי עושה זאת לבד, אני בטוחה שהתהליך היה לוקח לי הרבה יותר זמן, ולא הייתי מגיעה לתוצאה הזו".

חולי לב? עברתם אירוע לבבי?
לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:

"חולי לב יכולים להיות זכאים לנכות כללית"

בזכותי, שטיפלה בעשרות אלפי לקוחות מאז הקמתה ב-2005, מסבירים כי "בין אם הם שכירים או עצמאיים, חולי לב שעברו התקף לב או סבלו מבעיה אחרת ולא חזרו לעבודה באופן מלא – יכולים להיות זכאים לנכות כללית. הכרה בנכות כללית משמעותה קצבה חודשית של כ-2,200 שקלים עד כ- 6,500 שקלים בחודש, כאשר המצב הרפואי הביא לפגיעה בהכנסה, אבטלה או עבודה בשכר של פחות מ-6,000 שקלים.

"בנוסף, מי שסובלים מבעיית לב משמעותית בשילוב בעיות רפואיות אחרות, כמו סוכרת, סרטן, פרקינסון ועוד, יכולים לקבל פטור ממס הכנסה, עד כ- 630 אלף שקלים בשנה.

"חשוב גם לדעת כי אם התקף הלב התרחש בסמוך לאירוע חריג בעבודה, כמו ויכוח, פיטורים ועוד, ייתכן שניתן יהיה להוכיח קשר בין המקרה להתקף הלב. כך יקבל האדם הכרה כנפגע עבודה, ולכן יהיה זכאי גם לקצבה, בהתאם לגובה שכר הברוטו שלו. אפילו אם הייתם בבית וקיבלתם שיחת טלפון בה הודיעו לכם שאתם מוזמנים לשימוע למחרת, ובעקבות כך קיבלתם התקף לב – ייתכן שתהיו זכאים להכרה כנפגעי עבודה".

"הכרה בתאונת עבודה – גם שנים לאחר ההתקף"

על מנת למקסם את הזכויות וההטבות של לקוחותיה, מעסיקה "זכותי" מגוון אנשי מקצוע בתחום, אנשים המכירים היטב את הביטוח הלאומי, מס הכנסה וחברות הביטוח. הצוות המקצועי של "זכותי" כולל מנהלי מחלקות לשעבר בביטוח הלאומי, עובדים לשעבר בביטוח הלאומי ובחברות הביטוח, הרופא הראשי של "זכותי" לקח חלק בוועדות ערר של הביטוח הלאומי במשך יותר מ-30 שנים. הניסיון לימד את עובדי החברה כי חולי לב יכולים להיות זכאים למספר הטבות במקביל.

כך למשל, בנוסף לפיצוי או קצבה מהביטוח הלאומי, "למי שיש פוליסת ביטוח פרטית של מחלות קשות, אנחנו מסייעים בבדיקת הפוליסה והגשת תביעה", אומרים בחברה. "לא פעם, מחלת הלב פוגעת ביכולת לעבוד, כך שנוצר אובדן כושר עבודה. לכן חשוב לבדוק אם בפוליסת ביטוח המנהלים או הפנסיה יש כיסוי ביטוחי רלוונטי. חשוב לדעת שאפשר להגיש תביעה להכרה בתאונת עבודה גם שנים רבות אחרי המקרה".

על מנת לבדוק את סיכויי ההצלחה בכל תיק, מבצעת החברה בדיקה ראשונית ללא עלות,  על ידי הצוות המקצועי הכולל מנהלת מקצועית  שעבדה 11 שנים בוועדות רפואיות בביטוח הלאומי וכאמור את הרופא הראשי שנכח בוועדות ערר מעל 30 שנים. את הבדיקה הראשונית ניתן לקיים בבית הלקוח, או באחד הסניפים הפרושים בכל רחבי הארץ. "בדיקה שנעשתה מטעם ועדת הרווחה בכנסת, העלתה ששיעורי ההצלחה שלנו הם הגבוהים ביותר בענף", מספרים בחברה. "ומאחר שאנחנו מקבלים תמורה רק לפי הצלחה בתביעה, למי שפונה אלינו אין מה להפסיד – אלא רק להרוויח, סכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים בחודש ובמצטבר למאות אלפי שקלים".

חולי לב? עברתם אירוע לבבי?
לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות, השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"