לימודים וקריירה

עכשיו גם אונליין: קורסי כתיבה עם המנחים הטובים בישראל

חלום הכתיבה משותף לרבים מאיתנו, אבל במירוץ היומיומי, קל להשאיר אותו מאחור. קורסי הכתיבה של "נוצה וקסת" מאפשרים ללמוד כתיבה– מכל מקום בארץ, במחירים מגוונים בהתאם לסוג הקורס ובהנחיית הכותבים הטובים בישראל בהם צרויה שלו ואורלי קסטל-בלום – ומרצים אורחים כמו א.ב. יהושוע, רון לשם ונועה קולר

כמעט לכל אחד מאיתנו יש חלום לא ממומש, והתירוצים רבים. במקרה של מי שתמיד חלם לכתוב ספרות, שירה או תסריטאות – קשה למצוא קורס שמתאים בדיוק למה שרצינו, ולמי יש זמן לנסוע, לחפש חניה, לשבת שעות בכיתה ואז לנסוע חזרה הביתה?

"נתקלנו עם השנים באנשים רבים שרוצים להעלות על הכתב מחשבות, רגשות וסיפורים שמתרוצצים אצלם בראש כבר זמן רב, אבל לא יודעים איך לעשות את זה", מספרים ב"נוצה וקסת", המציעים קורסי כתיבה אונליין בהנחיית סופרים וכותבים מהשורה הראשונה בישראל. "החלטנו לבנות סדרת קורסים מקיפה, שתאפשר לתלמידים ליהנות מהניסיון של סופרים וכותבים שכבר הצליחו לעשות זאת. בדרך זו, התלמידים מקבלים את כל הכלים שהם צריכים כדי לצאת למסע האישי שלהם, בתחום שבו הם רוצים להתפתח".

כשמאיר שלו וא.ב יהושע באים להתארח

"נוצה וקסת" הוא בית לקורסי כתיבה מהמגוונים בישראל, המוקדשים בין היתר לספרי ילדים, פרוזה, שירה, תסריטאות, כתיבה טיפולית ועוד. במטרה לספק למשתתפים הכשרה איכותית, בכל קורס הם פוגשים מספר מנחים, הנמנים בין טובי הכותבים בישראל. כעת, מוצעים הקורסים גם באונליין, כך שהם מונגשים לאוכלוסייה רחבה יותר מתמיד.

כאשר התכנים ומבנה המפגשים מותאמים באופן יצירתי ונכון לפלטפורמה הדיגיטלית אפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד, יש אף שיעידו טובות יותר ממפגשים פיזיים.

נבחרת המנחים של "נוצה וקסת" כוללת מאסטרים בתחום הכתיבה: בין הסופרות הוותיקות יותר המנחות קורסים נמנות יהודית קציר ("למאטיס יש את השמש בבטן"), צרויה שלו ("פליאה"), ואורלי קסטל בלום ("הרומן המצרי").

את הדור הצעיר יותר מייצגות הילה בלום ("איך לאהוב את בתך"), ענת עינהר ("תמונות עירום"), שהרה בלאו ("האחרות"), נועה מנהיים (עורכת ומתרגמת), נעה ידלין ("שטוקהולם"), מרסל מוסרי (שהתפרסמה בסיפורים הקצרים שלה בפייסבוק) וגלית דהן קרליבך ("ערפילאה").

בנוסף על כך, כדי להרחיב ולהעמיק את התוכן הנלמד, בכל קורס משולבים גם מרצים אורחים מוכרים ומצליחים. כך למשל, בקורסי הפרוזה מתארחים מאיר שלו, א.ב יהושע ואתגר קרת; ואילו בקורס התסריטאות יפגשו התלמידים מרצים אורחים כמו גידי רף ("חטופים"), רון לשם ("בופור"), נועה קולר ("חזרות") ודנה מודן ("ככה זה").

מתעניינים בקורס כתיבה אונליין? השאירו פרטים:

"חיכיתי לקסם הזה כל שבוע"

עד כה למדו בקורסים של "נוצה וקסת" אלפי אנשים, שמספרים על חוויה לימודית יוצאת דופן. שירית רינסקי, למשל, אומרת כי "הקורס הוא אחת המתנות הטובות ביותר שכותב יכול לתת לעצמו. ההזדמנות להיחשף לפרספקטיבות השונות של כל יוצר היא יוצאת דופן, והייחודיות של כל אחד ואחת מהם יוצרת פסיפס מעורר השראה ויחיד במינו. מעבר לפרקטיקה, הקורס מחזק אצל כל אחד מהמשתתפים את החשוב מכל – האהבה למילה הכתובה והתשוקה ליצירה".

את הדברים מחזק איציק שגב. "אם יש לך זמן לתארים בספרות באוניברסיטה, זה נהדר. כעת תאר לעצמך שהיית מכנס את צוות המרצים ואומר להם – למדו אותי הכל במספר מפגשים. לכאורה כאוס מרתק ובלתי אפשרי. חיכיתי לקסם הזה כל שבוע… רשימת הסופרים מדברת בעד עצמה. אוסף נדיר של זרמים מופלאים ומה שביניהם בספרות הישראלית שנזרקו לתוך מרק רותח של דמיון מבעבע המסיר כל מחסום פרקטי של כתיבה", הוא מתאר.

למצוא את הקול הייחודי שלכם

מדי שנה נפתחים ארבעה מחזורים של כל קורס, כאשר כל מחזור מתמלא במהירות, עקב הפופולריות הרבה של הקורסים והמחירים הנוחים (כ-500 עד 2,500 שקל, בהתאם לקורס). רוב הקורסים כוללים 10 מפגשים שבועיים, שכל אחד מהם נמשך שעתיים. השיעורים מועברים אונליין ב-LIVE, תוך התאמה אופטימלית לפורמט הדיגיטלי, ומבלי לוותר על משוב אישי, בדיקת עבודות וקשר בלתי אמצעי עם המנחים.

"רוב הקורסים לאו דווקא מיועדים לאנשים שיש להם ניסיון בכתיבה, ומתאימים לכל מי שרוצה לכתוב, בכל רמה", מסבירים ב"נוצה וקסת". "החשיפה לכל כך הרבה קולות שונים מאפשרת לכל אחד למצוא את הקול הייחודי לו. התלמידים לא רק מקבלים כלים פרקטיים לכתיבה, אלא גם נפגשים עם דמויות מעוררות השראה, שפותחות בפניהם את הלב, ומספרות על התהליך המיוחד והאינטימי הזה, של להוציא לאור את מה ששמרת זמן כה רב רק לעצמך".

מתעניינים בקורס כתיבה אונליין? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"