בריאות ולייף סטייל מוצר היום

"אנשים התרגלו לשלם על יהלומים יותר ממה שהם צריכים": הכירו את העסק המשפחתי שמוכר תכשיטי יהלומים באינטרנט

טבעת חותם ועגילי עיגול תלויים. דוגמנית: דורית ריבליס, צילום: דודי חסון

לקנות תכשיטי יהלומים אונליין? אנשים רבים ירימו גבה על הרעיון הזה -אבל ב-ORD Diamonds מוכיחים שזה אפשרי וכדאי. כשהמכירה מגובה בתעודה גמולוגית, מחירים חסרי תקדים, וביהלומן מוסמך ומקצועי עם ניסיון של עשרות שנים – החששות מתחילים להתפוגג.

המהפכה הטכנולוגית של העשור האחרון שינתה לחלוטין את התפיסה לגבי קניות ברשת – מה שבמדינות כמו ארצות הברית מוכר וברור, תופס תאוצה גם בארץ – "הרבה לקוחות סקפטים בקניה הראשונה, שואלים הרבה שאלות ומתלבטים… זה מובן. אבל אז הם והאהובים שלהם מקבלים את התכשיט – השמחה והאושר שלהם משכיחים את כל הספקות שהיו".

אור ונטע דביר, הבעלים של ORD Diamonds

אור ונטע דביר, זוג לעסק ולחיים והורים ל-4, החליטו לאחד את שני תחומי העניין שלהם ולפתוח חנות אינטרנטית למכירת תכשיטי יהלומים טבעיים במחירים שוברי שוק. אור – יהלומן כבר קרוב לשני עשורים, בעל רישיון עיסוק ביהלומים וניסיון בינלאומי. זוגתו, נטע, עם רקע של שנים בתחום ה-HR בעולמות ההייטק, החליטו לאחד כוחות לטובת העסק המשפחתי – "לקחנו החלטה לעשות שינוי מקצועי בחיים ולאחד כוחות. הרגשנו שאנחנו יכולים ליצור משתי התשוקות הכי גדולות שלנו, יהלומים ואנשים, מקור שיענה על הצורך של קניית מתנות מפנקות במחיר הגיוני. בפשטות – תכשיטי יהלומים הישר מהיהלומן לצרכן". 

להנציח רגעים יום-יומיים

כשיצאו למסע המשותף הזה, הזוג דביר שמו בראש האג'נדה שלהם את השירותיות והיחס האנושי – "אנשים לא מתארים לעצמם כמה מורכבויות יש ברכישת תכשיטים" אומרת נטע. "זה הרבה מעבר למחיר… הצד הרגשי משחק פה תפקיד משמעותי – בסופו של דבר, הלקוחות שלנו בוחרים לפנק את עצמם או את האנשים הכי יקרים להם. לחגוג אירועים קרובים לליבם ולהנציח אותם בעזרת תכשיט משובץ יהלומים. תכשיט מהסוג הזה הופך יום רגיל ליום מיוחד, כזה שמנציח את עצמו בעזרת החומר הכי חזק ונצחי שקיים בטבע. אנחנו עושים הכל כדי להיות רגישים וקשובים, לנסות להתאים את התכשיט המושלם למי שעתיד לקבל אותו. זו זכות גדולה לקחת חלק ברגעים בלתי נשכחים בחיים של אנשים".

טבעת יהלומים רחבה ועגילי אליפסה. דוגמנית: דורית ריבליס, צילום: דודי חסון

"אנחנו מגדירים את עצמנו כעסק המספק תכשיטים מהיהלומן לצרכן"

מה זה אומר בעצם?

"אין לנו חנות פיזית, אז כבר בהחלטה הזו חסכנו כמה אלפי שקלים של החזקת חנות וכל ההוצאות הנלוות לכך – זו הוצאה שאמורה להיות מגולמת במחיר  הסופי של התכשיטים.
מעבר לזה – אור יהלומן מוסמך וותיק, מייבא את היהלומים בעצמו ובמקביל עוסק גם בצורפות. כך שאנו בעצם מייצרים את התכשיטים בעצמנו, בבית, בעשרים אצבעות – ועם המון אהבה. ככה אנחנו יכולים לאפשר לעצמנו למכור תכשיטי זהב משובצים ביהלומים טבעיים, באיכות הגבוהה ביותר, במחירים שנראים לאנשים רבים מפתיעים". מוסיפה נטע. "יש לנו מגוון רחב מאוד של דגמים, מתכשיטים קלאסיים מאוד כמו צמידי טניס וטבעות סוליטר, עד עיצובים יותר טרנדיים. המחירים נעים ממאות שקלים בודדים עד עשרות אלפי שקלים – בתוך הטווח הזה יש פתרון כמעט לכל לקוח. המחירים משתנים כמובן על פי הגדלים של, הניקיון וצורת החיתוך של היהלומים".

"אנשים קונים יהלומים מרשתות גדולות ולא יודעים מה מוכרים להם באמת"

כמו בתחומים אחרים, גם עולם היהלומים מלא במכבסות מילים. רצוי לעשות מחקר מעמיק ולהגיע מוכנים למעמד הרכישה. אור דביר מספר "אני נתקל בזה על בסיסי יום יומי – לקוח מגיע אלינו אחרי שרכש ברשת גדולה ובעלת שם – בלי לדעת מה באמת מכרו לו. פעמים רבות מדובר בתכשיטים ויהלומים באיכות ירודה, והדבר היחיד שאתה באמת יוצא איתו זה האפשרות להגיד 'קניתי ב-X'. פעמים רבות פשוט מדובר בחתול בשק".

צמיד טניס 1 קראט וטבעת סוליטר. דוגמנית: דורית ריבליס, צילום: דודי חסון

אז איך אפשר לדעת איפה לקנות ומה טיב התכשיט שקנינו?

"כמו בכל רכישה משמעותית, צריך להפעיל שיקול דעת. אני ממליץ לעשות סקר שוק, ולהצטייד בקצת ידע מקדים לגבי ניקיון ואיכות היהלומים, כדי שתוכלו לבחון ולשפוט את הנתונים בעצמכם. חשוב לשים לב שאכן התכשיט שקונים לא נמכר במקום אחר במחיר גבוה בהרבה ממה שהוא שווה. צריך לוודא שהרכישה מגובה בתעודה גמולוגית, ושהיהלומים המשובצים הם בסטנדרט גבוה, שתואם למחיר.

בסופו של דבר יש מחירון עולמי ליהלומים – בעל עסק אחד יסתפק במכירת תכשיטים רבים אבל ברווח קטן, ואחר ירוויח הרבה וימכור פחות. כמו שצריך להיזהר מתכשיטים יקרים, צריך להיזהר גם מכאלה שהמחיר שלהם זול מדיי – כנראה שאיכות היהלומים תהיה ירודה מאוד. אנחנו מקפידים לשבץ יהלומים ברמת ניקיון וגימור מהגבוהות בשוק בכל קולקציות התכשיטים שלנו. זה חלק מהאני מאמין שלנו – אנחנו מאמינים שאם כבר יוצאים למסע הזה של קניית תכשיט מהסוג הזה, שפעמים רבות עובר בירושה, הוא צריך להיות באיכות הגבוהה ביותר, ובמחיר נגיש". 


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"