השקעות

איך הופכים דירת גג גבוהה לדירת גן חלומית?

על גג ירוק שמעתם? אם גם אתם חלמתם לגור בבית עם חצר, ובסוף הסתפקתם בפנטהאוז או במרפסת ענקית – זו יכולה להיות הדרך להגשים את החלום וגם להשביח את הנכס!

דירה עם גינה? בתל אביב?

בני הזוג הדר מתל אביב תמיד חלמו על בית עם גינה. הם ממש יכלו לראות מול עיניהם את הגינה המטופחת שרצו. הם דמיינו איך הם יוצאים מהסלון אל דֶק שמתחבר לרצועת דשא. ומסביב פרחים בשלל צבעים, פינת צמחי תבלין, הרבה ירוק, מעט עצים ותאורה דקורטיבית שמוסיפה הרבה רושם גם בשעות החשיכה. הם גם דמיינו איך הילדים מתרוצצים בגינה, ואיך הם מארחים חברים ומשפחה לארוחות כיפיות בחצר.

אבל משפחת הדר גם מאוד אוהבת את החיים בתל אביב. וקניית דירת גן בתל אביב היא משימה כלכלית כמעט בלתי אפשרית. השנים חלפו, והמשפחה השתקעה בינתיים בדירת גג בקומה התשיעית של בית מגורים בתל אביב. הם אהבו מאוד את הדירה ואת השכונה, אבל לא זנחו לרגע את חלום הגינה, ובדקו את כל האופציות.

אחרי בירורים ממושכים באתרים מקצועיים בארץ ובעולם הם מצאו פיתרון שיגשים להם את החלום – גג ירוק. מה זה גג ירוק? גינה טבעית שנשתלת על מצע שמנותק מהקרקע.

הם החליטו להפוך את הגג לגינה שיש בה כל מה שהם חלמו עליו. הם התאהבו ברעיון מהרגע הראשון, אבל ההחלטה לא הייתה פשוטה. בתחילת הדרך הם חששו מבעיות איטום ומעומס המשקל, וגם דאגו שהפרחים לא באמת יפרחו.

בעקבות המלצות, בחרה משפחת הדר בחברת "אואזיס גגות ירוקים". תהליך העבודה המשותף החל כשבני הזוג תיארו את החזון שלהם, את השימושים שהם מתכננים ואת המראה שהיו רוצים. אדריכל הנוף של החברה עבד על התוכנית, וקונסטרוקטור ומומחה איטום בדקו את המקום, נתנו הנחיות ולבסוף אישרו את התוכנית. תוך כדי התהליך כל החששות פגו. כיום ברור לבני הזוג שהם בחרו בפיתרון האידיאלי.

למה זה טוב?

לגגות ירוקים יש יתרונות רבים, כשאחד המרכזיים שבהם הוא השבחת הנכס. היתרון הפרקטי והוויזואלי ביותר הוא הגינה האסתטית ותוספת החלל השימושי "יש מאין", שמשפרים את איכות החיים. הצמחייה תורמת להפחתת זיהום האוויר בסביבה, ובנוסף הגג הירוק מאריך את חיי האיטום.

שכבת הגינה מבודדת מרעשים וממזג האוויר ולכן חוסכת שימוש בחשמל לצורך הפעלת אמצעי חימום וקירור. יתרון חשוב שרבים לא מודעים לו הוא הפחתה ועיכוב של זרימת מי הגשמים לביוב הציבורי ומניעת הצפות. לכן גגות ירוקים נפוצים מאוד באירופה, בארצות גשומות וקרות.

לא נפרדים מהגינה

גג ירוק מהווה פתרון קלאסי לדירות גג, אבל מתאים גם למרפסות, לגגות של חניונים מקורים, למשטחי בטון ולכל שטח בנוי לא מנוצל. יזמים משתמשים בשיטה כדי להוסיף דירות גן בפרויקטים.

גג ירוק נותן מענה אפילו לדירות גן על הקרקע, כמו במקרה של משפחה שסבלה מנזילה בלתי פוסקת למרתף הבית וכל ניסיונות האיטום לא הועילו. הקבלן החליט להרוס את הגינה וליצוק בטון במקומה. אבל המשפחה התקשתה להיפרד מהגינה, ולכן פנתה גם היא לחברת אואזיס, וזו הקימה גינה חדשה על כל שטח הבטון שהקיף את הבית.

בזכות הטכנולוגיה

חברת אואזיס גגות ירוקים הוקמה על ידי אדריכל הנוף מוטי אפרת מתוך חזון אקולוגי להביא לשיפור איכות החיים בישראל וליצור מרחב מגורים ירוק ובריא יותר. בהמשך הצטרפו לאפרת היזמים ברק ויונתן לוינגר.

"אנחנו משתמשים במוצרים המקצועיים והפונקציונליים ביותר שמיוצרים בענף, והיתרון שלנו מתבטא באיכות, בביצוע ובמחיר", אומר יונתן לוינגר, מנהל הכספים והשיווק בחברה. "היריעות שלנו מותאמות להתקנה בווריאציות מגוונות, לפי מטרת השימוש – לריצוף בלבד, לחנייה, לרכב רגיל, לרכב כבד או לריצוף משולב. בזכות הטכנולוגיה המיוחדת שבה היריעות מיוצרות, ההקמה נעשית במקצועיות ובמהירות ומובטחות איכות ועמידות לאורך שנים".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"